Tazz1967

Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Traag internet, problemen PS4

Beste Mensen,

 

Beetje onervaren nog, behoudens wat geluidsproblemen op de next en wat verhuisperikelen welke inmiddels zijn opgelost nu toch wat meer problemen. Inmiddels monteur geweest, die gaf aan dat kabel/verbinding goed is.

 

Maar: internetsnelheid in de avond/weekenden is en blijft traag, zoonlief veel problemen met zijn PS4 (zowel op WiFi als bekabeld) .....wordt op mij afgereageerd.....

 

Heb jaren in Amersfoort gewoond, zonder problemen met Internetsnelheid maar daar geen PS4.

Nu 2 maanden in Rhenen en daar valt alles toch een beetje tegen.

 

 

Wil iemand eens meekijken? Mijn configuratie is als volgt:

- connextbox ( in meterkast bij ziggo hoofdaansluiting)

- op poort 1 een TP Link deco (hoofdeco), op andere plekken 2 deco's draadloos

- achter Deco een netgear 5 poorts switch 

- op switch direct bekabeld aangesloten

  1 next

  1 pPS4

  1 chromecast (bekabeld)

   1 smart tv

 

Switch geplaatst op advies van monteur. Tevens op advies wifi op connectbox aan laten staan en daarbij nog een draadloos netwerk via de TP Deco's (alleen ingesteld op 5g). Wifi op connectbox op 2,4 Ghz voor de TOON

 

Onderstaand wat info uit het modem:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 242000000 4 37 256qam 9
2 178000000 4 37 256qam 1
3 186000000 4 37 256qam 2
4 194000000 4 37 256qam 3
5 202000000 4 37 256qam 4
6 210000000 5 37 256qam 5
7 218000000 4 37 256qam 6
8 226000000 4 37 256qam 7
9 234000000 4 37 256qam 8
10 250000000 4 37 256qam 10
11 258000000 4 37 256qam 11
12 266000000 4 37 256qam 12
13 274000000 4 37 256qam 13
14 282000000 4 37 256qam 14
15 290000000 4 37 256qam 15
16 298000000 4 37 256qam 16
17 306000000 4 37 256qam 17
18 314000000 4 37 256qam 18
19 322000000 4 36 256qam 19
20 330000000 5 36 256qam 20
21 338000000 4 36 256qam 21
22 346000000 5 37 256qam 22
23 354000000 4 37 256qam 23
24 362000000 4 36 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2824241580 71
2 Goed (Locked) 37.356 2821431317 8
3 Goed (Locked) 37.356 2821433496 17
4 Goed (Locked) 37.356 2821433692 23
5 Goed (Locked) 37.636 2821434201 28
6 Goed (Locked) 37.636 2821429901 33
7 Goed (Locked) 37.356 2821434454 52
8 Goed (Locked) 37.636 2821435002 49
9 Goed (Locked) 37.356 2821427982 51
10 Goed (Locked) 37.636 2821435157 40
11 Goed (Locked) 37.356 2821446359 50
12 Goed (Locked) 37.356 2821443510 55
13 Goed (Locked) 37.356 2821443980 24
14 Goed (Locked) 37.356 2821445103 36
15 Goed (Locked) 37.356 2821442221 26
16 Goed (Locked) 37.356 2821434159 37
17 Goed (Locked) 37.356 2821427193 31
18 Goed (Locked) 37.636 2821446442 32
19 Goed (Locked) 36.610 2821446966 33
20 Goed (Locked) 36.610 2821447942 48
21 Goed (Locked) 36.610 2821438713 62
22 Goed (Locked) 37.356 2821443017 52
23 Goed (Locked) 37.356 2821448345 41
24 Goed (Locked) 36.610 2821444710 93

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 46 5.120 64qam 1
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 44500000 45 5.120 64qam 2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0

0

 

 

 

Ping
ING 95.101.21.171 (95.101.21.171) from 83.83.37.107: 64 data bytes
72 bytes from 95.101.21.171: seq=0 ttl=59 time=10.000 ms
72 bytes from 95.101.21.171: seq=1 ttl=59 time=30.000 ms
72 bytes from 95.101.21.171: seq=2 ttl=59 time=10.000 ms
 
--- 95.101.21.171 ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/16.666/30.000 ms
 
Ben benieuwd naar jullie reacties, waarvoor alvast dank.
 
Groet, Henry
 

 

27 Reacties 27
Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Een nieuwe update van probleem, probleem blijft. Gisteravond laptop direct aangesloten op connectbox en:

 download 51 Mbps

 upload 23 Mbps

 ping 10ms

 jitter 7,2

 packetloss 0

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 242000000 4 37 256qam 9
2 178000000 4 37 256qam 1
3 186000000 4 37 256qam 2
4 194000000 4 37 256qam 3
5 202000000 4 37 256qam 4
6 210000000 4 37 256qam 5
7 218000000 4 37 256qam 6
8 226000000 4 37 256qam 7
9 234000000 4 37 256qam 8
10 250000000 4 37 256qam 10
11 258000000 4 37 256qam 11
12 266000000 3 37 256qam 12
13 274000000 4 37 256qam 13
14 282000000 4 37 256qam 14
15 290000000 4 37 256qam 15
16 298000000 4 37 256qam 16
17 306000000 4 37 256qam 17
18 314000000 4 37 256qam 18
19 322000000 4 36 256qam 19
20 330000000 4 36 256qam 20
21 338000000 4 36 256qam 21
22 346000000 5 37 256qam 22
23 354000000 4 37 256qam 23
24 362000000 4 36 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 8713257435 245
2 Goed (Locked) 37.356 8710447268 40
3 Goed (Locked) 37.636 8710449451 55
4 Goed (Locked) 37.356 8710449601 106
5 Goed (Locked) 37.356 8710450148 106
6 Goed (Locked) 37.636 8710445843 122
7 Goed (Locked) 37.356 8710450407 180
8 Goed (Locked) 37.356 8710450920 158
9 Goed (Locked) 37.356 8710443920 187
10 Goed (Locked) 37.356 8710451120 110
11 Goed (Locked) 37.356 8710462366 131
12 Goed (Locked) 37.356 8710459470 143
13 Goed (Locked) 37.356 8710460109 70
14 Goed (Locked) 37.356 8710461252 107
15 Goed (Locked) 37.356 8710458373 90
16 Goed (Locked) 37.356 8710450353 102
17 Goed (Locked) 37.356 8710443428 85
18 Goed (Locked) 37.356 8710462657 75
19 Goed (Locked) 36.610 8710463174 88
20 Goed (Locked) 36.610 8710464096 107
21 Goed (Locked) 36.610 8710454824 160
22 Goed (Locked) 37.356 8710459071 180
23 Goed (Locked) 37.356 8710464446 120
24 Goed (Locked) 36.610 8710460662 297
Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mensen,

 

Moet ik schrikken van de Post RS Errors.....t.o.v. mijn eerdere post zijn deze wel fors toegenomen? Zou dit een verklaring kunnen zijn?

Zit dit dan in de aansluiting, wellicht toch een fout in de aansluiting?

 

Hoor graag, waarvoor alvast dank! Grt Henry

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gisteravond (vrijdag 19-02-2021) weer vreselijk traag internet, 25M down.

Onderstaand uitdraai van up en downstreamgegevens:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 242000000 3 37 256qam 9
2 178000000 4 37 256qam 1
3 186000000 4 37 256qam 2
4 194000000 4 37 256qam 3
5 202000000 4 37 256qam 4
6 210000000 4 37 256qam 5
7 218000000 4 37 256qam 6
8 226000000 4 37 256qam 7
9 234000000 4 37 256qam 8
10 250000000 4 37 256qam 10
11 258000000 3 37 256qam 11
12 266000000 3 37 256qam 12
13 274000000 4 37 256qam 13
14 282000000 4 37 256qam 14
15 290000000 4 37 256qam 15
16 298000000 4 37 256qam 16
17 306000000 4 37 256qam 17
18 314000000 4 37 256qam 18
19 322000000 4 36 256qam 19
20 330000000 4 36 256qam 20
21 338000000 4 36 256qam 21
22 346000000 5 37 256qam 22
23 354000000 4 36 256qam 23
24 362000000 4 36 256qam 24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 13486768830 376
2 Goed (Locked) 37.356 13483958854 63
3 Goed (Locked) 37.356 13483961012 70
4 Goed (Locked) 37.636 13483960993 154
5 Goed (Locked) 37.636 13483961372 163
6 Goed (Locked) 37.636 13483957134 178
7 Goed (Locked) 37.356 13483961627 270
8 Goed (Locked) 37.356 13483962233 224
9 Goed (Locked) 37.356 13483955128 269
10 Goed (Locked) 37.636 13483962416 189
11 Goed (Locked) 37.356 13483973610 202
12 Goed (Locked) 37.356 13483970778 197
13 Goed (Locked) 37.356 13483971314 100
14 Goed (Locked) 37.356 13483970273 154
15 Goed (Locked) 37.356 13483962391 128
16 Goed (Locked) 37.356 13483954421 129
17 Goed (Locked) 37.356 13483947414 121
18 Goed (Locked) 37.636 13483966721 101
19 Goed (Locked) 36.610 13483967187 121
20 Goed (Locked) 36.387 13483968209 133
21 Goed (Locked) 36.610 13483958842 263
22 Goed (Locked) 37.356 13483963170 271
23 Goed (Locked) 36.610 13483968525 181
24 Goed (Locked) 36.610 13483964692 463

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 45 5.120 64qam 1
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 44 5.120 64qam 3
4 44500000 44 5.120 64qam 2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey Tazz1967! 

Wat rot om te lezen dat je problemen ervaart sinds je in Rhenen woont en ik snap dat er nog meer druk op de ketel zit als zoonlief ook niet gelukkig is wanneer de verbinding wegvalt tijdens geen potje gamen. Daar moeten we zeker wat aan doen! 

Je hoeft je in eerste instantie geen zorgen te maken om de Post RS errors. Post RS Errors zijn pakketjes met herstelbare fouten, de aantallen kunnen flink oplopen! Dit is afhankelijk van de uptime van je modem. Het hoeft echter niet zo te zijn dat dit nadelig is voor je verbinding omdat het om herstelbare fouten gaat. *Deze uitleg geldt alleen voor de Compal Connectbox

Ik zie dat er opnieuw een monteur ingepland staat die de verbinding onder de loep gaat nemen bij jouw thuis, fijn! Ik lees in de notitie van mijn collega dat je nog contact op wilde nemen om te checken of er eerder een afspraak beschikbaar is dus ik geef je graag een tip: Via je Mijn Ziggo account kun je onder het kopje Gegevens -> Mijn monteursafspraken zelf de afspraak checken en wijzigen. De meeste kans op een eerdere datum heb je als je 's ochtends tussen 07.00 en 08.00 uur kijkt! Alle afspraken die 's avonds worden afgezegd komen in de ochtend weer vrij. 

We horen graag van je hoe het is gegaan na het monteursbezoek.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Mariska  schreef:



Je hoeft je in eerste instantie geen zorgen te maken om de Post RS errors. Post RS Errors zijn pakketjes met herstelbare fouten, de aantallen kunnen flink oplopen! Dit is afhankelijk van de uptime van je modem. Het hoeft echter niet zo te zijn dat dit nadelig is voor je verbinding omdat het om herstelbare fouten gaat. 


@Mariska Post RS Errors zijn juist de onherstelbare fouten. Pre RS Errors zijn nog eventueel te herstellen. Door een bug in het modem wordt het totale aantal pakketten getoond, niet de Pre RS Errors.

 

In het slechtste geval gaat hier ook maar 1 op de 2.912.303 pakketten fout en wordt dan opnieuw verzonden , dat lijkt me nogal mee te vallen (13483964692/463=2.912.303)

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@Steefb goed dat je scherp bent! In het geval van een Arris heb je helemaal gelijk maar bij een Compal is dit net even anders. In dit geval gaat het om een Compal Connectbox bij Tazz1967.

De Compal geeft onder Pre RS errors de pakketjes weer die onbeschadigd zijn, en onder Post RS de herstelbaar beschadigde pakketjes (onherstelbaar beschadigde pakketjes worden wel gelogd, maar niet weergegeven in de GUI).


De Arris geeft onder Pre RS errors de herstelbaar beschadigde pakketjes aan, en onder Post RS errors de onherstelbaar beschadigde pakketjes (de onbeschadigde pakketjes worden wel gelogd maar niet weergegeven in de GUI).

