Vraag
Reacties
Oplossing
vberkhout
Level 3

Trage VPN verbinding met Arris TG249LG Wifi Modem

Zonder VPN heb ik een 300Mbit/s download verbinding en met VPN maar maximaal 6Mbit/s. 

 

Op dit forum heb ik begrepen dat dit ligt aan mijn huidige modem en dat Ziggo een andere modem beschikbaar kan stellen, alleen kan ik nergens vinden hoe ik dat aan kan vragen of kan regelen. 

 

Aanvullende info: De Ziggo modem is ingesteld op Brigde Mode, want ik maak gebruik van een eigen router (Unifi USG 3G) en Unifi Wifi accesspoints.

 

Mvg, Vincent

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@vberkhout We komen inderdaad vanzelf langs 🙂 het andere modem is onderweg naar jou. We horen graag hoe het met dit nieuwe modem gaat. 

Bekijk in context

Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waarschijnlijk loop je tegen een beperking van de Puma-chipset aan. Een zakelijke modemrouter (UBC1318ZG) met Broadcom-chipset zou dit moeten oplossen. Bridge mode wordt automatisch overgenomen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan deze modemrouter toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan zul je eerst moeten uitsluiten of het aan het modem ligt, anders stuurt Ziggo je geen ander modem.

Sluit een PC of laptop aan op de 1e UTP uitgang van je modem en kijk of het dan met de VPN wel goed gaat of wat er dan aan snelheid beschikbaar is.

0 Kudos
vberkhout
Level 3
Topicstarter

Zojuist gedaan, de snelheid zonder VPN is 295mbit/s en met VPN 6,2 Mbit/s

vberkhout
Level 3
Topicstarter

Kan ik de moderator (Ziggo-medewerker) zelf benaderen of moet ik hier wachten op zijn reactie? 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Gewoon wachten op een reactie van hem of haar.🙂

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@vberkhout We komen inderdaad vanzelf langs 🙂 het andere modem is onderweg naar jou. We horen graag hoe het met dit nieuwe modem gaat. 

Ga naar reactie
vberkhout
Level 3
Topicstarter

Afgelopen zaterdag de nieuwe modem ontvangen en gisteren geïnstalleerd. Probleem is nu opgelost. Dank je wel voor de snelle service!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Super @vberkhout 🙂 Jij bedankt voor je terugkoppeling!

0 Kudos
vberkhout
Level 3
Topicstarter

Moet ik niet de oude Arris TG249LG Wifi Modem naar ZIggo terugsturen?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@vberkhout Jawel, meestal komt er een retourdoos na een week je kant op.

0 Kudos
caesar
Level 17

@tobiastheebe 

Dat ligt niet zozeer aan de Puma chipset, als wel aan de wijze waarop die in Ziggo modem/routers geïmplementeerd is.