Sinds 1 december, na jullie overstap van AMS-IX naar AG Connect ervaar ik meerdere malen per dag een drop in mijn internet snelheid. Hiervoor nooit problemen gehad.
Voor Replay TV en youtube kijken is dit behoorlijk vervelend. Opgenomen programma's die niet starten bijvoorbeeld.
Helaas zijn jullie niet de enigen met dit soort problemen.
Qoute uit artikel Totaal TV:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-route-internet/
Overigens verliep de overstap bij T-Mobile van AMS-IX naar een Duits internetknooppunt van moederbedrijf Deutsche Telekom een jaar geleden niet vlekkeloos. Klanten van T-Mobile ervaarden na de omzetting van het internetverkeer plots trage verbindingen. T-Mobile draaide daarna het internetverkeer weer terug naar AMS-IX. VodafoneZiggo stelt dat het de omlegging van het internetverkeer een maand heeft uitgesteld om er zeker van te zijn dat klanten geen tragere internetconnectie zouden krijgen.
De maand uitstel heeft dus blijkbaar niet geholpen gezien het feit dat ik deze tragere internetconnectie dus ook ervaar meerdere malen per dag.
Wat gaat Ziggo hieraan doen. De verbinding is al duur genoeg. Dus ik verwacht een vlekkeloze connectie naar de buitenwereld en niet een die vanwege bezuiningsdrift een eigen leven lijdt.
Terwijl ik dit schrijf valt de verbinding weer weg.
Diagnostiek:
INTERNETSNELHEID: TRAAG
KORTOM EEN DRAMA SINDS DIE OVERSTAP!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even vraagje, hoe kan jij bovenstaande gegevens inzien? Dit zijn waardes die ik zelf niet zie 🤔🤔😳
@Alex Heeft het nog niet gelezen ? en hem hierover dan ook op aanspreken vind ik niet fair .
De splitter is niet van het beste merk , maar voor nu zal het redelijk voldoen , hou het maar even in de gaten en nogmaals als dit het probleem oplost lekker houden zo
Goedemiddag, tot op dit moment loopt het lekker.
Ik weet niet wat die RS fouten voor inhouden. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Daarnaast ben ik overgestapt op de desktop van ethernet via powerline naar de interne wifi van de desktop.
Gedachte was dat als ik via 5ghz op mijn telefoon 250 mbit haal dan moet dat ook op de PC mogelijk zijn.
Met de Powerline adapter haalde ik hooguit 100 mbit.
Onderstaand het resultaat na ook wat tweaking van de wifi adapter in de windows 10 settings.
Vooralsnog ben ik tevreden.
Iedereen hartelijk dank voor zijn bijdrages.
Met vriendelijke groet
Tjerk Visser
Graag gedaan.
@Ronihd @jarielcapitain @KBX458 @Bert
Goedemorgen, Ik heb toch maar even een attenuator besteld en die zit er nu tussen.
Deze is -6 db en ik heb er ook een van -3 db
Nu zit de -6db ertussen die deze waarden geeft:
Wat zeggen jullie hiervan? Ik zou ook die -3db kunnen plaatsen, en dan zit ik zo rond 8 a 9
Graag uw input.
Alvast bedankt.
Groet Tjerk
Wees terug houdend met een extra 3 dB. Je upstream gaat dan ook om weer omhoog (limiet is +/- 50 dB(mV).
Controleer je upstream.
Ik zie wel dat je upstream Frequency nog afwijkt.
Ik monitor mijn verbinding ieder 5 minuten en er is bij geen drift.
Dit is een grafiek van de laatste 7 dagen.
Voor de Arris connect box PreRS is informatie die de CMTS verstuurd heeft en het modem heeft deze moeten corrigeren , De postRS is informatie die niet gecorrigeerd kan worden, en dus slecht nieuws.
@jarielcapitain
Hoi, bedankt voor je antwoord. Mag ik vragen hoe jij die monitoring uitvoert? .
