Vraag
Reacties
Oplossing
Scampi26
Level 1

Trage verbinding via IPv4 maar snel via IPv6? Test via ipv6-test.com/speedtest

Helaas is sinds 2 weken mijn internet (wifi en LAN) erg traag. Ik heb het startpakket van Ziggo met 40mbits (niet het snelste internet, dat klopt). Sinds 2 weken moeten video's tijdens het terugkijken van programma's om de paar minuten bufferen en sommige video's starten helemaal niet. Dit is erg vervelend en ik heb al meerdere keren contact gehad met Ziggo en verschillende handelingen/testen gedaan. Wanneer er een speedtest wordt gedaan, wordt wel rond de 40mbits qua snelheid behaald, maar toch blijft het probleem bestaan dat video's niet afspelen/ niet laden en andere video's weer om de paar minuten moeten bufferen. Is er iemand met een tip of oplossing waaraan dit kan liggen? Een harde reset van de retour is al gedaan, helaas heeft dit niet veel opgelost. Video's op YouTube laden wel gewoon en spelen wel goed af. Alvast bedankt. MVG Sander

** Topic titel aangepast voor vindbaarheid **
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
106 Reacties 106
Ri ck
Level 1
Dacht dat deze automatisch in de link kwam, excuus 😛

0 Kudos
kmm84
Level 1
Hi!
I have the problem with ipv4 for some weeks too. Was trying to troublshoot it on my rooter, now luckily found this topic. Pic with the test result. Hope there will be a solution soon
0 Kudos
rkellynl
Level 4
Het lijkt erop dat er wat gebeurd is vannacht. Ik zit nu op een correct werkende card of het is opgelost. Even afwachten nog...
mschepers
Level 1
Yes! Ik heb weer een werkende IPv4 verbinding. Verkeer gaat er nu uit via een ander subnet 213.127.34.51.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Goedemorgen iedereen,

De kaart is vannacht uitgeschakeld, dus er zou nu geen probleem meer moeten zijn. De kaart wordt spoedig vervangen, maar daar merken jullie, de klanten, verder niets van.
Hierboven zie ik al 2 positieve reacties.

Wil iedereen checken of alles nu weer werkt zoals het hoort? Ik hoor graag van jullie.
0 Kudos
Scheltenhof
Level 1
Kan bevestigen dat het hier weer goed werkt. M'n ip adres is sinds vandaag aangepast en de snelheid is weer zoals het hoord.

http://img2.ipv6-test.com/speedtest/result/2018/11/30/5a4c781133eb4ecc904534a5def2a08c.png

rkellynl
Level 4
Inmiddels is mijn IPv4 adres gewijzigd in 213.127.32.5
De snelheid is nog steeds in orde.
0 Kudos