1
Vraag
2
Reageer en help mee
Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Trage gameplay PS4/PC. Ik kan alleen normaal gamen na 2 uur in de nacht. Help!

Ik zit al een erg lange tijd met dit probleem en uit wanhoop post ik het maar weer voor de 2e keer hier..

mijn gameplay is verschrikkelijk traag en voelt niet fijn aan als er meerdere mensen op net netwerk zitten thuis en in de buurt? dit is het enige wat ik kan bedenken aangezien het normaal aanvoelt in de nacht.

wat kan dit veroorzaken? er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem. Er zijn meerdere keren monteuren langs geweest om "tests" te doen, dit gaat nergens over en ze kijken even of de signalen goed zijn, ja tuurlijk alles is goed meneer!!

Ik wil ook een keer in de middag/avond normaal kunnen gamen zonder dat het erg traag aanvoelt en zwaar.

Als iemand anders ook dit probleem heeft laat het dan aub weten ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen
30 Reacties 30
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Soenda wrote:
net dus wel normaal kunnen gamen en ook echt plezier kunnen hebben ha, fifa was gewoon normaal en het voelde snel aan.
Top! Fijn dat je weer een keer lekker hebt kunnen gamen 🙂

Soenda wrote:
ik heb weer wat screenshots gemaakt misschien dat je iets anders kan aflezen dan de vorige foto's. ik zal ook nog wel testen met de coax zonder de splitter
Screenshots van de situatie met zoveel splitters zijn niet nodig, van die situatie is bekend dat het ruis en dus meer errors veroorzaakt. De verwachting is helaas dat het probleem terug gaat komen. Ik ga je niet nog een keer vragen om de test zonder splitters uit te voeren - de test die nodig is om de oorzaak vast te stellen. Dat heb ik al een paar keer gevraagd, uitvoerig uitgelegd hoe je te test kan doen, en je schrijft ook dat je het gaat doen. Maar dat moment lijkt nooit plaats te vinden.

Soenda wrote:
?.?
We wachten juist op jouw rechtstreekse test. Kun je een datum aangeven waarop je dit gaat doen?
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo

De zwarte coax kabel zat al direct aangesloten op het aansluitpunt? Ik heb die splitter met 2 witte kabels eraan losgemaakt
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Of moet ik het kleine kastje losschroeven?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Op de foto die je laat zien zijn alle TV aansluitingen afgekoppeld, dan weten we zeker dat die geen ruis veroorzaken. Top.

Je kan de witte PA01-UPC loshalen en dan de zwarte kabel aansluiten op de aansluiting die nu onder de witte POA01-UPC zit.

Voer daarna een factory reset uit op de modem (gaatje achterop 30 seconden ingedrukt houden met een paperclip).

Maak een paar uren daarna screenshots van de signaalwaarden, dan zien wij het verschil.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo top dankje, alles is gelukt en hier zijn de signaalwaarden. coax kabel heeft direct op het aansluitpunt gezeten vanaf 11 a 12 uur. modem factory reset
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heb je iets af kunnen lezen na de test?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Soenda,

Sinds de nacht van 10 op 11 december zie ik verbeterde signaalwaarden! De modem krijgt een minder overstuurd signaal binnen, en de modem ervaart minder weerstand bij het sturen van data. De overall kwaliteit van de verbinding is veel beter, de signaal ruis verhouding (SNR) geeft dit ook aan. Je kluswerk heeft de verbinding beter gemaakt!

Hoe gaat het bij jou sindsdien met gamen overdag? Als dat nog steeds niet lekker gaat dan heeft dat niet met het modem en het signaal naar buiten te maken.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo

hallo, mooi dat het er volgens jou beter uitziet. Helaas heb ik er verder niks van gemerkt tijdens het gamen en is het nog hetzelfde haha. Ik geef het hierbij ook officieel op.

Laatste vraag aangezien wij nu geen signaal krijgen op tv in de andere kamer. Kan dit komen door de test die ik heb gedaan en dingen die ik los heb gehaald? Een snelle reactie zou fijn zijn ik wil namelijk erg graag voetbal kijken. De TV en internet in woonkamer doen het wel gewoon
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Soenda wrote:
hallo, mooi dat het er volgens jou beter uitziet. Helaas heb ik er verder niks van gemerkt tijdens het gamen en is het nog hetzelfde haha. Ik geef het hierbij ook officieel op.
Helaas! Onze mogelijkheden zijn ook uitgeput, er zijn in het netwerk geen performance issues te ontdekken op de specifieke tijdstippen die je aangeeft. Bedankt voor je reactie, misschien hebben andere forum leden nog ideeën waar het aan kan liggen.

Soenda wrote:
Laatste vraag aangezien wij nu geen signaal krijgen op tv in de andere kamer. Kan dit komen door de test die ik heb gedaan en dingen die ik los heb gehaald? Een snelle reactie zou fijn zijn ik wil namelijk erg graag voetbal kijken. De TV en internet in woonkamer doen het wel gewoon
Uiteraard! Je kan de aansluitingen herstellen naar hoe het voorheen was aangesloten, je kan op je foto's goed zien hoe dat moet.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo bedankt voor de kerstkaart nog en een gelukkig nieuw jaar,

voordat ik een monteur ga bestellen vraag ik het nog even aan jou, heb het precies terug gedaan hoe het was maar het veranderde ook niets. Hier wat foto’s van de andere tv/kameraansluiting etc.

laatste paar jaar nooit last gehad met signaal op deze tv tot nu

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi Soenda,

De beste wensen voor 2019. Die mediabox heeft zo te zien nog geen zin in het nieuwe jaar, jammer!

De foto's laten zien dat je mediabox is aangesloten op een wandcontactdoos. Ik zou me dan afvragen waar die contactdoos vervolgens op is aangesloten 🙂 Want tussen die wandcontactdoos en het eerste aansluitpunt zit nog van alles aan splitters en bekabeling. Mogelijk zit daar het probleem en is er een kabel simpelweg niet aangesloten.

Ik raad je aan om een monteur te bestellen of eens te overleggen met de persoon in huis die het overzicht over jullie hele binnenhuis installatie heeft.

Groet,
Anne
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic