1
Vraag
2
Reageer en help mee
Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Trage gameplay PS4/PC. Ik kan alleen normaal gamen na 2 uur in de nacht. Help!

Ik zit al een erg lange tijd met dit probleem en uit wanhoop post ik het maar weer voor de 2e keer hier..

mijn gameplay is verschrikkelijk traag en voelt niet fijn aan als er meerdere mensen op net netwerk zitten thuis en in de buurt? dit is het enige wat ik kan bedenken aangezien het normaal aanvoelt in de nacht.

wat kan dit veroorzaken? er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem. Er zijn meerdere keren monteuren langs geweest om "tests" te doen, dit gaat nergens over en ze kijken even of de signalen goed zijn, ja tuurlijk alles is goed meneer!!

Ik wil ook een keer in de middag/avond normaal kunnen gamen zonder dat het erg traag aanvoelt en zwaar.

Als iemand anders ook dit probleem heeft laat het dan aub weten ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen
30 Reacties 30
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Speel je via WiFi? Bedraad? Of powerline adapters? Welk modem heb je?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Klinkt als een capaciteitsprobleem als het 's nachts wel normaal functioneert. Iets voor Ziggo om uit te zoeken als je niet beschikt over een DVB-C PC-TV tuner.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Soenda, ik heb je vorige topic nog even te voorschijn gehaald zodat iedereen kan meelezen. Dat topic is op een gegeven moment weer opgeruimd. Kun je net als toen hier iedereen weer van details voorzien. Signaalwaarde screenshots, pingtests, en geef een beschrijving van je thuisnetwerk en hoe je apparatuur is aangesloten.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
efok Ik heb eerlijk gezegd alle 3 geprobeerd haha, en met alles hetzelfde probleem, nu de connectbox, had de technicolor en ook een nighthawk geprobeerd en had helaas niks opgelost. Denk wel 50 keer met Ziggo gebeld en meerdere keren te horen gekregen dat er een monteur langs zou komen om een 24uurs test te doen? Is nooit gebeurd. Het is jammer dat ik nog niet op mezelf woon anders was ik al overgestapt naar een andere provider.

Het feit dat ik alleen een beetje plezier kan hebben tijdens het gamen na 00.00 is erg jammer. Zit nu al een paar jaar met dit probleem dus heb ook niet echt meer hoop maar post toch af en toe wat hopend dat iemand dit probleem ook heeft of heeft opgelost.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Soenda, je had er blijkbaar al eerder een topic over. Dat topic verzandde een beetje als ik het zo teruglees, maar je probleem is dus nooit opgelost.
In dat topic had je screenshots van de waarden van je modem gepost, die heb ik hier maar even herhaald:




Met name de post RS Errors geven aan dat er mogelijk nogal wat ruis op de lijn zit.

Daarom de volgende vragen: Kun je deze plaatjes nog eens herhalen hier? Kun je eens een foto plaatsen van je Ziggo-aansluiting, eventuele splitters en bekabeling?

En misschien kan Anne H Ziggo ook eens naar de waarden kijken vanaf de Ziggo systemen?
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Net weer na 2 weken een potje fifa online gespeeld en het is niet normaal hoe traag alles aanvoelt, dan kijk ik even naar een streamer op twitch en ziet het er zo anders uit de manier waarop hij zijn spelers kan bewegen. PS4 laten opsturen hopend dat er iets mee mis was maar nee. Het moet wel iets in de verbinding zijn? Lijkt me niet dat iets anders dit kan veroorzaken.

Toen ik me PS4 weer gereed maakte voordat ik de internetkabel erin deed en verbinding maakte voelde alles wel fijn en snel aan. Ik heb een 400 down 40 up pakket..

ik heb gelezen dat het bufferbloat kan zijn waardoor de gameplay zo vervelend aanvoelt? Ik hoop echt dat iemand hier mij serieus kan helpen en ook echt veel wilt uittesten. 24 uurs test heb ik nooit meer wat over gehoord 😕
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Aan je “gevoel” hebben we niet zo veel, vrees ik. De gevraagde waarden heb je ook nog niet opnieuw gepost.
Wat ik wel zie is splitter op splitter, een Hirschmann GHV 20 versterker, en een soort multitap. Daarop veel coax kabels naar ?? Is dat echt allemaal nodig zo?
Wat niet nodig is, zou ik afkoppelen. De kans dat je ruis op pikt in dit systeem lijkt me nogal groot.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Soenda,

We zien graag nog een recent overzicht met signaalwaarden van je. Zoals efok al aangeeft is de kans op ruis door andere apparaten groot met jullie installatie, ik zie ook een powerline adapter wat ook invloed kan hebben.

Om te bepalen waar het probleem zit is het nodig dat je rechtstreeks gaan testen. Doe dit wanneer andere inwoners geen tv kijken (misschien in het weekend?). Het gaat om een tijdelijke test. Wanneer je dit een ruime middag doet kan ik in het signaalwaarden overzicht verbanden zien.

  • Sluit alleen de zwarte coax kabel van de modem aan op het aansluitpunt van Ziggo zonder gebruik van (opdruk) splitters.
  • Sluit je playstation rechtstreeks bekabeld aan op 1 van de LAN poorten achterop de modem, gebruik daarbij geen powerline adapter.


Zonder deze stappen kunnen we je niet goed genoeg helpen en komen we waarschijnlijk niet tot een oplossing.

Kun je uitleggen wat je met bufferbloat bedoeld?

Er bestaat inderdaad een 24 uurs test. Dan slaan we meerdere keren per minuut de signaal en ruis waarden van de modem op in een logbestand. Standaard doen we dat 1 keer per uur. Dit is alleen nuttig bij sommige storingen die heel lastig te vinden zijn omdat ze heel kort duren en dus niet opvallen in de de 1x per uur meting. Omdat jij aangeeft dat je altijd problemen ervaart is die 24 uur test niet nodig.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Mijn PS4 heeft altijd aangesloten gezeten op LAN1, kabel naar boven getrokken.

het is nogal een zooitje ook mede door de oude bewonders, beide monteurs die langskwamen zeiden dat het niet erg is en wouden het ook niet weghalen. Had het nog gevraagd


  • Sluit alleen de zwarte coax kabel van de modem aan op het aansluitpunt van Ziggo zonder gebruik van (opdruk) splitters.

kan ik dit makkelijk zelf doen?

dus ik moet een keer zaterdag middag dit doen en dan gamen bijvoorbeeld en erna de resultaten signaalwaarden laten zien? Hoe kom ik hier ook al weer

dank
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Soenda wrote:
Mijn PS4 heeft altijd aangesloten gezeten op LAN1, kabel naar boven getrokken.
Top! 🙂 Dat is ook het beste. Dit kun je zo laten bij de test. Haal dan de witte internetkabel wel even uit de modem bij de test.

Soenda wrote:
Sluit alleen de zwarte coax kabel van de modem aan op het aansluitpunt van Ziggo zonder gebruik van (opdruk) splitters.
kan ik dit makkelijk zelf doen?
Zeker, dit is super eenvoudig.

Soenda wrote:
dus ik moet een keer zaterdag middag dit doen en dan gamen bijvoorbeeld en erna de resultaten signaalwaarden laten zien? Hoe kom ik hier ook al weer
De zaterdag is hier ideaal voor. De signaalwaarden kun je nu al laten zien, dus voor de test. Log met de browser in op je modem. Zoek bij Geavanceerd / Status naar Downstream en Upstream informatie.

Soenda wrote:
dank
Jij ook bedankt alvast! Succes 🙂
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
ik heb hier niet echt verstand van, en wil ook niks verpesten, is hier ergens een guide van ofzo?
Sluit alleen de zwarte coax kabel van de modem aan op het aansluitpunt van Ziggo zonder gebruik van (opdruk) splitters.

dat onderin met dat kastje moet ik iets mee doen?

En ik heb meerdere foto’s geplaatst alleen wacht ik op een moderator om het te plaatsten stond er.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Soenda, je kan er gerust mee aan de slag hoor! Er is alleen niet echt een guide van jullie specifieke situatie. Je kan ook een medebewoner vragen natuurlijk.

Korter dan wat ik al schreef kan ik het niet maken: "Sluit alleen de zwarte coax kabel van de modem aan op het aansluitpunt van Ziggo zonder gebruik van (opdruk) splitters."

Op je eerste foto zien we onderin een wit blokje op onze witte aansluitpunt. Haal dit witte blokje los. Sluit de zwarte kabel die op het witte blokje was aangesloten aan op het aansluitpunt.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Oke ik heb er niet echt verstand van verder, dit kan geen kwaad en alles bij ons thuis zal hetzelfde werken? Waarom zit die splitter er uberhaupt op?

en heb je de signaalwaarden gelezen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi Soenda,

Ik heb de signaalwaarden zeker gezien, de sterkte en ruiswaarden zien er goed uit. De Reed Solomon errors niet. Dit ontstaat waarschijnlijk in de bekabeling in huis. Om dat zeker te weten is een test nodig. Tijdens de test met alleen de zwarte kabel aangesloten werkt alleen de modem, en tv niet. De test is nog geen oplossing maar een middel om de oorzaak te ontdekken, waarna we je weer van adviezen gaan voorzien.

Wij kunnen je op de Community alleen helpen als je met de bekabeling aan de slag gaat.

Zie je dat niet zitten - dat mag! - dan kun je altijd een monteur bestellen bij Ziggo.

Groet,
Anne
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik wil het wel zelf doen maar ben een beetje bezorgd haha, is het ook makkelijk om terug zoals ouds te doen? Er kijken hier namelijk ook andere mensen TV etc. Ik ga het waarschijnlijk morgen wel testen en dan wil je dat ik erna weer al die foto’s maak zoals eerder? Als ik alleen op de zwarte kabel zit aangesloten.

Jim
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Anne H Ziggo net dus wel normaal kunnen gamen en ook echt plezier kunnen hebben ha, fifa was gewoon normaal en het voelde snel aan. ik heb weer wat screenshots gemaakt misschien dat je iets anders kan aflezen dan de vorige foto's. ik zal ook nog wel testen met de coax zonder de splitter

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
?.?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic