1
Vraag
2
Reacties
Dimes1999

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Trage internetverbinding ondanks nieuw modem en SmartWifi Pod

Alle een paar jaar, heeeeel lang traag internet/ wifi verbinding.

 

Het is vaker traag dan dat het 100/20 is. Vaak is het rond de 20/10, en wisselend.

 

Ook al een Pod van ZIGGO gekocht voor de 1e verdieping, modem is al een paar keer vervangen, kanalen gewisseld, probleem blijft.

 

Soms ook helemaal geen verbinding.

 

Moe wordt je er van... Aardstralen? Daar geloof ik niet zo in.

 

Ben zelf ex-ICT, en niet van de technische kant, maar weet wel vrij aardig hoe het inelkaar steekt en hoe het zou moeten werken.

 

Iemand nog suggesties? Deze zijn namelijk zeer welkom!

 

Alvast bedankt en groeten uit Emm'n.

 

Henk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt voor zowel IPv4 als IPv6 alle opties behalve Firewall beveiliging uitschakelen. Er kunnen stabiliteitsproblemen ontstaan met alle opties ingeschakeld.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Op zoek naar een mogelijke oorzaak:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dimes1999
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ga ik in de loop van de dag mee aan de slag Bert. Alvast bedankt voor jou reactie! Groet, Henk

Dimes1999
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Bert, hierbij in de bijlagen de foto's en modemgegevens. Wat betreft modemgegevens begrijp ik één ding niet, bij configuratie staat: maximaal 2 apparaten.

 

Wat wordt hiermee bedoeld? Indien het apparaten betreft welke gebruik maken van mijn wifi, dan mag deze wel op 10 staan...

 

De schermafbeeldingen zijn van rond een uur of 10.45 uur. Alvast bedankt voor jou reactie en;

 

Mvg, Henk Stuiver

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het modem heeft een uptime van bijna 8 maanden, dus ik zou dit preventief opnieuw opstarten. De actuele downstream- en upstream-waarden zijn goed en de historie vertoont geen bijzonderheden. 'Maximaal aantal apparaten' (docsDevMaxCpe) duidt op apparaten achter het modem waaraan WAN-toegang wordt verleend, in router mode zijn dat de eRouter (internet) en eMTA (telefonie), het staat volledig los van apparaten in het LAN/thuisnetwerk.

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

I.v.m. de versterker kan het beste een high-pass-filter (HPFX258-IECFM) tussen splitter en versterker worden geplaatst, zodat de retourband wordt geblokkeerd voor de binnenhuisinstallatie en de upstream van het modem wordt beschermd.

 

Kun je tenslotte de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Dimes1999
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Tobias, of hoe je ook in het echt mag heten..;-)

 

Alles uitgevoerd, we zullen zien wat het de komende tijd brengt!

 

Bij Firewall gekeken, deze staat op en IPv4 en IPv6 ingesteld. Echter staan er ook nog een paar andere zaken aangevinkt bij beiden, namelijk IP-flood detectie en ICMP Flood detectie. Ik doen nu een aanname dat deze aangevinkt dienen te blijven?

 

Heel erg bedankt tot zover en ik hoor nog van je!

 

Mvg, Henk Stuiver

 

IPv4-firewall  IPv6-firewall
Firewall beveiliging
 

 

Ingeschakeld
Blokkeer beschadigde IP-pakketten
 

 

Ingeschakeld
Poortscan detectie
 

 

Ingeschakeld
IP-flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood snelheid detectie

    

Firewall beveiliging
 

 

Ingeschakeld
Blokkeer beschadigde IP-pakketten
 

 

Ingeschakeld
Poortscan detectie
 

 

Ingeschakeld
IP-flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood snelheid detectie
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt voor zowel IPv4 als IPv6 alle opties behalve Firewall beveiliging uitschakelen. Er kunnen stabiliteitsproblemen ontstaan met alle opties ingeschakeld.

Dimes1999
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoi, alleen ipv4 en ipv6 staan nog aangevinkt. Ik zal de komende tijd in de gaten houden of er verbetering is. Groet, Henk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic