Beste Mensen,
Wie wordt mijn redder in nood. Ben al 4 weken bezig inmiddels 5 om mijn internet fatsoenlijk werkend te krijgen en mijn abonnement om te laten zetten.
Ik heb 2 problemen:
Probleem 1: Mijn abbonement is nog steeds niet omgezet waardoor ik dus geen TV heb.
Probleem 2: In de avond tussen 20:00 en 22:30 ong zeer traag internet. Zowel bekabeld als draadloos.
MBPS snelheden bedraad van 9 mps tot max 15 mps
Volgende is al reeds gebeurd zeker 10 keer met jullie helpdesk gebeld was zelfs een paar keer weggedrukt omdat de agent het probleem the ‘’complex’’ vond maar dat terzijde.
Veel fouten gemaakt door jullie agents valse belofte s’ etc etc u weet het wel het bekende riedeltje.
Situatie ziet er zo uit bij mij thuis. Heb 3 deco boosters een connect box en een Media XL tv kastje.
Het modem staat niet in bridge modus heb alleen het wifi signaal uitgezet en de deco boosters zenden nu 1 signal uit. Modem staat een halve meter van het aansluitpunt met de nieuwe splitter die mij is toegestuurd. Dus precies zoals het in al die fotos staat hier zo heb ik het ook met die nieuwe splitter 1 gaat naar het TV kastje en 1 gaat naar het modem. Al al met al het werkt perfect omtrent het internet overdag.
Maar in de avond heb ik gewoon slechte verbinding ik ben een gamer en in de avond en dit is gewoon niet meer te doen. Zelfs als ik direct aansluit via de kabel heb ik snelheden tussen de 8 en 15 MBPS.
Na 100 keer bellen met jullie help desk hebben zij aangegeven dat er een monteur zou komen morgen 25 jan om het 1 en ander na te kijken. Nou heb ik mijn twijfels of dit goed gaat komen maar goed hopelijk weet hij dit op te lossen ivm het trage internet in de avond.
Terug komend op het eerst probleem ik snap gewoon werkelijk niet waarom het inmiddels 5 weken kan duren om mijn abonnement om te laten zetten heb gekozen voor meer MBPS 250 + TV. Het schijnt zo te zijn dat er dus een case is aangemaakt en nog steeds niet is opgepakt door 1 of andere afdeling in India waarschijnlijk een gigantische backlog van cases maar goed. Krijg steeds de fout melding CS1010 kan 2 dingen zijn of de coax kabel is niet goed of het abonnement is niet omgezet de kabel kan het niet zijn dus het is het abbonement.
Wie o wie kan mij hier helpen ivm het omzetten van mijn abonnement. Het internet probleem wacht ik af met de monteur tenzij jullie tips hebben.
Even voor de duidelijkheid Volledige reset is gebeurd aan de modem dus daar ligt het niet aan.
HELP HELP HELP!
MVG
Hassan
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de gegevens op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Controleer of de Mediabox XL niet met het modem is verbonden.
Beste hierbij alle fotos
Zou je de volledige twee tabellen op het tabblad Downstream en de volledige tabel op het tabblad Netwerk historie willen plaatsen? Als screenshot/kopie is handiger dan foto’s van scherm.
Op het eerste gezicht zie ik nog niets vreemds, behalve kanaaluitval in de downstream, echter dat is al drie weken geleden.
De splitter (POA-01-B) is niet ontworpen voor dit AOP, voor de zekerheid zou je het plastic kapje van de splitter kunnen halen.
Als de snelheden steevast alleen ‘s avonds zo laag zijn en het signaal op het modem is volledig in orde, dan kan dat duiden op een capaciteitstekort op de CMTS (router bij Ziggo). Dit zou een moderator moeten nakijken.
Wat bedoel je moderator? En die splitter is van ziggo en die kapje wat heeft dat er mee te maken? Kan geen screenschots maken is dit genoeg?
morgen komt er een monteur dan kaart ik het wel aan met die capiceit.
gr
Downstream ziet er uitstekend uit. Ruim voldoende signaal, geen ruisproblemen. Upstream is ook in orde.
Bij dit type splitter zorgt het plastic kapje soms voor problemen, deze kan er voor zorgen dat de splitter onvoldoende contact maakt met het AOP. Dit lijkt hier niet het probleem te zijn, echter voor 100% zekerheid kun je het kapje verwijderen omdat deze splitter eigenlijk niet bij dit type AOP hoort.
Een moderator komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en heeft inzage in de CMTS, hij/zij kan controleren of meerdere modems in de wijk problemen vertonen.
Aah oke jah heb er toch last van elke avond. Ik pak het op met de monteur morgen en kijken waar het schip strand.
dankje voor je reactie.
Prima, graag gedaan! Ik kijk uit naar verdere ontwikkelingen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.