1
Vraag
2
Reacties
martina1377

Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet via internetkabel

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/2b560180-0c29-11e9-b640-072b511eaa93

ping 11
mbps download 67.8
mbps upload 20.7

modem ubee evw3200 de wif werkt goed,de bekabelde internet is erg traag en al jaren zo..zoals de snelheden die ik postte...de netwerkkabel loopt van de kamer door het plafond omhoog naar de desktop die daar staat..die kabel is al +15 jaar....die dow3nlaod snelheid zou moeten zijn voor mijn abbo 200/20 maar haalt dat na lange niet:worried:

wat is hier de beste oplossing voor? voor sneller internet waar ik voor betaal.

alvast bedankt!:thumbsup_tone3:
22 Reacties 22
Jale

Stamgast
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb dit probleem recentelijk ook gehad. De kabel in mijn muur naar boven is nieuw en standaard opgeleverd (dus voorgeinstalleerd bij bouw) dus met aansluitingen in de muur in alle kamers. Ook de pc had een goede nieuwe netwerkkaart. Wat ik heb vervangen is: UTP kabel van pc naar uitsluiting in de muur. Nieuwe splitter en nieuwe kabel aansluiting meterkast naar het modem. Dit is 3 dagen geleden gedaan en tot nu toe (laat ik het afkloppen) geen last gehad. Wat ik heb geleerd is dat utp sowieso CAT5 of 6 moet zijn. Ik weet niet wat voor categorie een 15 jaar oude kabel heeft....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes
Jale Zou nog wel eens een cat5 kabel kunnen zijn.
Die kunnen ook 1 Gbps leveren. Testen! Bij pech: cat 5e is officieel beter.
Gr Han
Jale

Stamgast
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hanh oke geen idee... bij mij heeft vooralsnog het vervangen van de kabels geholpen. De splitter en aansluitkabel kreeg ik kosteloos van Ziggo toegestuurd). UTP van pc naar muur zelf aangeschaft. Gaat nu 3 dagen goed (laat ik het afkloppen ?)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic