Vandaag weer even verder gezocht naar het probleem. De modem resetten na het aansluiten van de PC (in plaats van de router) heeft gewerkt om internet op de pc te krijgen. @emiliovisser
Na het controleren van de snelheden is het probleem nog steeds hetzelfde. Upload maar 20mbit/s.
Voor de zekerheid de splitter met tv kabels uit de hoofdaansluiting gehaald en de modem direct op de hoofdaansluiting aangesloten. Ook dit gaf geen verbetering.
Hierna contact gehad met de helpdesk van Ziggo. Ze merkte op dat de 'netfilter' in de modem verkeerde instellingen had en heeft deze aangepast. Na 30minuten wachten nogmaals een test gedaan maar helaas zonder resultaat.
Weer gebeld met de helpdesk en ditmaal was de conclusie dat er een hoog 'packets loss' getal was te zien. Het vermoeden gaat uit naar de kabel tussen de modem en de hoofdaansluiting. De coax kabel met groene en rode aansluitingen. Er wordt een nieuw kabel opgestuurd om te testen.
Ik blijf het wel vaag vinden want met de kabel is nooit iets gebeurd. Die kan toch niet zomaar meer weerstand krijgen of beschadigd raken? Ook vind ik het raar dat de uploadsnelheid exact de helft is van wat het moet zijn. Mocht iemand nog andere ideeën hebben hoor ik het graag.