Sinds 1 december, na jullie overstap van AMS-IX naar AG Connect ervaar ik meerdere malen per dag een drop in mijn internet snelheid. Hiervoor nooit problemen gehad.
Voor Replay TV en youtube kijken is dit behoorlijk vervelend. Opgenomen programma's die niet starten bijvoorbeeld.
Helaas zijn jullie niet de enigen met dit soort problemen.
Qoute uit artikel Totaal TV:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-route-internet/
Overigens verliep de overstap bij T-Mobile van AMS-IX naar een Duits internetknooppunt van moederbedrijf Deutsche Telekom een jaar geleden niet vlekkeloos. Klanten van T-Mobile ervaarden na de omzetting van het internetverkeer plots trage verbindingen. T-Mobile draaide daarna het internetverkeer weer terug naar AMS-IX. VodafoneZiggo stelt dat het de omlegging van het internetverkeer een maand heeft uitgesteld om er zeker van te zijn dat klanten geen tragere internetconnectie zouden krijgen.
De maand uitstel heeft dus blijkbaar niet geholpen gezien het feit dat ik deze tragere internetconnectie dus ook ervaar meerdere malen per dag.
Wat gaat Ziggo hieraan doen. De verbinding is al duur genoeg. Dus ik verwacht een vlekkeloze connectie naar de buitenwereld en niet een die vanwege bezuiningsdrift een eigen leven lijdt.
Terwijl ik dit schrijf valt de verbinding weer weg.
Diagnostiek:
INTERNETSNELHEID: TRAAG
KORTOM EEN DRAMA SINDS DIE OVERSTAP!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziet er een stuk beter uit.
Bedankt voor de F1 tip was het bijna vergeten😀
Het modem ziet er tevreden uit, evenals, naar het lijkt, zijn gebruiker.
Veel surfplezier gewenst.
Hi @TjerkVisser
Hoe gaat het nu met jouw internetverbinding?
@Jiri
Hoi Jiri,
Dit zijn de huidige waardes in het modem:
Ik denk nog steeds dat die upstream wegloopt van zijn kanalen. Maar ik merk er weinig van.
Als het goed is krijg rondom 3 juni een nieuwe connectbox vanwege overgang particulier naar zakelijk.
Wellicht dan maar eens kijken.
Groet Tjerk
Dat lijkt mij in dat geval een goed voorstel, Tjerk. Dan is de rest ook allemaal uitgesloten.
Laat maar even weten wanneer je het nieuwe modem in huis hebt, gaan we dan het signaal nog eens bekijken.
Dan stap je over van particulier naar Zakelijk. Je geeft nog aan dat je absoluut geen downtime wil. Resultaat. Ik zit al 4,5 uur zonder TV Internet en Telefoon omdat er een "foutje" gemaakt was.
Dan wordt er door een klantenservice medewerker ook nog beweerd dat een abonnement nooit zomaar helemaal plat gaat. Dus het zal wel aan mijn netwerk liggen.🤬
Zowel mijn particuliere als zakelijke abonnement zijn volledig foetsie. Ben ik boos? Dat is een understatement. Ik ben furieus.
Ik heb nog nooit zo'n slechte behandeling gekregen. Zeker niet als notabene "nieuwe zakelijke klant.
Dus moderators ik heb ook geen nieuwe connectbox gekregen. Om gek van te worden dit.
Ik heb de alarmbel voor je af laten gaan bij het moderatieteam.
Inmiddels heeft @TjerkVisser ook een nieuw topic gestart over dit laatste probleem.
Op 2 plekken een probleem plaatsen kan leiden tot verwarring en problemen als er 2 medewerkers tegelijkertijd actie ondernemen.
Heb je enig idee wat mijn gemoedstoestand op dit moment is? Wees blij dat ik het bij twee topics laat.
@TjerkVisser schreef:
Heb je enig idee wat mijn gemoedstoestand op dit moment is? Wees blij dat ik het bij twee topics laat.
@TjerkVisser Ik begrijp dat helemaal, ik informeer alleen om nog meer problemen te voorkomen.
Wat een ellende @TjerkVisser 😞 Ik zou dit graag direct voor je oplossen maar helaas moet ik je hetzelfde nieuws geven als dat je al hebt gehoord, we moeten afwachten en er is op dit moment niets wat er gedaan kan worden om het proces te versnellen.
Wel zag ik 2 actieve Vodafone telefoonnummers op jouw adres dus op beide heb ik een databundel van 50GB actief gezet zodat je hopelijk via een Hotspot toch verder kunt en niet al je data er in 1 klap doorheen is.
Volgens mij gaat er iets goed mis en heb ik morgen nog geen internet
@TjerkVisser Ik zie dat je intussen gelukkig weer verbinding hebt! Als ik of wij via deze weg nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten.
@Mariska
Hoi Mariska,
Ik heb bewust even gewacht met antwoorden om alles even tot rust te laten komen. Met name mijn gemoed.
Ondertussen geeft mijn mijn modem de volgende waarden.
Ik ben benieuwd wat onze geleerden hiervan zeggen.
@Jiri @Bert @Jiri @jarielcapitain
Dit is dus na een weekje gedraaid te hebben. Mij valt op dat die upstream nog steeds van de 00000 afloopt.
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet
Tjerk
Op de downstream is nog ruis aanwezig (RS errors)
daardoor een (uit een serie van 10 stuks niet zichtbare)T3 error met als gevolg dat het modem zich opnieuw aanmeldt bij de CMTS (herstart)
Een RCS melding met uitval van 1 of meer downloadkanalen
Afwijkende upstream frequenties ten teken dat het modem met zenden moeite moet doen;
Ook de frequentie van het vast ingestelde upstreamkanaal is afwijkend.
Tjerk, ik heb de hulptroepen al een seintje gegeven.
Goedemiddag @TjerkVisser,
Goed dat je opnieuw aan de bel trekt! Wat @KBX458 ook al aangeeft klopt. Ook ik zie ruis terug op een aantal downstream kanalen. Daarnaast is het signaal bij binnenkomst aan de hoge kant. Dit i.c.m. de ruis kan zorgen voor de problemen met de verbinding. Het lijkt mij goed dat hier een monteur naar komt kijken. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je gergeld op dinsdag 22 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. In de monteursbon heb ik mijn bevindingen genoteerd m.b.t. het signaal en ook aangegeven wat er door de vorige monteur op 7 mei 2021 allemaal al nagelopen is. Mocht de afspraak jou niet schikken op deze datum dan is de afspraak te verplaatsen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. We zijn erg benieuwd naar je bevindingen na het monteursbezoek.
Die houden we achter de hand, @TjerkVisser, dat is uiteraard een mogelijkheid 🙂 Monteurs hebben ook altijd een ander modem bij zich, mocht het nodig zijn.
@Alex @Paul @KBX458 @Bert
Goedemiddag,
Monteur is langs geweest. Heeft weer alles na gelopen en volgens hem en zijn collega, die op afstand zaken heeft bekeken, was er niks aan de hand met het signaal.
Op aandringen van mij heeft hij toch de connectbox vervangen. Er staat nu een compal connectbox.
Daar staan overigens de volgende Pre RS Errors in de tabel.
Dit heb ik in de Arris connectbox nog nooit gezien.
Enfin, we gaan het een weekje afwachten en dan kom ik er op terug.
Groet Tjerk
@Alex @Paul @KBX458 @Bert
Overigens heb ik met drie speedtesten drie volledig verschillende uitslagen:
Dit is overigens bekabeld op mijn Netgear modem vanaf windows PC met een Cat6 kabel.
DSL reports komt niet hoger dan 135Mbit
Ziggo speedtest slaat even door naar de 390 en valt dan terug.
Speedtest app lijkt mij in dit geval toch het betrouwbaarst. 509 Mbit
Gewoon even ter informatie dit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.