SjoerdA wrote:
Morgen! Geen verschil tov afgelopen weken.
Het lijkt vanaf net voor 0900 in te storten.
Server: XS4ALL via Speedtest CLI (bekabeld)
11/01/2021 08:48
Down: 254 Mbps
Up 21,74 Mbps
11/01/2021 08:59
Down: 257 Mbps
Up 8,74 Mbps
11/01/2021 09:00
Down: 257 Mbps
Up 2,85 Mbps
11/01/2021 09:02
Down: 257 Mbps
Up 2,43 Mbps
Hoi,
Beetje bizar dit gedrag……
Het kan niet zo zijn dat in 10 minuten er in 1 keer tig klanten bijkomen die massaal gaan uploaden en daardoor je upload snelheid instort , zo ver ik weet heeft Ziggo voldoende capaciteit.
Ik denk dat je in 1e instantie toch even in je thuisomgeving moet zoeken kijken of daar een oorzaak zit.
Er moet dan iets stevig aan het uploaden zijn gedurende 08:00 <> 18:00 uur.
Loop even goed na welke apparaten verbonden zijn met het internet of ogenschijnlijk alleen in je eigen netwerk opereren.
Kan van alles zijn wat een IP adres heeft , bijvoorbeeld een slime lamp.
Je kan het goed zelf testen door alles wat je hebt wat nogmaals gebruik kan maken van internet uit te schakelen en dan met de laptop/desktop die je zelf gebruikt de testen nog een keer te doen.
Zet je huisnummer en postcode in je community profiel https://community.ziggo.nl/settings/profile ik zal dit topic even melden bij het moderatieteam en vragen of hun jouw modem even kunnen monitoren.