Ellaz

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Trage internetverbinding i.c.m. Cisco EPC3928

Door mijn trage internet ben ik hier aanbeland, en lees hier dat het aan je verouderde modem en aansluiting kan liggen, dus mijn vraag is kan dat het probleem ook bij mij zijn?

Problemen zijn heel vaak traag internet en regelmatig geen internet.

Ik voeg er 2 foto's bij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ellaz, goedemorgen en welkom hier!

Ik ben blij dat je de Community hebt gevonden, zodat we jou kunnen helpen om weer ongestoord het world wide web op te kunnen. Op basis van de foto's is een update zeker nodig. 

Jouw huidige modem heb je al sinds 2008 in gebruik en het is dan ook geen overbodige luxe om deze om te ruilen. Een nieuw modem heb ik dan ook voor je aangevraagd en wordt binnen enkele dagen bezorgd door Post NL.

Voor het AOP heb ik een afspraak ingepland met de monteur op woensdag 1 februari tussen 12:00 en 18:00. Ik heb de afspraak express niet direct ingepland voor komende maandag. Reden? Ik weet zeker dat je het modem komende woensdag in huis hebt. Als de monteur dan al het AOP komt vervangen, dan kan hij ook direct jouw nieuwe modem aansluiten. Dan slaan we direct 2 vliegen in 1 klap. 

Mocht de afspraak niet gelegen komen dan kun je deze zelf gemakkelijk wijzigen via de link in de bevestiging per e-mail of via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De coaxinstallatie is in het geheel verouderd en aan een algehele upgrade toe. Er dient een nieuw AOP (btv 01-SET) geplaatst te worden door een monteur, met nieuwe splitter (POA-254) en kabels naar modem en TV/decoder (resp. F/F en IEC/IEC).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan zowel een nieuw (SmartWifi) modem toesturen als een monteursafspraak inplannen.

Ellaz
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ohhb dat zou heel fijn zijn, ik wacht de reactie af. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ellaz, goedemorgen en welkom hier!

Ik ben blij dat je de Community hebt gevonden, zodat we jou kunnen helpen om weer ongestoord het world wide web op te kunnen. Op basis van de foto's is een update zeker nodig. 

Jouw huidige modem heb je al sinds 2008 in gebruik en het is dan ook geen overbodige luxe om deze om te ruilen. Een nieuw modem heb ik dan ook voor je aangevraagd en wordt binnen enkele dagen bezorgd door Post NL.

Voor het AOP heb ik een afspraak ingepland met de monteur op woensdag 1 februari tussen 12:00 en 18:00. Ik heb de afspraak express niet direct ingepland voor komende maandag. Reden? Ik weet zeker dat je het modem komende woensdag in huis hebt. Als de monteur dan al het AOP komt vervangen, dan kan hij ook direct jouw nieuwe modem aansluiten. Dan slaan we direct 2 vliegen in 1 klap. 

Mocht de afspraak niet gelegen komen dan kun je deze zelf gemakkelijk wijzigen via de link in de bevestiging per e-mail of via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. 

Ellaz
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor de snelle reactie en het regelen, lekker weer ongestoord internetten, super.

ATBS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn moeder heeft ook nog een Cisco EPC3928 modem en haar aansluitpunt is ooit door een Ziggo "monteur" van de muur losgehaald en hangt los op de CV leiding.

Ik heb meer dan 6 maanden geleden met de klantenservice hierover gebeld, die zei dat de modem "binnenkort" vanzelf vervangen zou gaan worden.

Waarschijnlijk denken ze bij Ziggo, dat ze gezien haar leeftijd ,waarschijnlijk toch niet lang van de modem gebruik zal maken en dat het daarom nog niet vervangen is.

Maar wel maandelijks even €70 aftikken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ATBS 

 

Allereerst welkom hier op de Community. Super dat jij voor je moeder in de bres springt.

 

Jammer dat er gelijk een verband wordt gelegd met de leeftijd, wat betreft het omruilen van het modem. Uiteraard is dat niet het geval. We werken hiervoor in batches, en tegelijkertijd lopen er meerdere projecten. Alle modems worden op termijn vervangen, maar daar hangt geen houdbaarheidslabel aan.

Mocht je willen dat het modem van je moeder al op voorhand van dit project wordt omgeruild, dan kun je dit melden in dit topic en haar gegevens invullen bij je persoonlijke opmerkingen in je profiel.

 

ATBS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik noem het nog niet verkrijgen van de modem op deze wijze, omdat ik overal lees dat iedereen nu op docsis 3.1 zit.

Ik heb dus 2x voor mijn moeder navraag gedaan en de laatste keer (minimaal 6 maanden geleden) hoorde ik dat het nog zou komen.

Ik weet dat nieuw aan te trekken klanten belangrijker zijn dan oude klanten, vandaar dat die waarschijnlijk langer op hun technisch betere modem moeten wachten.

Als je al tig jaar klant bent ga je tenslotte toch niet ineens die KPN glasvezelaansluiting activeren. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

DOCSIS 3.1 is in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar, maar dat betekent niet dat iedereen al van een D3.1-modem gebruik maakt.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hai @ATBS niet fijn dat je het gevoel hebt dat we de leeftijd van jouw moeder een reden laten zijn om het modem niet om te ruilen. Wij gunnen haar het beste, ongeacht haar leeftijd! Ik zie in de aanvullende profielinformatie een postcode en huisnummer staan, maar nu weet ik niet of deze van jou of van je moeder zijn. Mochten dit de jouwe zijn, voeg je dan nog ( tussen haakjes ) de postcode en huisnummer van jouw moeder toe, dan kan ik haar gegevens er bij pakken. 

Uitgelicht topic