Resul33

Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Trage verbinding tijdens het gamen (PS4, PS5)

Beste,

 

Hierbij wil ik graag informeren dat ik erg last heb van traag internet tijdens het online gamen (FIFA22 en Warzone) . Tijdens het gamen geeft het 20/30ms aan, maar dit voelt meer aan als 200ms. 
Het lijkt meer alsof ik vrachtwagens aan het besturen ben wat niet zou moeten...

 

Het probleem ervaar ik helaas op beide consoles en die zijn aangesloten met een internetkabel van 5 tot 10m.
Dit probeer wat betreft de trage verbinding tijdens het gamen ervaar ik sinds heel lang, maar niemand die er nog een oplossing voor heeft kunnen vinden??

Sinds kort is er een monteur langsgeweest welke ook niet kosteloos was, die heeft de hoofdaansluiting (AOP) vervangen en volgens de monteur waren de waardes goed ook..
Toch zie helaas geen verandering/verbetering in het netwerk.

Ik weet nu niet of het ook specifiek komt door de Connectbox GIGA.

Ik heb namelijk de internetsnelheid verhoogd in de hoop dat het misschien beter zou werken, maar ook niet. 
En streamen is ook onmogelijk vanwege de trage verbinding tijdens het gamen, daat wil ik helemaal niet aan beginnen. 

 

Kunnen we hiervoor graag een oplossing voor bedenken??
Ik zie namelijk nu geen verschil tussen een 100mb dsl verbinding en internet GIGA van Ziggo.
Het voelt juist zelfs slechter aan. 

 

 

334 Reacties 334
Dan

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

In fifa is een waarde van 20-35ms normaal.

Misschien is je eigen reactievermogen gewoon aan het afnemen?

Dus de ping van je verbinding was goed.

 

Ervaar je toch geen input lag van je tv?

Tv in game mode staan tijdens gamen??

 

Draadloze controller al een keer opnieuw gesynced? Of met bekabelde controller gespeeld?

 

 

 

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

In fifa is een MS tussen de 15-25ms normaal ja, maar zo voelt het niet aan. 

Het voelt aan alsof ik met een ms van 100 aan het spelen ben. 
Spelers voelen zwaar aan en draaien lastig en het spel is zkr niet vloeiend. 

 

Ik speel het spel zelf op hoog niveau, dus het ligt zkr niet aan mij..

Verder gebruik ik een gaming monitor van BENQ met 1ms reactievermogen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Bedankt voor het delen @Resul33
@anoniemforum kun jij eens meekijken naar zijn aansluiting en heb je nog tips die hij zou kunnen proberen?

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Ik heb zojuist weer een test uitgevoerd via pingplotter.

 

 

Helaas geeft het weer packetloss aan?

 

Zie bijlage

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de downstream ziet er nu prima uit

alleen de upstream nog net binnen de goede waarde

 

ook ziet het er naar uit dat het aop niet officieel ziggo aop is of ziggo plaats tegenwoordig een nieuwe type

 

de aop’s die ziggo tegenwoordig plaatst zijn deze 2

9104FB89-101D-4D77-9787-DA983393CF26.jpeg

B7B356C2-B349-4AE8-A4B2-C43BBA9A8D42.png

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Aop op de foto is laatst door de ziggo monteur geplaatst. 

Boven heb ik uitgelegd dat een soort verleng coaxkabel erin heeft staan omdat de groene kabel te kort is??

Verder weet ik er zelf niet veel van af.  

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dan is het even wachten op een moderator voor de volgende stap

het lijkt mijn verstandig als een moderator de verbinding een paar dagen monitor 

 

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic

Dan

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het kan zijn dat de monteur alleen het binnenwerk van de aop heeft vervangen.

Aangezien het inbouw is.

En Ziggo standaard alleen opbouw levert.

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Zowel de aop en de wandcontactdoos is door de monteur vervangen.

Ik denk zelf niet dat het probleem daar mee te maken heeft, hiervoor ervaarde ik de zelfde problemen..

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Ik heb gisteren de 6db demper gemonteerd, maar het lijkt en voelt nu zelfs een stuk zwaarder en trager aan..

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dan zou het buiten het eigen coax kunnen zitten

maar even wachten op een moderator 

WesleyDizzer

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Vergeet het maar. Ik zit al een paar jaar met precies hetzelfde probleem. Ook met Fifa. Op de een of andere manier heeft een zeldzaam groepje waaronder wij hier last van. Al tientallen topics op Internet gelezen en er lijkt echt geen oplossing te zijn of oorzaak te vinden. Denk zelf dat op de een of andere vage manier EA je verbinding laat maken met een server ergens in verweggistan. Speel ook Battlefield 2042 al een tijdje ook van EA en er zit geen server browser bij en wat denk je, ook bijna elke keer wordt ik in een server gegooid waarbij alles laggy stotterend is. 


Ook een keer geprobeerd van Internetprovider te wisselen, compleet andere verbinding andere modem, zelfde probleem. Echt NIKS helpt. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@WesleyDizzer 

 

hoe is het met andere online games ?

 

heb je al eens contact opgenomen met EA ?

WesleyDizzer

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Fantastisch goed, zolang het maar niet van EA is. Contact opnemen? Zinloos. EA legt de schuld bij de ISP wat keihard bewezen onzin is. Zoals ik al zei, er zijn genoeg topics te vinden hierover, en nergens een oplossing. Frustrerend als maar kan als je fifa eigenlijk superleuk zou vinden om te doen, misschien zelfs wel het leukste, als het goed zou werken. 

Maar helaas. Ik heb het allang opgegeven. Zo af en toe google ik nog eens en zodoende kwam ik dit topic tegen. Denk laat maar even weten, zelfs op ziggo forum zijn hier meerdere topics al over geweest zonder een oplossing. 

Conclusie; voor mij in ieder geval kansloos. 

2 Verschillende spelcomputers geprobeerd, 2 verschillende Internet Providers, 2 verschillende accounts, verschillende monitors, alle te bedenken modem instellingen geprobeerd, tientallen topics gelezen over dit probleem... helaas. 

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Wanneer komt er een moderator weer langs? 

Bij warzone heb ik ook het zelfde probleem, dus het zou niet alleen aan EA liggen.

En stel dat het aan de servers zou liggen dan zou ik er ook niet elke dag last van moeten hebben, zelfs om 3 uur in de nacht.

 

En als ik via PC op twitch stream dan voelt het spel zelfs nog zwaarder aan. Er klopt gewoon iets niet.

Ik wil liever een eigen modem gebruiken dan die van Ziggo, maar dat word ook niet toegestaan wat bij andere providers wel mag.. Kan 100% garanderen dat de modem ook hierop invloed heeft. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Resul33 

ik verwacht dat maandag of dinsdag een moderator langs het topic komt 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Resul33 Ontzettend vervelend dat het nog niet helemaal lekker gaat op het moment dat je online wilt gamen! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding, en ik zie dat het inkomende signaal op het modem aan de hoge kant is. Daarbij zie ik lichte ruis terug op zowel d down- als upstream. Kun je eens een foto delen waarop te zien is hoe het modem op dit moment is aangesloten ten opzichte van het aansluitpunt? In mijn meting is namelijk de hele verbinding, inclusief het deel binnenhuisinstallatie (tussen AOP en modem) meegenomen. Daarnaast ben ik ook heel benieuwd of je de problemen met 1 specifieke online games hebt, of dat je dit bij andere games ook ervaart. 

Resul33
Topicstarter
Level 7
  • 159Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Bedankt voor je reactie @Paul 
Het inkomende signaal op het modem zal nu aan de hoge kant zijn, want ik heb de demper en splitter weggehaald. Ik heb een 3db en 6db demper geprobeerd, maar dan is het gamen 2x zo zwaar en is het vooral niet vloeiend. Denk hierdoor dat het probleem ergens anders word veroorzaakt.

Is het niet mogelijk om de waardes op een andere manier te verlagen zonder een splitter of demper vanuit de wijkcentrale etc.??

 

Ik ervaar dit probleem zowel bij FIFA22 als bij Warzone, maar bij FIFA22 merk ik het sneller vanwege de matchmaking 1vs1 etc. Verder als ik probeer te streamen vanuit PC(twitch) dan voelt het ook 2x zo zwaar aan. Normaal gesproken zou dit moeten zijn als ik rechtstreeks vanuit mijn PS5 twitch aanzet, maar dat is ook niet echt geval. Dit is ook een reden waarom het spel bijna altijd traag aanvoeld. Als dit probleem opgelost zou worden dan zou ik tijdens het streamen ook geen problemen hiermee hebben neem ik aan.

 

Een vriend van mij uit Duitsland heeft ongeveer een gelijksoortig verbinding qua download en upload, maar hij heeft nooit problemen ermee en streamt gewoon normaal. Als ik naar zijn gameplay kijkt dan vliegen zijn spelers ook gewoon en zie het spel erg soepel uit, dus ik vraag me eigenlijk af hoe dit probleem zich dan bij ziggo voordoet. 

 

Een ander vriend heeft glasvezel en die ervaart dit probleem ook niet elke dag of bijna nooit. Aangezien ik vaak van de monteurs hoor dat ZIggo bijna of even goed als glasvezel is, wil ik ook wel zonder problemen kunnen gamen en streamen. 

 


Ten slotte wil ik duidelijk maken dat wij een Internet Only abonnement hebben, geen TV dus. 

 

Zie bijlage voor modem en hoofdaansluiting. 

WesleyDizzer

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Probeer dan het volgende als je me niet gelooft; bestel Internet bij een andere provider. Zal je zien dat het niks met je verbinding te maken heeft. Kan je altijd weer annuleren zodat je het in ieder geval uit kan proberen. 

Als je met squad battles ook zo een trage gameplay hebt durf ik te wedden dat je hetzelfde probleem hebt als ik. En nogmaals, over dit probleem zijn genoeg topics te vinden op Internet en ook op het ziggo forum en nog nooit is er een oplossing ergens gekomen. Dus succes ermee. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Resul33 Dankjewel voor de aanvulling op je eerdere bericht. Ik heb nog eens een blik geworpen op het signaal en dat ziet er op dit moment goed uit. Op welke manier zijn je PS4 en PS5 op dit moment verbonden? Heb je de consoles bekabeld of via wifi aangesloten? Mijn advies is om de consoles en PC bij voorkeur bekabeld aan te sluiten, lieftst rechtstreeks op het modem. Wil je dan eens opnieuw testen hoe de verbinding dan werkt? Doe dan ook gelijk eens een speedtest op www.ziggo.nl/speedtest of speedtest.net

Uitgelicht topic