1
Vraag
2
Reacties
vberkhout

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Trage VPN verbinding met Arris TG249LG Wifi Modem

Zonder VPN heb ik een 300Mbit/s download verbinding en met VPN maar maximaal 6Mbit/s. 

 

Op dit forum heb ik begrepen dat dit ligt aan mijn huidige modem en dat Ziggo een andere modem beschikbaar kan stellen, alleen kan ik nergens vinden hoe ik dat aan kan vragen of kan regelen. 

 

Aanvullende info: De Ziggo modem is ingesteld op Brigde Mode, want ik maak gebruik van een eigen router (Unifi USG 3G) en Unifi Wifi accesspoints.

 

Mvg, Vincent

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vberkhout
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afgelopen zaterdag de nieuwe modem ontvangen en gisteren geïnstalleerd. Probleem is nu opgelost. Dank je wel voor de snelle service!

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Waarschijnlijk loop je tegen een beperking van de Puma-chipset aan. Een zakelijke modemrouter (UBC1318ZG) met Broadcom-chipset zou dit moeten oplossen. Bridge mode wordt automatisch overgenomen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan deze modemrouter toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76367Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22510Likes

Dan zul je eerst moeten uitsluiten of het aan het modem ligt, anders stuurt Ziggo je geen ander modem.

Sluit een PC of laptop aan op de 1e UTP uitgang van je modem en kijk of het dan met de VPN wel goed gaat of wat er dan aan snelheid beschikbaar is.

vberkhout
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist gedaan, de snelheid zonder VPN is 295mbit/s en met VPN 6,2 Mbit/s

vberkhout
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan ik de moderator (Ziggo-medewerker) zelf benaderen of moet ik hier wachten op zijn reactie? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Gewoon wachten op een reactie van hem of haar.🙂

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1371Posts
  • 208Oplossingen
  • 726Likes

@vberkhout We komen inderdaad vanzelf langs 🙂 het andere modem is onderweg naar jou. We horen graag hoe het met dit nieuwe modem gaat. 

vberkhout
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afgelopen zaterdag de nieuwe modem ontvangen en gisteren geïnstalleerd. Probleem is nu opgelost. Dank je wel voor de snelle service!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Super @vberkhout 🙂 Jij bedankt voor je terugkoppeling!

vberkhout
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Moet ik niet de oude Arris TG249LG Wifi Modem naar ZIggo terugsturen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76367Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22510Likes

@vberkhout Jawel, meestal komt er een retourdoos na een week je kant op.

caesar

Level 17
  • 4189Posts
  • 71Oplossingen
  • 1366Likes

@tobiastheebe 

Dat ligt niet zozeer aan de Puma chipset, als wel aan de wijze waarop die in Ziggo modem/routers geïmplementeerd is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic