Goedemorgen,
We hebben al geruime tijd problemen met (traag) internet en haperende TV thuis.
Daarover hebben we al contact gehad met de klantenservice, die doodleuk zeiden dat het aan de kabel lag tussen het aansluitpunt in de meterkast en het modem. Er werd een nieuwe kabel opgestuurd, die ondanks dat het de verkeerde kabel was, niet heeft geholpen.
Deze week heb ik alles in de meterkast opnieuw aangesloten, het internetmodem (Cisco) rechtstreeks aan het aansluitpunt via een Ziggo shielded kabel van max 70cm. De speedtest gaf maximaal 70 MBps aan. Let wel: de laptop was rechtstreeks op het modem aangesloten met een korte Cat6 kabel, Wifi uitgeschakeld.
Daarop contact gezocht met klantenservice en ik kreeg een nieuw modem opgestuurd. Dit heb ik gisteren aangesloten (via een passieve splitter met f-connectoren). Helaas kom ik met de speedtest bij de bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem (wifi uitgeschakeld) op maximaal 45,5 MBps.
Daarnaast valt het TV signaal vaker weg en/of laad Netflix niet of nauwelijks.
Volgens de specificaties hebben we Ziggo alles-in-1 complete, met downloadsnelheden tot 300MBps. Met de speedtest kom ik bij de bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem (wifi uitgeschakeld) op maximaal 45,5 MBps.
Ik denk dat de kabel van het aansluitpunt in de meterkast niet goed is. Hoe kan dat gecontroleerd worden?