1
Vraag
2
Reacties
RemcoJ

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Trage downloadsnelheid in de avonduren

Hoi,

Ik heb een 300/30 abonnement van Ziggo met een Connectbox (router functie staat uit) en een set van 3 TP Link Deco M4's. Sinds een aantal dagen is mijn downloadsnelheid in de avonduren heel traag. Ik kom soms niet hoger dan 50 - 80 Mpbs, de uploadsnelheid is dan niet minder en gewoon 30 Mbps. Overdag en ook voorheen haalde ik probleemloos tussen de 275 - 300 Mbps.

De metingen verricht ik steeds op dezelfde plek, ca. 1 a 2M van de router (hoofd-deco) verwijderd. Verbonden ben ik via de 5Ghz (meer bandbreedte) verbinding met iPhone of Macbook. Ook is er recent niets veranderd in mijn netwerk en juist 's avonds zijn er bijna geen gebruikers actief. Overdag speelt soms internet radio, kijken of spelen de kinderen op de tablet. En juist dan is de download snelheid prima, alleen in de avonduren niet, zelfs nu 00:20u haal ik niet meer dan 80Mbps.

Ik las hier in een ander topic iemand die hetzelfde probleem had en waar zelfs een monteur is langs geweest, maar zonder verbetering. Uiteindelijk heeft Ziggo de capaciteit verhoogd en nu is het beter bij hem.

Iemand misschien een idee waaraan het zou kunnen liggen? Of misschien tips? Of heeft iemand dezelfde ervaringen?

Remco

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RemcoJ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb de oorzaak van het probleem gevonden. Ik kwam erachter, dat het alleen op trad als ik de TV en daarmee ook mijn soundbar met wireless surround speakers aan had. Bij TV uit en ook als alleen soundbar geen geluid gaf, was het probleem er niet. Dus het moest ergen in soundbar/wireless surround speakers zitten. Deze maakt ook gebruik van een eigen 5Ghz verbinding. Een van de surround speakers bleek toen geen traffic (alleen -) te laten zien in de Deco app, terwijl de rest van de devices getallen laat zien. Na ptp (opnieuw opstarten) van de speaker was het verholpen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
RemcoJ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nu een uurtje later 01:20 haal ik ineens weer 300 Mbps.

Aangezien in dit uur niets in of aan mijn netwerk is veranderd (Macbook staat ook nog op dezelfde plek, ca 2M van de router), ga ik ervan uit dat het ook in mijn geval de oorzaak buitenshuis lijkt te zitten. Misschien ook hier capaciteitsissues van Ziggo??? 

Hopenlijk kan Ziggo hier iets mee

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8872Posts
  • 556Oplossingen
  • 2184Likes

een moderator kan dat voor je nakijken 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

RemcoJ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb ik gedaan. Dank je. 

RemcoJ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

841B6A5E-F243-45ED-97D3-89809DEABF69.jpeg

8C55E0BB-2BB3-46B2-9502-63154731F1AC.jpeg

9D97391F-B2D3-4F76-8B2F-A9608850A999.jpeg

E60E9D22-E627-461F-BCFD-C7CBE46236A8.jpeg

Zoals jullie aan de tijdstippen linksboven in de screenshots kunnen zien, is het alleen erges tussen 19:00u en 02:00u. Daarna is de downloadsnelheid weer zoals het hoort. 

Hopenlijk is er een moderator van Ziggo hier op de community die hier eens naar kan kijken. 

RemcoJ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb de oorzaak van het probleem gevonden. Ik kwam erachter, dat het alleen op trad als ik de TV en daarmee ook mijn soundbar met wireless surround speakers aan had. Bij TV uit en ook als alleen soundbar geen geluid gaf, was het probleem er niet. Dus het moest ergen in soundbar/wireless surround speakers zitten. Deze maakt ook gebruik van een eigen 5Ghz verbinding. Een van de surround speakers bleek toen geen traffic (alleen -) te laten zien in de Deco app, terwijl de rest van de devices getallen laat zien. Na ptp (opnieuw opstarten) van de speaker was het verholpen. 

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8872Posts
  • 556Oplossingen
  • 2184Likes

mooi dat je de oorzaak gevonden hebt

aanbevolen is om tv soundbar surround speakers etc indien mogelijk bekabeld te verbinden met internet 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic