1
Vraag
2
Reacties
Mark9

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Trage download via wifibooster

Mijn wifi booster staat op zolder en is met een internet kabel aangesloten op mijn modem. Ik heb een download snelheid qua abonnement van 300 MB. Zowel bekabeld op de wifi booster als via het wifi signaal komt de daadwerkelijke download snelheid niet boven de 70 MB uit. Vaak nog veel lager. Op deze manier heeft mijn abonnement upgrade geen toegevoegde waarde. Wat kan ik hieraan doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Cat 5 is tegenwoordig niet meer geschikt, zeker niet voor 1 Gbps. De kabel moet tenminste Cat 5e zijn, liefst Cat 6/6a, geen CCA. Kies daarnaast voor 'solid' i.p.v. 'stranded', het laatste type heeft meer flexibele aders maar is daardoor minder gemakkelijk door buizen te trekken. Verder hoop ik dat je vier aderparen bedoelt met 8 aders in totaal?

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat is het resultaat van een snelheidstest via een directe ethernet-verbinding met de router?

Mark9
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

270 mb download. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Om welk type AP/booster gaat het?

Mark9
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo noemt het zelf :

Wifiboosters met internetkabel, wit

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Ik ga er even vanuit dat je de wifibooster met een netwerkkabel hebt aangesloten?
Kan je deze kabel gemakkelijk loshalen en de snelheid eens meten die je krijgt rechtstreeks op deze kabel?

Dus zonder de wifibooster aangesloten.

Mark9
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan houd ik dezelfde lage snelheid. Maar ik denk dat ik de oorzaak al heb gevonden. De netwerkkabel die ik 15 jaar geleden naar boven het getrokken is een CAT5 met 4

draden. Oranje en blauw. Ik ga eerst maar eens een nieuwe kabel trekken. Weet je misschien welke ik het beste kan aanschaffen? Bedankt zover allen voor de hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Cat 5 is tegenwoordig niet meer geschikt, zeker niet voor 1 Gbps. De kabel moet tenminste Cat 5e zijn, liefst Cat 6/6a, geen CCA. Kies daarnaast voor 'solid' i.p.v. 'stranded', het laatste type heeft meer flexibele aders maar is daardoor minder gemakkelijk door buizen te trekken. Verder hoop ik dat je vier aderparen bedoelt met 8 aders in totaal?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe Er waren CAT5 kabels met 4 aders, ooit ook door Ziggo een tijdje uitgegeven, maar dat is al lang geleden en die kwamen ook tot 100 Mbit/s.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Nooit geweten, ik ken kabels met vier aders alleen als Cat 3 voor POTS en ISDN. Uiteraard is Cat 5 met vier aders wel voor 100 Mbps geschikt.

Mark9
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is een cat5 kabel met 4 aders. Maar zoals gezegd die ligt er al jaren. Dus die ga ik vervangen. Bedankt voor het meedenken en het advies.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic