Vraag
Reacties
Oplossing
TjerkVisser
Level 6

Trage verbinding meerdere malen per dag

Sinds 1 december, na jullie overstap van AMS-IX naar AG Connect ervaar ik meerdere malen per dag een drop in mijn internet snelheid. Hiervoor nooit problemen gehad.

Voor Replay TV en youtube kijken is dit behoorlijk vervelend. Opgenomen programma's die niet starten bijvoorbeeld.

Helaas zijn jullie niet de enigen met dit soort problemen.

Qoute uit artikel Totaal TV:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-route-internet/

Overigens verliep de overstap bij T-Mobile van AMS-IX naar een Duits internetknooppunt van moederbedrijf Deutsche Telekom een jaar geleden niet vlekkeloos. Klanten van T-Mobile ervaarden na de omzetting van het internetverkeer plots trage verbindingen. T-Mobile draaide daarna het internetverkeer weer terug naar AMS-IX. VodafoneZiggo stelt dat het de omlegging van het internetverkeer een maand heeft uitgesteld om er zeker van te zijn dat klanten geen tragere internetconnectie zouden krijgen.

De maand uitstel heeft dus blijkbaar niet geholpen gezien het feit dat ik deze tragere internetconnectie dus ook ervaar meerdere malen per dag.

Wat gaat Ziggo hieraan doen. De verbinding is al duur genoeg. Dus ik verwacht een vlekkeloze connectie naar de buitenwereld en niet een die vanwege bezuiningsdrift een eigen leven lijdt.

Terwijl ik dit schrijf valt de verbinding weer weg.

Diagnostiek:

INTERNETSNELHEID: TRAAG

KORTOM EEN DRAMA SINDS DIE OVERSTAP!!!

198 Reacties 198
Meldingen
Aan Uit
TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

Even vraagje, hoe kan jij bovenstaande gegevens inzien? Dit zijn waardes die ik zelf niet zie  🤔🤔😳

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Alex  Heeft het nog niet gelezen ? en hem hierover dan ook op aanspreken vind ik niet fair . 

De splitter is niet van het beste merk ,  maar voor nu zal het redelijk voldoen , hou het maar even in de gaten en nogmaals als dit het probleem oplost lekker houden zo

TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

Goedemiddag, tot op dit moment loopt het lekker.
Ik weet niet wat die RS fouten voor inhouden. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Screen Shot 04-27-21 at 01.36 PM.PNGScreen Shot 04-27-21 at 01.36 PM 001.PNGScreen Shot 04-27-21 at 01.37 PM.PNG

Daarnaast ben ik overgestapt op de desktop van ethernet via powerline naar de interne wifi van de desktop.
Gedachte was dat als ik via 5ghz op mijn telefoon 250 mbit haal dan moet dat ook op de PC mogelijk zijn.
Met de Powerline adapter haalde ik hooguit 100 mbit. 
Onderstaand het resultaat na ook wat tweaking van de wifi adapter in de windows 10 settings.
Vooralsnog ben ik tevreden.
Screen Shot 04-27-21 at 01.17 PM.PNG
Iedereen hartelijk dank voor zijn bijdrages.
Met vriendelijke groet

Tjerk Visser

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Graag gedaan.

TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

@Ronihd @jarielcapitain @KBX458 @Bert 

Goedemorgen, Ik heb toch maar even een attenuator besteld en die zit er nu tussen.
Screen Shot 05-02-21 at 11.23 AM.PNG

Deze is -6 db en ik heb er ook een van -3 db

Nu zit de -6db ertussen die deze waarden geeft:

Screen Shot 05-02-21 at 11.19 AM.PNG
Wat zeggen jullie hiervan? Ik zou ook die -3db kunnen plaatsen, en dan zit ik zo rond 8 a 9 
Graag uw input.
Alvast bedankt.

Groet Tjerk

0 Kudos
jarielcapitain
Level 13

Wees terug houdend met een extra 3 dB. Je upstream gaat dan ook om weer omhoog (limiet is +/- 50 dB(mV).

Controleer je upstream.

Ik zie wel dat je upstream Frequency nog afwijkt.

Ik monitor mijn verbinding ieder 5 minuten en er is bij geen drift.

Dit is een grafiek van de laatste 7 dagen.

Upstream freq.png

Voor de Arris connect box  PreRS  is informatie die de CMTS verstuurd heeft en het modem heeft deze moeten corrigeren , De postRS is informatie die niet gecorrigeerd kan worden, en dus slecht nieuws.

TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

@jarielcapitain 
Hoi, bedankt voor je antwoord. Mag ik vragen hoe jij die monitoring uitvoert? .
Ik kan in de Connectbox, die overigens in bridge, staat niks meer vinden.

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@TjerkVisser  je signaalwaarden downstream zijn prima !

Ik mis alleen nog je upstream waarden , @jarielcapitain  waar zie je nu zijn waarden ? 

En ook ik vraag me af hoe je het monitort en waarmee 😉 

jarielcapitain
Level 13

Ik gebruik deels dit Monitor Compal-CH7465LG  en i.c.m Node-Red , Influx voor de database en Grafana voor de grafieken.

Ik zag dit een posts geleden toen de 4,5 dB splitter gebruikt worden.

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@jarielcapitain  met een raspberry pi ? ivm Grafana ? 

0 Kudos
jarielcapitain
Level 13

Nee ik gebruik een iMac (OSX).

Ben je bekend met een attenuator die geen demping heeft voor de lage frequenties <85 MHz en demping boven deze >85MHz?

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@jarielcapitain  schreef:

Nee ik gebruik een iMac (OSX).

Ben je bekend met een attenuator die geen demping heeft voor de lage frequenties <85 MHz en demping boven deze >85MHz?

Ja ik weet ,nu je het vraagt dat deze bestaan , maar volgens mij lastig om aan te komen ? 

0 Kudos
jarielcapitain
Level 13

Ik herinner me zoiets in een topic, deze was ook gemonteerd door een ziggo monteur,  maar ik deze helaas niet meer vinden.

Op Internet ook geen success.

Misschien dat @Alex iets weet?

Bedankt voor de terug koppeling.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Ronihd @jarielcapitain Poeh. We hebben het er even over gehad, maar dat weten we helaas niet. Ik heb ook even gezocht in het archief, maar het komt zo 1,2,3 niet bovendrijven helaas. Sorry!

@Tjerkvisser Hoe gaat vergaat het je verbinding op dit moment? 

0 Kudos
TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

@Vincent 

@Tjerkvisser Hoe gaat vergaat het je verbinding op dit moment? 

@jarielcapitain @Ronihd @KBX458 
Tja, wat zal ik zeggen. Bekijk de onderstaande screenshots en trek de conclusie. Geweldig is het volgens mij nog niet. maar ik merk er met werken weinig van.
Ik heb trouwens mijn particuliere abonnement omgezet naar zakelijk ingaande 03-06.

Screen Shot 05-04-21 at 01.41 PM.PNGScreen Shot 05-04-21 at 01.40 PM 001.PNGScreen Shot 05-04-21 at 01.40 PM.PNGScreen Shot 05-04-21 at 01.39 PM.PNGScreen Shot 05-04-21 at 01.38 PM 001.PNGScreen Shot 05-04-21 at 01.38 PM.PNG

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Er is ruis op de kanalen 23 en 24 downstream.

De MDD -time outs zorgen er voor dat er een aantal seconden geen internetverkeer mogelijk is.

De RCS meldingen dat er af en toe een of meer van de  kanalen downstream wegvallen.

Ik heb het issue onder de aandacht van het moderatieteam gebracht.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank @KBX458! Ik heb tóch een monteur aangestuurd. Al die foutmeldingen maken het er niet beter op! De monteur staat gepland voor aanstaande vrijdag in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur. De monteur zoekt zowel buiten- als binnenhuis. Schikt het niet? Wijzig dan de afspraak naar een geschikt moment via Mijn Ziggo -> gegevens -> Mijn Monteursafspraken. Kijk het na heb bezoek enkele dagen aan en deel je bevindingen.  

TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

@Vincent @KBX458 
Dank je wel. Ik denk dat het een goede zaak is dat er toch even een monteur naar gaat kijken.
Hij is van harte welkom vrijdag.

Groet Tjerk

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Afwachten op de monteur 😉 

TjerkVisser
Level 6
Topicstarter

Goedemiddag @Vincent @KBX458 @Ronihd @jarielcapitain @Alex 

Monteur is net geweest en nu een uurtje weg. Heeft in de buitenkast aansluiting omgezet naar een andere aansluiting, zodat het signaal daar al niet meer zodanig werd uitgestuurd dat het bij mij in huis naar binnen spetterde 🤔 Dit had volgens hem ook te maken met de nieuwe kabel(Betere kwaliteit)

Resultaat was dat ik mijn gekochte attenuator tussen AOP en modem kon verwijderen.

Het heeft dus waarschijnlijk wel degelijk zin gehad dat de monteur langs kwam.
Jammer dat de vorige afspraak is afgezegd door de "digitale"monteur omdat die melde waarschijnlijk toch niks te kunnen uitrichten. 🙄

Modem draait nu op op onderstaande waardes:
Screen Shot 05-07-21 at 02.42 PM.PNGScreen Shot 05-07-21 at 02.42 PM 001.PNGScreen Shot 05-07-21 at 02.43 PM.PNG
Ik zal u allen volgende week inlichten over mijn bevindingen.

Alvast een fijn weekend en geniet van de F1

Groet Tjerk