Beste lezer,
Sinds dat ZIGGO UPC heeft overgenomen zitten wij thuis (internet en TV) al bij ZIGGO, echter nooit problemen gehad en zeer tevreden over de service (nog altijd).
Sinds 1.5 of 2 jaar hebben wij ons antieke modem (~10 jaar oud) omgeruild naar een SmartWifi modem. Hier waren wij zeer tevreden over, echter sinds 2 weken is ons internet erg traag geworden ~40mbps download en ~25mbps upload.
Na wat rond gezocht te hebben en heel wat informatie te hebben verzameld besluit ik om toch maar een topic aan te maken aangezien toch elke vraag aardig specifiek is. Door de kennis die ik heb opgedaan hoop ik een goede topic te kunnen schrijven.
Wat algemenen informatie:
Modem = SmartWifi modem
Verbinding in huis =
Groene kabel komt binnen in de meterkast --> AOP (zie foto hieronder)
Vanaf AOP --> splitter MCP-03 (zie foto) (doormiddel van een female - female kabel onder de grond)
Vanaf de splitter --> modem (doormiddel van een male - male kabel)
Probleem:
Partial bonding DS (internet)
Na de diagnose krijg ik als fout: Controle bekabelde aangesloten apparaten
Ook heb ik gelezen dat de downstream, upstream, configuratie en het netwerk status van belang zijn, dit zegt mij echter niet veel (zie de bijlages).
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Wanneer er nog informatie ontbreekt hoor ik het graag 🙂
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @HarrieD1, welkom,je bent helemaal aan het juiste adres! Het AOP is, zoals @tobiastheebe al aangeeft wel echt aan vernieuwing toe. Ik heb een monteur ingepland op donderdag 03-02-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak altijd verplaatsen via mijn Ziggo. De monteur vervangt de kabels ook tijdens het bezoek.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een aantal duidelijke problemen met zowel de installatie als het signaal.
Het AOP in de meterkast en einddoos/splitter/kabels in de woonkamer zijn allemaal (zeer) verouderd en aan vervanging toe. Verder dient het modem te worden verplaatst van woonkamer naar meterkast. Voor het vervangen van het AOP is een monteursafspraak noodzakelijk, hij kan ook een nieuwe einddoos in de woonkamer plaatsen en een nieuwe stekker op de kabel in de meterkast plaatsen, hieraan zijn wel kosten verbonden. Verder kan Ziggo kosteloos nieuw aansluitmateriaal toesturen, namelijk een splitter POA-01-B en IEC/F-kabel t.b.v. het modem.
De downstream is vrij zwak en vertoont veel ruis door instraling van 5G. Dit houdt direct verband met de verouderde installatie en veroorzaakt ook de melding 'partial bonding' (kanaaluitval).
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Als 1e garandeert Ziggo de werking van het modem binnen 3 meter van de 1e plaats waar Ziggo je woning binnen komt.
Daar moet op de 1e wandcontactdoos een splitter zijn, een POA-01 B met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar de TV coax kabel/kabels.
Het kan wel werken als alle huidige wandcontactdozen en aansluitmaterialen en splitters hedendaags zijn.
Maar dat zijn ze geen van allen.
Wat moet er mogelijk gebeuren:
De 1e plaats wandcontactdoos kan gratis vervangen worden door een Ziggo monteur met daarop een POA-01 B splitter met de eerste korte kabels.
De 2e aansluiting is voor jezelf, maar kan een monteur tegen kostprijs vervangen voor je, zo ook de niet afgeschermde stekker op de eerste foto, die zet nu mogelijk 4G en 5G en Digitenne enz. signalen op je coax netwerk, met allerlei storingen tot gevolg.
Je kunt ook eerst proberen of de vervanging van die stekker de problemen oplost, maar ik verwacht van niet.
Laat even weten wat je zelf gaat doen of wat Ziggo voor je kan gaan doen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
@tobiastheebe dat was tegelijkertijd.🙂
We zijn allebei erg enthousiast. 😉
Beste @tobiastheebe @Bert ,
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik denk dat het verstandig is als ik zelf niet al te veel ga prutsen aan het apparatuur/kabels.
Hierdoor zou ik graag een afspraak in willen plannen met een ZIGGO monteur.
Hoe doe ik dit? Wachten totdat een moderator op dit topic reageert? Zelf ZIGGO bellen? Of toch iets anders?
Sowieso bedankt voor jullie duidelijke uitleg!
Met vriendelijke groet,
Harrie
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt naar verwachting in de loop van morgen langs in dit topic, ik heb hen zojuist ingelicht.
Geweldig, bedankt!
Goedemorgen @HarrieD1, welkom,je bent helemaal aan het juiste adres! Het AOP is, zoals @tobiastheebe al aangeeft wel echt aan vernieuwing toe. Ik heb een monteur ingepland op donderdag 03-02-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak altijd verplaatsen via mijn Ziggo. De monteur vervangt de kabels ook tijdens het bezoek.
Bedankt voor alle snelle hulp!
Zojuist is er een monteur langs geweest en hij heeft het binnen 30 minuten kunnen fixen.
wij hebben weer goed internet zonder de partial bonding error!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.