1
Vraag
2
Reageer en help mee
Chris1974

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Traag internet op laptop ASUS A555L

Beste mensen,

Ik gebruik al een aantal jaar bovengenoemde ASUS laptop. Ik heb momenteel een Ziggo abonnement waarbij ik 75MBPS internet snelheid zou moeten behalen. Op mijn laptop kom ik echter tot 50 MBPS. Nu gebruik ik ook een Iphone en als ik daar een speedtest op de site van Ziggo mee doe, haal ik wel netjes deze snelheid. Ik heb het idee dat iets op mijn laptop vertragend werkt waardoor ik de snelheid niet haal.

Ik heb al een keer allerlei cookies verwijderd en ook "onderhoud via windows 10" gedaan. Er blijven echter wel bestanden in tijdelijke mappen staan die Windows niet (kan) verwijderen. Ik heb net ook getest om mijn AVG virusscanner even uit te zetten en de speedtest te doen maar dit haalde niets uit.

Als ik via WIFI eigenschappen kijk, zie ik dat ik een Qualcomm Atheros AR9485 Wireless network adapter heb. Ik wilde eigenlijk onderzoeken of mijn netwerkkaart wel meer dan 50MBPS aan kan en had via Google gezocht hoe ik dit kan vinden maar op een of andere manier lukt dit niet om het te vinden.

Wie kan mij helpen om te onderzoeken of mijn netwerkkaar t wel meer snelheid aan kan (ik heb welis gelezen dat er een instelling niet goed kan staan waardoor ik mijn snelheid niet haal). Als iemand anders nog ideeen heeft om mijn pc schoon te maken, dan hoor ik het ook graag. Ik ben niet echt handig met IT 🙂

Bedankt.

2 Reacties 2
Steefb
Expert
Expert
  • 11996Posts
  • 2308Oplossingen
  • 4245Likes

Deze  netwerkkaart kan alleen op de 2.4ghz verbinden, ik ben er vrij zeker van dat dit het wel zo'n beetje is met deze network adapter.

Zit er geen bedrade aansluiting op je laptop?

50 MBPS is overigens voor de meeste toepassingen ruim voldoende.

Chris1974
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Steefb jij bedoelt dat ik met deze netwerkkaart niet meer dan 50mbps via WiFi kan behalen ? Ik zal morgen kijken welke snelheid ik haal met een kabel eraan vast.

Bedankt voor je reactie.

Groet Chris

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.