1
Vraag
2
Reacties
martina1377

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet via internetkabel

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/2b560180-0c29-11e9-b640-072b511eaa93

ping 11
mbps download 67.8
mbps upload 20.7

modem ubee evw3200 de wif werkt goed,de bekabelde internet is erg traag en al jaren zo..zoals de snelheden die ik postte...de netwerkkabel loopt van de kamer door het plafond omhoog naar de desktop die daar staat..die kabel is al +15 jaar....die dow3nlaod snelheid zou moeten zijn voor mijn abbo 200/20 maar haalt dat na lange niet:worried:

wat is hier de beste oplossing voor? voor sneller internet waar ik voor betaal.

alvast bedankt!:thumbsup_tone3:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Kabel van 15+ jaar oud?
Test eens met een nieuwere kabel zou ik als eerste eens doen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Kabel van 15+ jaar oud?
Test eens met een nieuwere kabel zou ik als eerste eens doen.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo robert,nou de kabel loopt door het plafond omhoog en ik kan het uit einde er niet zo door duwen . het gat is iets groter dan de kabel n.l..ja het is nog de eerste kabel..dan zou er een monteur moeten komen..of ik moet het met de laptop proberen eerst
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gebruik ook deze test, deze wordt tegenwoordig als standaard beschouwd.

http://www.dslreports.com/speedtest

Maar met zo'n oude kabel zal je waarschijnlijk de abonnement snelheid niet halen.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RobertKoopman wrote:
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.


dan moet ik eerst een kabel uit halen en dan de laptop eerst uitproberen dat is het makkelijkste..en anders zit er niks anders op dan een monteur laten komen denk ik.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Gebruik ook deze test, deze wordt tegenwoordig als standaard beschouwd.

http://www.dslreports.com/speedtest

Maar met zo'n oude kabel zal je waarschijnlijk de abonnement snelheid niet halen.



nog langzamer met die test...ik vrees een nieuw gat in het palfond en een nieuwe kabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Dit modem is ook aan zijn einde van zijn werkzame leven, verwacht ik.
Deze worden nu direct omgewisseld als er iets mee is.

Daarnaast geeft een nieuw modem wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijk.

Chat met Ziggo en meld je klachten en het feit dat je beide banden tegelijk wilt gebruiken voor internet, er zal een nieuw modem worden opgestuurd met installatiegarantie, mocht er later toch nog iets zijn, dan heb je installatiegarantie door een gratis monteur.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Dit modem is ook aan zijn einde van zijn werkzame leven, verwacht ik.
Deze worden nu direct omgewisseld als er iets mee is.

Daarnaast geeft een nieuw modem wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijk.

Chat met Ziggo en meld je klachten en het feit dat je beide banden tegelijk wilt gebruiken voor internet, er zal een nieuw modem worden opgestuurd met installatiegarantie, mocht er later toch nog iets zijn, dan heb je installatiegarantie door een gratis monteur.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat


ik doe dat na deze dagen nu kan ik geen goede foto maken dan zet ik alles goed op de foto en dan plaats ik het meteen hier. Het modem is idd al een paar jaar oud ..maar ik maak van de week even een paar goede fotos en dan komen we er wel uit. dank voor je reactie.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo zoals beloofd de fotos..

hier de 1e foto is alles van de tv


deze 2e foto daar loopt de internet kabel naar boven



de rechterkabel de witte is de internet kabel die langs de muur om hoog loopt



hier benenden is ook de splitter er op voor de tv




en last het ubee modem..en tig kabels...ik denk dat alles verouderd is...vooral dit modem en kabel..
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
martina1377 wrote:

RobertKoopman wrote:
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.
dan moet ik eerst een kabel uit halen en dan de laptop eerst uitproberen dat is het makkelijkste..en anders zit er niks anders op dan een monteur laten komen denk ik.


