baskunnen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Traag internet/TV signaal valt regelmatig uit

Goedemorgen,

 

We hebben al geruime tijd problemen met (traag) internet en haperende TV thuis.

Daarover hebben we al contact gehad met de klantenservice, die doodleuk zeiden dat het aan de kabel lag tussen het aansluitpunt in de meterkast en het modem. Er werd een nieuwe kabel opgestuurd, die ondanks dat het de verkeerde kabel was, niet heeft geholpen.

 

Deze week heb ik alles in de meterkast opnieuw aangesloten, het internetmodem (Cisco) rechtstreeks aan het aansluitpunt via een Ziggo shielded kabel van max 70cm. De speedtest gaf maximaal 70 MBps aan. Let wel: de laptop was rechtstreeks op het modem aangesloten met een korte Cat6 kabel, Wifi uitgeschakeld. 

Daarop contact gezocht met klantenservice en ik kreeg een nieuw modem opgestuurd. Dit heb ik gisteren aangesloten (via een passieve splitter met f-connectoren). Helaas kom ik met de speedtest bij de bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem (wifi uitgeschakeld) op maximaal 45,5 MBps.

 

Daarnaast valt het TV signaal vaker weg en/of laad Netflix niet of nauwelijks.

 

Volgens de specificaties hebben we Ziggo alles-in-1 complete, met downloadsnelheden tot 300MBps. Met de speedtest kom ik bij de bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem (wifi uitgeschakeld) op maximaal 45,5 MBps.

 

Ik denk dat de kabel van het aansluitpunt in de meterkast niet goed is. Hoe kan dat gecontroleerd worden?

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, dit is zeer gedateerd materiaal, zowel de eerste plaats / splitter waar Ziggo naar binnen komt als de versterker.

 

De eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt is voor kosten van Ziggo, inclusief de eerste wandcontactdoos, 1e splitter en eerste korte kabels.

Hierna is voor jezelf, maar kan ook door een Ziggo monteur tegen kostprijs in orde gemaakt worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

baskunnen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je snelle reactie, Bert! Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @baskunnen! Welkom op de Ziggo Community! