Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Mel19
Level 1

Trage internetverbinding, sinds connectbox in bridgemode staat

Hi,

Wie kan mij met onderstaand technisch probleem helpen.

Sinds gisteren trage internetverbinding, pagina's die niet laden of traag, met regelmaat bufferen (youtube, geen video's te zien, wel tekst). Foutmelding opvragen willekeurige internetpagina: DNS server kan geen netwerkverbinding maken, kan geen ip adres vinden).

De wifi verbinding op de Connectbox is uitgeschakeld, door Ziggo monteur.

Ik maak gebruik van een TP-link router AC 1750 (archer C7).

Heeft bovenstaand probleem te maken met de netwerkinstelling op mijn laptop (Windows 10)? Moeten er instellingen aangepast worden? Zo ja, welke gegevens vul ik dan in?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Saskia
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mel19
Level 1
Topicstarter
Hi,

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de instellingen, na het uitschakelen vh wifi signaal in de connectbox, zijn de problemen ontstaan.

Ik denk dat het probleem is opgelost de DNS-serveradressen, heb ik aangepast/ aangevuld, voorkeur dns 8.8.8.8 / alternatief 8.8.4.4.

Dank voor het meedenken.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
efok
Level 17
Staat alleen de Wifi uit, of is het modem ook echt in bridge geplaatst? Met welke poort is deTP link aangesloten?

wat zie je in windows 10 als je in het zoekveld cmd typt op enter drukt, en dan in het zwarte scherm typt:
ipconfig /all


kun je dat hier plaatsen?
0 Kudos
Mel19
Level 1
Topicstarter
Hi efok,

Dank voor je reactie.

De wifi in de modem is uitgeschakeld, ethernet aansluiting werkt prima. Alleen wifi niet.
Poort router: 44

Microsoft Windows [Version 10.0.17134.885]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.


C:\Users\dpina>
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Poort router: 44

Snap ik niet. Bedoel je dat je TP-link een WAN ip 44 heeft in het subNet van de ConnectBox?
Heb je dan de DHCP van de Connectbox gewijzigd? Die begint standaard bij 10 en dan is dit WAN adres voor de TP-Link Router niet ok.
Als je tenminste aan Router op Router doet. Is dat zo?

Of is de TP-Link geconfigureerd als Acces Point? Zo gebruik ik mijn Archer C7, met aansluiting op een LAN poort van de Archer.

Kortom: Verklaar je nader.
0 Kudos
Mel19
Level 1
Topicstarter
Hi,

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de instellingen, na het uitschakelen vh wifi signaal in de connectbox, zijn de problemen ontstaan.

Ik denk dat het probleem is opgelost de DNS-serveradressen, heb ik aangepast/ aangevuld, voorkeur dns 8.8.8.8 / alternatief 8.8.4.4.

Dank voor het meedenken.
0 Kudos