Heb je nu de laptop al getest, direct met een kabel op het modem? Zou ik toch even doen.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:

martina1377 wrote:

RobertKoopman wrote:
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.
dan moet ik eerst een kabel uit halen en dan de laptop eerst uitproberen dat is het makkelijkste..en anders zit er niks anders op dan een monteur laten komen denk ik.
Heb je nu de laptop al getest, direct met een kabel op het modem? Zou ik toch even doen.


deze internet kabel loopt rechtstreeks van modem naar pc, ik denk dat het de kabel in combinatie met het modem is..deze zijn beide verouderd
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
martina1377 wrote:

efok wrote:
deze internet kabel loopt rechtstreeks van modem naar pc, ik denk dat het de kabel in combinatie met het modem is..deze zijn beide verouderd


Hoeft niet perse zo te zijn als er 6 aders te zien zijn in de stekker kan de kabel prima mee , in mijn vorige huis was de utp kabel 12 jaar oud en snel genoeg 🙂

Kijk even of je laptop netwerkkaart 100 MB verbinding geeft of 1 GB ?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
martina1377 wrote:

efok wrote:

martina1377 wrote:

RobertKoopman wrote:
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.
dan moet ik eerst een kabel uit halen en dan de laptop eerst uitproberen dat is het makkelijkste..en anders zit er niks anders op dan een monteur laten komen denk ik.
Heb je nu de laptop al getest, direct met een kabel op het modem? Zou ik toch even doen.
deze internet kabel loopt rechtstreeks van modem naar pc, ik denk dat het de kabel in combinatie met het modem is..deze zijn beide verouderd

Dat denk je, maar wij willen graag dat je het ook even meet. Meten is weten.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:

martina1377 wrote:

efok wrote:

martina1377 wrote:

RobertKoopman wrote:
PC even beneden met een andere kabel aansluiten?
Niemand waar je even een lange netwerkkabel van kan lenen, gooi je deze even over de trap naar beneden.
dan moet ik eerst een kabel uit halen en dan de laptop eerst uitproberen dat is het makkelijkste..en anders zit er niks anders op dan een monteur laten komen denk ik.
Heb je nu de laptop al getest, direct met een kabel op het modem? Zou ik toch even doen.
deze internet kabel loopt rechtstreeks van modem naar pc, ik denk dat het de kabel in combinatie met het modem is..deze zijn beide verouderd
Dat denk je, maar wij willen graag dat je het ook even meet. Meten is weten.

dan moet ik toch eerst een andere kabel deze kan ik niet los halen het geboorde gat is niet groot genoeg..heb geen extra kabel meer liggen helaas
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je modem is aan vervanging toe en ik verwacht je eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt ook.

Is de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt een stekkerdoos met 2 uitgangen, chat dan met Ziggo en vertel je klachten over de internet snelheid en de stekkerdoos met 2 uitgangen.

Er zal dan waarschijnlijk een Ziggo monteur ingepland worden om de stekkerdoos te vervangen en misschien het modem ook gelijk of er wordt een nieuw modem naar je toegestuurd.

Een Ziggo monteur kan ook de rest opnieuw aansluiten tegen kostprijs.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is.
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Je modem is aan vervanging toe en ik verwacht je eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt ook.
Is de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt een stekkerdoos met 2 uitgangen, chat dan met Ziggo en vertel je klachten over de internet snelheid en de stekkerdoos met 2 uitgangen.
Er zal dan waarschijnlijk een Ziggo monteur ingepland worden om de stekkerdoos te vervangen en misschien het modem ook gelijk of er wordt een nieuw modem naar je toegestuurd.
Een Ziggo monteur kan ook de rest opnieuw aansluiten tegen kostprijs.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten: https://www.ziggo.nl/chat
Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is.

*************************************************

nou ik heb net even een andere kabel onder geprobeerd en de laptop er op en dit is de snelheid dan : ping

11
ms

download

199,0
Mbps

upload

20,0
Mbps...dus..de kabel..

.wifi valt de laatste dagen ook vaak weg...ik zal als ik even goed de tijd heb alles op een rij zetten en contact op nemen met ziggo en dan P.B ik wel en ook hier hoe dit afloopt
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Andere netwerkkabel is dus de eerste actie?
Niemand in je kennissenkring handig met een krimptang om een stekkertje aan te zetten?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dus toch de kabel , oké 😉

Voordat je de hele kabel gaat vervangen kan je ook proberen er nieuwe stekkers op te zetten , kabel vervangen gezien leeftijd zal denk ik ook wel beter zijn maar wat ik al eerder poste dat mijn 12 jaar oude kabels het prima deden , alleen omdat ik ben verhuist heb ik nieuw.

Dus tja wat is wijsheid ?
martina1377
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik kan zelf geen kabel vervangen zo handig ben ik niet,ga eerst rond informeren en ook contact met ziggo om te kijken wat de beste optie is gezien het modem ook al wat ouder is....in elk geval een andere kabel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic