Svg

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet

Hallo, de laatste paar dagen heb ik slecht tot geen internet via mijn stopcontact wifi booster. Ik heb mijn kabel aangesloten en verbonden met mijn Playstation. Ik kan nu niet meer bij mijn online games i.v.m slecht internet. Waar ik eerst 30/50 mbs had heb ik nu onder de 200 kbps met een laagst gemeten van 77 kbps. Weet iemand hier hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb al de booster uit het stopcontact gehaald en opnieuw erin gestopt en ook al meerdere keren opnieuw verbonden met de hoofd modem.

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Via de stroom is een lastig ding, het kan goed gaan en goed fout gaan.

Het is heel afhankelijk of de modules op een geaard stopcontact zitten, dat helpt flink mee, en belangrijk is hoeveel lassen en of er verschillende stroomgroepen tussen de A module en B module zitten.

Dat is vaak lastig te vinden, maar hoe minder hoe beter.

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Als je toevallig wel een coax aansluiting voor je TV hebt dan kan je die coax kabel heel makkelijk vervangen voor een UTP/Coax combikabel. Gebruik je een wandplaatje met UTP en coax op je kamer, sluit je daar je PS4 op aan. Die coax kabel ligt meestal in een plastic pijp en dan kan je de 2 kabels zo aan elkaar knopen en trek je hem door.

 

werkt vaak ook erg goed voor aansluitingen in de huiskamer naar de TV.

 

Die powerline adapters zijn niet altijd even betrouwbaar.

 

Verder zou ik eerst kijken of je PS4 het beter doet direct op het modem omdat die LAN poorten nog wel eens gammel zijn. Als het dan wel goed werkt kan je die powerline setup verder onderzoeken. Veel powerline adapters hebben ook lichtjes die aangeven wat de kwaliteit van de verbinding is.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Heeft u het over de WiFi boosters van Ziggo (Smart WiFiBooster set)? Of een ander merk misschien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Svg en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn gamen is op de Playstation op het moment dat de internetverbinding niet lekker werkt! Ik begrijp uit je bericht dat je naast het modem ook powerline adapters gebruikt. Heb je om een mogelijke oorzaak in de powerline adapters uit te sluiten ook al eens getest hoe je verbinding is als je d.m.v. een netwerkkabel rechtstreeks op het modem test? Gebruik hiervoor eventueel de tips op deze pagina. Is de snelheid rechtstreeks op het modem in orde, dan moet het probleem in het thuisnetwerk gezocht worden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Svg Is het nog gelukt om het problem op te lossen met de tips die hier gegeven zijn? We helpen je hier anders graag verder. 

Uitgelicht topic