Ik kan in de Connectbox, die overigens in bridge, staat niks meer vinden.
@TjerkVisser je signaalwaarden downstream zijn prima !
Ik mis alleen nog je upstream waarden , @jarielcapitain waar zie je nu zijn waarden ?
En ook ik vraag me af hoe je het monitort en waarmee 😉
Ik gebruik deels dit Monitor Compal-CH7465LG en i.c.m Node-Red , Influx voor de database en Grafana voor de grafieken.
Ik zag dit een posts geleden toen de 4,5 dB splitter gebruikt worden.
@jarielcapitain met een raspberry pi ? ivm Grafana ?
Nee ik gebruik een iMac (OSX).
Ben je bekend met een attenuator die geen demping heeft voor de lage frequenties <85 MHz en demping boven deze >85MHz?
@jarielcapitain schreef:
Nee ik gebruik een iMac (OSX).
Ben je bekend met een attenuator die geen demping heeft voor de lage frequenties <85 MHz en demping boven deze >85MHz?
Ja ik weet ,nu je het vraagt dat deze bestaan , maar volgens mij lastig om aan te komen ?
Ik herinner me zoiets in een topic, deze was ook gemonteerd door een ziggo monteur, maar ik deze helaas niet meer vinden.
Op Internet ook geen success.
Misschien dat @Alex iets weet?
Bedankt voor de terug koppeling.
@Ronihd @jarielcapitain Poeh. We hebben het er even over gehad, maar dat weten we helaas niet. Ik heb ook even gezocht in het archief, maar het komt zo 1,2,3 niet bovendrijven helaas. Sorry!
@Tjerkvisser Hoe gaat vergaat het je verbinding op dit moment?
@Tjerkvisser Hoe gaat vergaat het je verbinding op dit moment?
@jarielcapitain @Ronihd @KBX458
Tja, wat zal ik zeggen. Bekijk de onderstaande screenshots en trek de conclusie. Geweldig is het volgens mij nog niet. maar ik merk er met werken weinig van.
Ik heb trouwens mijn particuliere abonnement omgezet naar zakelijk ingaande 03-06.
Er is ruis op de kanalen 23 en 24 downstream.
De MDD -time outs zorgen er voor dat er een aantal seconden geen internetverkeer mogelijk is.
De RCS meldingen dat er af en toe een of meer van de kanalen downstream wegvallen.
Ik heb het issue onder de aandacht van het moderatieteam gebracht.
Dank @KBX458! Ik heb tóch een monteur aangestuurd. Al die foutmeldingen maken het er niet beter op! De monteur staat gepland voor aanstaande vrijdag in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur. De monteur zoekt zowel buiten- als binnenhuis. Schikt het niet? Wijzig dan de afspraak naar een geschikt moment via Mijn Ziggo -> gegevens -> Mijn Monteursafspraken. Kijk het na heb bezoek enkele dagen aan en deel je bevindingen.
Afwachten op de monteur 😉
Goedemiddag @Vincent @KBX458 @Ronihd @jarielcapitain @Alex
Monteur is net geweest en nu een uurtje weg. Heeft in de buitenkast aansluiting omgezet naar een andere aansluiting, zodat het signaal daar al niet meer zodanig werd uitgestuurd dat het bij mij in huis naar binnen spetterde 🤔 Dit had volgens hem ook te maken met de nieuwe kabel(Betere kwaliteit)
Resultaat was dat ik mijn gekochte attenuator tussen AOP en modem kon verwijderen.
Het heeft dus waarschijnlijk wel degelijk zin gehad dat de monteur langs kwam.
Jammer dat de vorige afspraak is afgezegd door de "digitale"monteur omdat die melde waarschijnlijk toch niks te kunnen uitrichten. 🙄
Modem draait nu op op onderstaande waardes:
Ik zal u allen volgende week inlichten over mijn bevindingen.
Alvast een fijn weekend en geniet van de F1
Groet Tjerk
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.