*Ik zal mijn antwoord nog iets aanpassen zodat dit duidelijk is! 🙂

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Mariska,

 

Inmiddels afspraak al naar vrijdag kunnen verplaatsen, ga morgenochtend vroeg nog even kijken of het nog eerder kan.

 

Als monteur geweest is zal ik update posten.

 

Groet Henry

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gisteren wat testen gedaan met oa pingplotter, de momenten dat het tijdens het gamen boven mis ging (was beneden goed te horen en te zien.....)  vast weten te leggen. Wat opvalt is dat de pieken in de latency ook hoog worden als ik op pc of telefoon een snelheidstest opstart. Bijgevoegd tevens wat printscreens van de snelheid in de avond, gemeten op vaste plek op vaste testserver (RoutIT- Ede).

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Help, laagste snelheid ooit gemeten , download 4,67. Upload 5,69. Ping 59 en jitter 210😡

 

 

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nou, de update!

 

Monteur is geweest, dezelfde meneer als de vorige keer.

Waar ik al bang voor was is gebeurd, 'bij u is alles in orde'. 

 

Hij zegt dat er ergens in de wijk wat mis is, liet een schermafdruk zien waaruit dat moest blijken. Hij ging het door geven aan Ziggo. Vaag allemaal......

Ben bang dat dit een hele lange weg gaat worden. Kan een Ziggo Moderator uitleggen wat er nu exact aan de hand is en wanneer we acties/oplossingen kunnen verwachten?

 

Ook Next-box geeft in de avond aan dat verbinding traag is, en replay, npo-app, netflix gaan hikken. Live TV kijken gaat nog (net) goed. Spelletjes op de PS4 zijn gewoon niet meer te doen.

 

Heb nu ook een vraag gesteld in onze buurt-app over ziggo, hoop daarmee duidelijk te krijgen of het inderdaad een algemeen probleem is of dat het toch in 'mijn' aansluiting zit. Terwijl ik dit zit te typen komen er al meldingen binnen dat twee buren die ook bij ziggo zitten geen last hebben en eentje kan in de avond gewoon gamen (twee playstations) en streamen.....

 

Hoop snel van iemand te horen, waarvoor dank!

 

Groet, Henry

 

 

 

Groet, Henry

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Even aanvulling: de buurman met de 2 spelcomputers heeft een zakelijk abonnement, kennelijk krijgen die voorrang. Ben bang dat het een capaciteitsprobleem is in het hele netwerk hier en dat het heel lang gaat duren voordat daar een oplossing voor is/komt.

 

 

 

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

is het mogelijk om een 4g modem als backup aan te sluiten op Connectbox waarmee ik in ieder geval de diepe dalen in de weekenden en avonden kan voorkomen? 

Modem en Simkaart kan ik wel snel regelen maar wil wel weten of dit een werkbare oplossing is. 

 

Voor wie reageert? Dank!

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de update Henry. Al is het natuurlijk spijtig dat de monteur het vandaag niet kon oplossen. Wel heeft de monteur een  fixblocker aangemaakt en een vervolgafspraak ingepland met netwerkmonteur.

Deze netwerkmonteur gaat een lijnmeting in het netwerk doen om de locatie van het probleem vast te stellen. Hopelijk kan het snel worden gefikst, maar volgende week is daar meer duidelijk over.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Je doelt dan op zo'n  soort back up?

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht, maar ik hoor ook dat het mogelijk een capaciteitsprobleem is en dat dat, gezien kosten, niet zomaar opgelost kan worden. 

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ja, zoiets bedoel ik 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, zulke back ups bestaan dus. Al kan je deze niet op de Connectbox aansluiten, maar die gebruik je er dan echt naast.

misspepper

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

hoi als je je netwerk een keer flushed, dns cleared, en dan de de speedtest doet, wat gebeurd er dan?

 

Tazz1967
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Net een goed gesprek gehad met een Customer Advisor, toch een capaciteitsprobleem in het Ziggo netwerk. Ziggo gaat ermee aan de slag en gaat mij op de hoogte houden van de voortgang. Afgesproken dat we over uiterlijk 4 weken na vandaag weer contact hebben over de planning/oplossing. 

Nog even volhouden dus.....

Uitgelicht topic