1
Vraag
2
Reacties
thomas96

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet via Deco M4R

Paar maanden geleden hebben wij onze bundel geupgrade naar 1000 mbps en kregen daarvoor de grotere Giga modem. Omdat onze oude router niet snel genoeg was moesten we een Deco set halen. Achteraf was ik niet goed geinformeerd en had ook nog een switch nodig, dus hebben we ook een TP-Link Switch die snel genoeg is. Waardoor onze setup nu zo is: Modem -> D1 -> D2 (zolder) -> switch (-> PC zolder) -> D3 (verdieping 1) -> PC (verdieping 1)

 

Vanaf dag 1 dat we deze setup hadden was het internet prima. Nu sinds een paar dagen is mijn internet super traag. Gisteren was het 250mbps en inmiddels is het 80 mbps. Als ik een laptop beneden direct op de modem hang krijgt die gewoon 900 mbps. 

 

Ik heb de modem gereset, de decos gereset en zelfs bij allebei een diagnose uitgevoerd. Bij die van de modem krijg ik een groen vinkje met alleen de melding dat wifi uitstaat (dat moest ook voor de Decos). Maar bij de diagnose van de Decos geeft ie aan het eind wel aan dat het 'perfect' is maar als ik vervolgens opnieuw naar datzelfde scherm ga staat er weer opnieuw dat het netwerk 'congested' is, en als ik opnieuw een diagnose uitvoor gebeurt het telkens opnieuw.

 

Ik heb van zolder nog geen klachten gehoord dus ik ga ervan uit dat daar het snelheid nog normaal is, maar ik zal morgen wel even test uitvoeren voor het geval dat. Ik zat al te overwegen om gewoon een kabel te trekken van mijn pc direct naar de modem, maar dacht ik vraag het eerst hier even voor 't geval er een simpele oplossing is.

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@thomas96  schreef:

Wat trouwens ook apart is, is dat de app aangeeft dat mijn PC (eerste verdieping) is verbonden met de Deco van zolder en niet de Deco op dezelfde verdieping waar hij ook daadwerkelijk op is aangesloten...



Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik mis even of elke deco unit bedraad is verbonden. En staan deze als acces punt of router ingesteld?

 

thomas96
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh excuus alle deco's zijn inderdaad via ethernet verbonden. Wat ie ook in de app aangeeft. Ze zijn als access point ingesteld, volgens de handleiding van ziggo. 

thomas96
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat trouwens ook apart is, is dat de app aangeeft dat mijn PC (eerste verdieping) is verbonden met de Deco van zolder en niet de Deco op dezelfde verdieping waar hij ook daadwerkelijk op is aangesloten...

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@thomas96 goed dat je het hier even aankaart. Mooi dat het allemaal zo goed als keurig werkt, maar dat er nog wat puntjes op de ''i'' gezet kunnen worden. 

Ik weet zeker dat @RoWi en/of @Pasi je tips kunnen geven waar je echt wat aan hebt. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@thomas96  schreef:

Wat trouwens ook apart is, is dat de app aangeeft dat mijn PC (eerste verdieping) is verbonden met de Deco van zolder en niet de Deco op dezelfde verdieping waar hij ook daadwerkelijk op is aangesloten...



Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @thomas96

 

Afgelopen maandag is @Pasi druk bezig geweest om je van tips te voorzien wat betreft de TP Link Deco.

 

Hoe staat het er nu voor? Heb je wat aan deze tips gehad?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic