1
Vraag
2
Reacties
FrissB

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet en internet valt geregeld weg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
probleem opgelost. Ik heb een Dlink Dir880L aangeschaft en ingesteld als access point ‘naast’ de connectbox (buiten de meterkast). Overal internet en met de juiste snelheid:)

Bekijk in context

12 Reacties 12
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
internet is traag en valt geregeld weg waardoor ik de stekker eruit moet trekken.
Modem hangt aan de zijkant van de meterkast en is door ziggo installateur opgehangen en geïnstalleerd. Dit is zo’n 5 jaar geleden gebeurt. Zelf denk ik dat het tijd is voor nieuwe apparatuur.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7853Posts
  • 344Oplossingen
  • 4094Likes
Goeie morgen, ik zal proberen je op weg te helpen. Zou je ook nog een foto van je AOP (waar de groene kabel je huis binnenkomt) willen plaatsen?
Vertel ook even welk modem je gebruikt.
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie! Heb zojuist een nieuw modem gekregen van Ziggo (witte connectbox van Arris.
Hopelijk is dat beter dan de Cisco?
Ik zal een foto bijvoegen van de AOP.
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
AOP en (inmiddels oude)modem aansluiting
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7853Posts
  • 344Oplossingen
  • 4094Likes
Be rt zou jij hier je mening over willen geven. Hier lijkt mij e.e.a. aan vervanging toe.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes
Ik zie wel een hedendaagse AOP met een splitter die nog gangbaar is.

Werkt de Arris nu wel goed FrissB ?
Want als ik het goed zie was het oude modem inderdaad aan vervanging toe.
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Net speedtest gedaan via ziggo: downloadsnelheid (wifi) 18mbts. Ik zat toen in de woonkamer. Snelheid volgens mijn ziggo abonnement zou 250mbts zijn.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes
Snelheid wordt gegarandeerd met een netwerkkabel getest. FrissB
Wifi is van te veel omgevings- en afstandsfactoren afhankelijk.

Kun je eens met Wifi Analyzer uit de app stores kijken of je buren toevallig op hetzelfde kanaal zitten?
Je kunt dan een ander kanaal vast zetten in je modem voor een betere Wifi ervaring.

Ook kun je in je modem de 2,4 GHz en 5 GHz een andere naam geven en dan kijken of het op de 5 GHz sneller gaat dan op de 2,3 GHz.
Sommige apparaten pakken de beste en snelste verbinding, maar andere apparaten weer niet en moet je zelf kiezen welke Wifi je gebruikt.
FrissB
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
probleem opgelost. Ik heb een Dlink Dir880L aangeschaft en ingesteld als access point ‘naast’ de connectbox (buiten de meterkast). Overal internet en met de juiste snelheid:)
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7853Posts
  • 344Oplossingen
  • 4094Likes
Dat zijn pas positieve berichten.:blush:
Veel plezier met de digitale snelweg.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes
FrissB TOP veel internetplezier gewenst.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 517Likes
Mooi werk, FrissB. Welkom hier nog.

Top dat je hier ook nog een terugkoppeling in de vorm van de oplossing met ons deelt. Fijn dat alles weer draait zoals het hoort. Fijn weekend alvast!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.