1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
TjerkVisser

Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

Trage verbinding meerdere malen per dag

Sinds 1 december, na jullie overstap van AMS-IX naar AG Connect ervaar ik meerdere malen per dag een drop in mijn internet snelheid. Hiervoor nooit problemen gehad.

Voor Replay TV en youtube kijken is dit behoorlijk vervelend. Opgenomen programma's die niet starten bijvoorbeeld.

Helaas zijn jullie niet de enigen met dit soort problemen.

Qoute uit artikel Totaal TV:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-route-internet/

Overigens verliep de overstap bij T-Mobile van AMS-IX naar een Duits internetknooppunt van moederbedrijf Deutsche Telekom een jaar geleden niet vlekkeloos. Klanten van T-Mobile ervaarden na de omzetting van het internetverkeer plots trage verbindingen. T-Mobile draaide daarna het internetverkeer weer terug naar AMS-IX. VodafoneZiggo stelt dat het de omlegging van het internetverkeer een maand heeft uitgesteld om er zeker van te zijn dat klanten geen tragere internetconnectie zouden krijgen.

De maand uitstel heeft dus blijkbaar niet geholpen gezien het feit dat ik deze tragere internetconnectie dus ook ervaar meerdere malen per dag.

Wat gaat Ziggo hieraan doen. De verbinding is al duur genoeg. Dus ik verwacht een vlekkeloze connectie naar de buitenwereld en niet een die vanwege bezuiningsdrift een eigen leven lijdt.

Terwijl ik dit schrijf valt de verbinding weer weg.

Diagnostiek:

INTERNETSNELHEID: TRAAG

KORTOM EEN DRAMA SINDS DIE OVERSTAP!!!

Oplossingen
198 Reacties 198
Meldingen
Aan Uit
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Dat is ruis… die wordt “verstopt” door de antenneversterker, maar is er wel en zie je nu. Er zitten “zat” HF zenders in je meterkast die gelegenheid hebben om in te stralen.

De originele AOP ligt op grond zie ik.

Als de Fritzbox niet gebruikt wordt, zet die dan uit en haal die weg. Nu heeft die actieve WiFi aan boord, en dat vervuild alleen de ether.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Tom. wat zijn jouw observaties?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1226Likes

@Henno @TjerkVisser 

Dat komt doordat de modem kabel los gehaald is om op de splitter aan te sluiten.

Zodra je de modem kabel los haalt en geen modem herstart uitvoert zul je zulke fout waardes krijgen.

Je kunt het beste je modem nu 1 minuut van stroom halen om het verloop qua ruis te monitoren.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

@Henno 

Originele AOP zit in de huiskamer achter stucwerk.
Als gezegd dit is met een professionele lasdoos en KOKA doorgezet.
Een origineel AOP van Ziggo is geen optie aangezien dan de straat open moet 😉

HF zenders zijn alleen actief op de Netgear. WIFI
WIFI op zowel modem en Fritz box zijn niet actief.
Fritzbox is telefoon centrale. DECT

Enfin, ik heb de situatie in stand gelaten dus:

AOP op 3 weg splitter.
Modem direct achter splitter.
Tv's middels versterker achter de splitter.

Boven op de slaapkamer heb ik een Samsung TV staan waar de signaal informatie op af te lezen is.

Signaal sterkte was altijd 89 en is iets gedaald naar 75 (natuurlijk door de splitter)
Bit fout frequentie 0 > 1 Als hier hogere waardes zouden komen komt er corrupted signaal binnen.
Vooralsnog lijkt alles goed te gaan. Ik ga de avond even afwachten want dan werd het altijd dramatisch de laatste dagen

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Tom. wrote:

@Henno @TjerkVisser 

Dat komt doordat de modem kabel los gehaald is om op de splitter aan te sluiten.

Zodra je de modem kabel los haalt en geen modem herstart uitvoert zul je zulke fout waardes krijgen.

Je kunt het beste je modem nu 1 minuut van stroom halen om het verloop qua ruis te monitoren.

Ga ik even doen.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@TjerkVisser “Als gezegd dit is met een professionele lasdoos en KOKA doorgezet.
Een origineel AOP van Ziggo is geen optie aangezien dan de straat open moet ;)”

Dat bedoel ik niet. Je kunt Ziggo een officieel AOP in de meterkast laten aansluiten op je huidige verlenging.

In de huidige situatie heb je er zelf aan geknutseld en heb je na bijvoorbeeld bliksem inslag een moeilijk verhaal bij de schuldvraag bij schade.

Daar zijn zij verantwoordelijk voor en krijg je een nieuwe splitter (een POA-01) met nieuwe kabels naar modem en versterker.

De POA-01 is beter afgeschermd dan je huidige en loopt door tot 2000MHz, je huidige waarschijnlijk tot 1218 of zelfs maar 830 MHz.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

Blijkbaar zit er een Ziggo medewerker in mijn box.

Kom er even niet in.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Nee. Even de stroom er af halen en opnieuw opstarten.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Tom. wrote:

@Henno @TjerkVisser 

@Henno @Tom. 

Dit zijn nu de waarden:

RS waarden idd stukje lager 🙂

@Tom excuses voor mijn toon gisteravond. Ik was helaas een beetje chagrijnig geworden van de situatie.

Ik zal Ziggo eens bellen of zij mij een origineel AOP willen sturen. Monteren kan ik zelf wel.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@TjerkVisser Post de upstream ook nog en de netwerk historie.

“Ik zal Ziggo eens bellen of zij mij een origineel AOP willen sturen. Monteren kan ik zelf wel.” 

Je snapt het niet: de verantwoordelijkheid van Ziggo voor de bekabeling komt ten einde bij de AOP. Je mag daar zelf niet aan sleutelen. Ik heb het voorbeeld van bliksemschade al aangehaald. Als je er zelf aan sleutelt en er blijkt bliksemschade via de kabel binnen te zijn, krijg je misschien niets uitgekeerd. Niet doen dus. Ziggo vragen, het kost niets.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Henno wrote:

@TjerkVisser Post de upstream ook nog en de netwerk historie.

“Ik zal Ziggo eens bellen of zij mij een origineel AOP willen sturen. Monteren kan ik zelf wel.” 

Je snapt het niet: de verantwoordelijkheid van Ziggo voor de bekabeling komt ten einde bij de AOP. Je mag daar zelf niet aan sleutelen. Ik heb het voorbeeld van bliksemschade al aangehaald. Als je er zelf aan sleutelt en er blijkt bliksemschade via de kabel binnen te zijn, krijg je misschien niets uitgekeerd. Niet doen dus. Ziggo vragen, het kost niets.

Ik denk dat ik dan te horen krijg dat er een nieuw AOP aangelegd moet worden. Kabel opnieuw invoeren vanaf de straat enz. En dat kost wel wat.
Het AOP punt is nu eenmaal verlegd door mij en de monteur zal niet zijn AOP op mijn KOKA kabel willen aansluiten. Of ik moet mij vergissen?

Ik heb het idee dat de klok niet klopt in het modem, geeft ok timing sync failure.

10/12/2020 laatste log entry. Updates de logs niet meer?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Als het modem van de stroom is geweest duurt het een 8-tal uren voor het log weer up to date is en er conclusies uit kunnen worden getrokken.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@TjerkVisser “Of ik moet mij vergissen?” ja. Een monteur zal hoogstens de koppeling tussen de coax-6 grondkabel en de kabel binnen in huis vervangen door F-connectoren. Dat verleggen / verlengen gebeurd wel vaker, is niet heel wenselijk, maar in oude woningen niet vermijdbaar.

Als alles goed is zou je die sync fouten en mdd fouten niet meer moeten krijgen.

Hoe ziet je upstream er nu uit?

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
KBX458 wrote:

Als het modem van de stroom is geweest duurt het een 8-tal uren voor het log weer up to date is en er conclusies uit kunnen worden getrokken.

@KBX458 

Je moet het maar weten, morgen maar weer kijken dan.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Henno wrote:

@TjerkVisser “Of ik moet mij vergissen?” ja. Een monteur zal hoogstens de koppeling tussen de coax-6 grondkabel en de kabel binnen in huis vervangen door F-connectoren. Dat verleggen / verlengen gebeurd wel vaker, is niet heel wenselijk, maar in oude woningen niet vermijdbaar.

Als alles goed is zou je die sync fouten en mdd fouten niet meer moeten krijgen.

Hoe ziet je upstream er nu uit?

@Henno  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De upstream vertoont afwijkende frequenties, doordat het moeite heeft met zenden. Dit komt waarschijnlijk door o.a. de MDD time out, waarna het modem opnieuw verbinding probeert te maken met de CMTS. Gedurende een periode van 10-20 seconden is er dan geen internetverkeer mogelijk. Vandaar ook de RCS melding.

Het modem is bezig de timers op orde te krijgen. Vandaar dat er nu nog geen conclusies kunnen worden getrokken uit het log.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
KBX458 wrote:

De upstream vertoont afwijkende frequenties, doordat het moeite heeft met zenden.

Waaruit concludeer jij dat? Pure leergierigheid

Dit komt waarschijnlijk door o.a. de MDD time out, waarna het modem opnieuw verbinding probeert te maken met de CMTS. Gedurende een periode van 10-20 seconden is er dan geen internetverkeer mogelijk.

Het modem is bezig de timers op orde te krijgen. Vandaar dat er nu nog geen conclusies kunnen worden getrokken uit het log.

Wanneer zou die conclusie dan wel getrokken mogen worden?

@KBX458  Zie boven vragen

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De laatste cijfers in de upstream geven andere cijfers dan nul. Het modem gaat naar een iets andere frequentie in een nieuwe poging verbinding te maken. Dit lukt niet door de MDD time out gedurende dus 10-20 seconden. 

Je laatste vraag had ik al eerder beantwoord: een 8-tal uren is goed, langer is beter.

Ter leringhe  ende vermaeck kun je hier vast je hart ophalen @TjerkVisser 

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
KBX458 wrote:

De laatste cijfers in de upstream geven andere cijfers dan nul. Het modem gaat naar een iets andere frequentie in een nieuwe poging verbinding te maken. Dit lukt niet door de MDD time out gedurende dus 10-20 seconden. 

Je laatste vraag had ik al eerder beantwoord: een 8-tal uren is goed, langer is beter.

Ter leringhe  ende vermaeck kun je hier vast je hart ophalen @TjerkVisser 

@KBX458 
Dank, aan het lezen.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

@Henno  @Tom. @KBX458 

Het is weer avond. Een groot drama.

Ik wordt hier gek van