Tonio60
Gedreven Meedenker
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Traag internet en lage download snelheid

Gearchiveerd topic:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Traag-internet-en-lage-download-snelheid/m-p/842199#M346058

@Marijn- , @Cecilia , 

Kabelschade is hersteld, waarden zijn oké. Maar had het niet anders gekund?

20211019_165332.jpg20211019_165421.jpg Het eindstation staat naast mijn huis, de oude kabel gaat onder de fundering door en 20 cm boven grondwaterpeil is de nieuwe kabel aangesloten. Na anderhalve meter nieuwe kabel weer terug met een las naar de oude kabel om na weer anderhalve meter naar het AOP punt te gaan. M.a.w twee lassen op een stukje van drie meter!! 

Maar goed het werkt, modem geeft de volgende waarden:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000001237256qam3
26260000001237256qam4
36340000001237256qam5
46660000001337256qam9
56740000001337256qam10
66820000001337256qam11
76900000001337256qam12
86980000001337256qam13
97060000001337256qam14
107140000001337256qam15
117220000001237256qam16
127300000001237256qam17
137380000001237256qam18
147460000001237256qam19
157540000001236256qam20
167780000001136256qam23
177860000001136256qam24
188020000001036256qam26
198100000001036256qam27
208180000001036256qam28
218260000001036256qam29
228340000001036256qam30
238420000001136256qam31
248500000001136256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.63617071137766133
2Goed (Locked)37.35617068533157270
3Goed (Locked)37.35617068525825163
4Goed (Locked)37.63617068532221166
5Goed (Locked)37.63617068559307171
6Goed (Locked)37.35617068534263173
7Goed (Locked)37.35617068559644192
8Goed (Locked)37.63617068573151146
9Goed (Locked)37.63617068560018169
10Goed (Locked)37.35617068529756231
11Goed (Locked)37.35617068573184296
12Goed (Locked)37.35617068530138242
13Goed (Locked)37.35617068573655199
14Goed (Locked)37.35617068569283228
15Goed (Locked)36.61017068532038194
16Goed (Locked)36.38717068583803366
17Goed (Locked)36.61017068584138551
18Goed (Locked)36.61017068596203581
19Goed (Locked)36.38717068596656643
20Goed (Locked)36.61017068597268463
21Goed (Locked)36.61017068574824845
22Goed (Locked)36.38717068597369697
23Goed (Locked)36.61017068597839735
24Goed (Locked)36.387170685852151240

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000445.12064qam4
236000000445.12064qam3
344500000445.12064qam2
452000000455.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00060
22.00010
32.00000
42.00030

 

Netwerk historie:

26-10-2021 12:03:46noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-10-2021 12:00:22noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:26:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:21:29noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:03:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:03:27noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0801:0000:0000:0000:2004 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 11:17:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 11:16:16noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 05:02:24errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 04:54:46noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f145:0088:face:b00c:0000:38d9 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 02:25:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 02:25:01noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 20:10:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 20:06:50noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=99.81.120.146 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 10:16:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 10:16:15noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=23.202.229.10 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 23:22:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 23:22:20noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0810:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 04:52:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 04:51:15noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2600:9000:2104:7200:0017:fd99:0cc0:93a1 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-10-2021 17:56:53warning[AC:22:05:2F:38:51][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 40

 

Nog wel af en toe een dipje in de snelheid: Screen Shot 10-26-21 at 11.20 AM.PNG

Verder wel tevreden, downloadsnelheid is stabiel, latency wat aan de hoge kant.

 

11 Reacties 11
robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 755Posts
  • 10Oplossingen
  • 209Likes

je waardes vind ik erg hoog en niet optimaal 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV   <<  Dit zijn de niveau's waar het modem het beste op reageert.

Voldoende: -8 tot -10 dBmV   << Dit is een iets lager niveau   tot +8 tot +10 dBmV   << dit is iets hoger niveau.

Onvoldoende: -11 dBmV   << Hier wordt het signaalniveau iets te laag  tot +11 dBmV   << hier begint het signaal te hoog te worden.

Slecht: -15 dBmV  <<< Te laag  tot +15 dBmV   <

Upstream waarden : zijn +35 dBmV to +49 dBmV.   Dit zijn de goede waarden

SNR: 33 dB of hoger.

 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1411Posts
  • 132Oplossingen
  • 202Likes

Hi @Tonio60

Ah fijn dat de kabel schade is opgelost, maar lijkt me nog niet een ideale situatie. Ik heb het signaal ook hier even uitgelezen en het is redelijk aan de hoge kant. Zou je misschien nog een foto van de hoofdaansluiting met ons kunnen delen? Dan kijken we even mee. 

Tonio60
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Maud , @robinjoo19 

20211027_103504[1].jpg

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000001337256qam3
26260000001337256qam4
36340000001337256qam5
46660000001337256qam9
56740000001337256qam10
66820000001337256qam11
76900000001337256qam12
86980000001337256qam13
97060000001337256qam14
107140000001337256qam15
117220000001337256qam16
127300000001237256qam17
137380000001337256qam18
147460000001337256qam19
157540000001336256qam20
167780000001136256qam23
177860000001136256qam24
188020000001136256qam26
198100000001036256qam27
208180000001136256qam28
218260000001136256qam29
228340000001136256qam30
238420000001136256qam31
248500000001136256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.35619851435554205
2Goed (Locked)37.35619848830870367
3Goed (Locked)37.35619848823574247
4Goed (Locked)37.63619848829984211
5Goed (Locked)37.63619848857061225
6Goed (Locked)37.35619848831980257
7Goed (Locked)37.35619848857392265
8Goed (Locked)37.35619848869518213
9Goed (Locked)37.35619848856391249
10Goed (Locked)37.35619848826034323
11Goed (Locked)37.35619848869402420
12Goed (Locked)37.35619848826387332
13Goed (Locked)37.35619848869854279
14Goed (Locked)37.35619848865441296
15Goed (Locked)36.61019848828219264
16Goed (Locked)36.61019848879823518
17Goed (Locked)36.61019848880095751
18Goed (Locked)36.38719848892084800
19Goed (Locked)36.38719848892539892
20Goed (Locked)36.61019848893252628
21Goed (Locked)36.387198488707691082
22Goed (Locked)36.38719848893372906
23Goed (Locked)36.38719848893889927
24Goed (Locked)36.387198488812091478

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000445.12064qam4
236000000445.12064qam3
344500000445.12064qam2
452000000455.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00060
22.00010
32.00000
42.00030

 

27-10-2021 10:43:22noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-10-2021 10:37:01noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-10-2021 10:31:54noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-10-2021 12:03:46noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-10-2021 12:00:22noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:26:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:21:29noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:03:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-10-2021 03:03:27noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0801:0000:0000:0000:2004 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 11:17:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 11:16:16noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 05:02:24errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 04:54:46noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f145:0088:face:b00c:0000:38d9 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 02:25:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2021 02:25:01noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 20:10:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 20:06:50noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=99.81.120.146 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 10:16:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-10-2021 10:16:15noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=23.202.229.10 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-10-2021 23:22:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-10-2021 17:56:53warning[AC:22:05:2F:38:51][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 40

 

Weer wat info van dit moment.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2535Posts
  • 214Oplossingen
  • 325Likes

Dankjewel. Hier moet opnieuw een monteur naar kijken want zo ben je er nog niet. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland op woensdag 3 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit je niet passen, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je ons na zijn bezoek weten wat de uitkomst is?

Tonio60
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Rikst @Maud @robinjoo19 Welke monteur komt er dan? Één die het AOP punt en de splitter komt vervangen ( (die is al geweest), één die komt meten en tot de conclusie komt dat er kabelschade is of een grondploeg die de kabel komt repareren. Als ik de Post RS Errors en het upstream vermogen vergelijk van voor en na kabel herstel is dat verbeterd, maar downstream vermogen (@robinjoo19) is verslechterd. De grondploeg heeft een meting gedaan vooraf om te kijken waar de schade zat (vandaar twee lassen) en na herstel gemeten dat het goed was. Nu voor de vierde keer zorgen dat ik thuis ben om de monteur zijn werk te laten doen. 

Wat zie of merk ik van het feit dat het downstream vermogen het hoog is?

De snelheid van mijn abbo wordt gehaald en is redelijk stabiel (soms een dipje), en download is ook stabiel.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1056Posts
  • 104Oplossingen
  • 276Likes

Hi @Tonio60

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je voor de 4de keer thuis moet blijven voor een monteursafspraak, je ook wilt weten wat deze komt doen. 

Eigenlijk is er een nieuwe situatie. De schade is opgelost, maar het signaal lijkt niet goed afgesteld te staan. De monteur die komt kan zowel binnen als buiten in de wijkkast werkzaamheden verrichten. Waardoor het eerder niet opgemerkt is en waardoor het signaal te sterk binnenkomt is natuurlijk de vraag. 

Wat je kunt ervaren is uiteenlopend. Dit varieert van wegvallen tot heel langzaam internet. Het is dan ook wel zaak om hierop actie te ondernemen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5362Posts
  • 1243Oplossingen
  • 1652Likes

Hi @Tonio60
Hoe is het afgelopen woensdag gegaan? 🙂

Tonio60
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Cecilia @robinjoo19 De monteur is inderdaad geweest en heeft downstream vermogen verlaagd in de wijkkast. Alles is nu oké volgens de monteur. Wat schetst mijn verbazing als ik mijn modem bekijk, het downstream vermogen zit mooi tussen  7 en 3 maar het upstream vermogen is weer gestegen van 45 naar 49.

Hierbij weer een verslag van het modem:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000637256qam3
2610000000637256qam2
3626000000637256qam4
4634000000637256qam5
5642000000637256qam6
6650000000637256qam7
7658000000637256qam8
8666000000637256qam9
9674000000737256qam10
10682000000737256qam11
11690000000737256qam12
12698000000737256qam13
13706000000737256qam14
14714000000737256qam15
15722000000737256qam16
16730000000637256qam17
17738000000637256qam18
18746000000636256qam19
19754000000636256qam20
20786000000436256qam24
21826000000436256qam29
22834000000436256qam30
23842000000436256qam31
24850000000336256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.63617983726574113
2Goed (Locked)37.35617970369820121
3Goed (Locked)37.63617980934765198
4Goed (Locked)37.35617980936784142
5Goed (Locked)37.63617970368965156
6Goed (Locked)37.63617970368668266
7Goed (Locked)37.63617970367446144
8Goed (Locked)37.35617980935794154
9Goed (Locked)37.35617980936326153
10Goed (Locked)37.63617980935118168
11Goed (Locked)37.35617980935947148
12Goed (Locked)37.6361798093004396
13Goed (Locked)37.63617980918933103
14Goed (Locked)37.63617980935849118
15Goed (Locked)37.35617980936004208
16Goed (Locked)37.35617980934264166
17Goed (Locked)37.63617980931422152
18Goed (Locked)36.61017980912108223
19Goed (Locked)36.38717980933593200
20Goed (Locked)36.61017980931809608
21Goed (Locked)36.387179809228691093
22Goed (Locked)36.387179809039251226
23Goed (Locked)36.610179809302923119
24Goed (Locked)36.387179809050684266

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000495.12064qam4
236000000495.12064qam3
344500000495.12064qam2
452000000495.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00030
32.00040
42.00010

 

09-11-2021 12:27:00noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2021 12:21:22noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.241.52.229 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2021 12:01:09noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-11-2021 11:59:55noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-11-2021 22:25:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-11-2021 22:23:18noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-11-2021 14:02:18criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-11-2021 14:01:41noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-11-2021 11:19:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-11-2021 11:18:58noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-11-2021 01:29:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-11-2021 01:29:22noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.107.165.5 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-11-2021 21:57:43errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-11-2021 21:57:04noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.77.110.160 MAC=00:01:5C:79:3C:46;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-11-2021 11:35:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-11-2021 11:34:09noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0801:0000:0000:0000:2004 MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-11-2021 19:49:33noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-11-2021 19:48:19noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0803:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-11-2021 18:03:48warning[AC:22:05:2F:38:51][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 44
03-11-2021 16:33:50noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.10];CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-11-2021 16:33:12noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:79:3C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:13:f7:6f;CMTS-MAC=00:01:5c:79:3c:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Het enige wat nog een klein beetje binnen de perken zit zijn de Post RS Errors, die zijn nog niet zo hoog als eerst. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5362Posts
  • 1243Oplossingen
  • 1652Likes

Hi @Tonio60

Wat vreemd dat er nog Post RS Errors zichtbaar zijn. Dit kan duiden op ruis, maar als ik de netwerkmonitoring erbij pak dan zie ik daarin eigenlijk geen bijzonderheden. Het signaal ziet er goed uit na het bezoek van de monteur. Het binnenkomende signaal op je modem was eerder behoorlijk aan de hoge kant, maar dit ziet er nu veel beter uit. Ook is er geen ruis zichtbaar op zowel up- als downstreamniveau in onze monitoring. Wat betreft het upstream vermogen. Deze moet onder de 51 dBmV zitten. Dit kun je hier terugvinden. Gemiddeld genomen over de afgelopen 7 dagen zit deze bij jou nu tussen de 48,5 en 49 dBmV. 

Afgezien van de log van je modem zelf hoe ervaar je de verbinding zelf op dit moment? 🙂

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 755Posts
  • 10Oplossingen
  • 209Likes

is er geen kans dat het modem zelf stuk is waardoor er post rs fouten komen ?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1056Posts
  • 104Oplossingen
  • 276Likes

Lastig, @robinjoo19 . Niets is onmogelijk natuurlijk.
@Tonio60 Wil je de vraag van @Cecilia nog beantwoorden? Dat is eigenlijk het belangrijkste 🙂

Uitgelicht topic