Vanmiddag de afgesproken acties uitgevoerd. Eerst een reset van het modem. Na wat "schermutselingen" kwam deze uiteindelijk geheel zelfstandig in zijn door mij ingevoerde naam en wachtwoord terug in de lucht. Hoogstwaarschijnlijk te danken aan de backup van de instellingen die vanuit de app was aangezet?
En wat bleek bij de eerste snelheidstest: de snelheid was weer terug op het gewenste niveau / zoals bij het witte modem. Niet alleen naast het modem maar ook elders in huis. Tot op zolder toe prima snelheid en stabiliteit (van 350 - 200 Mbps download en zo"n 35 upload. En nu komt het: zonder hulpmiddelen. Dus de ooit aangeschafte zeshoekig pods lijken bij het nieuwe modem mogelijk niet meer nodig. Ga ze morgen of zo nog wel installeren en optimaliseren + testen (zoals afgesproken). Maar de onderweg zijnde vanuit Ziggo opgestuurde "beschuitbussen" mogen lina recta retour want dat die zijn i.e.g. niet nodig. Daarmee komt een eind aan dit item. Overigens wel een leerpuntje voor Ziggo is dat de eerste 2 adviseurs/helpdeskmedewerkers het idee van een modemreset niet hadden voorgesteld terwijl dat logisch redenerend toch als eerste in je op zou ,moeten komen: immers het probleem begon al bij de snelheid naast het modem. En niet met ipods, boosters etc. Maar het resultaat telt!!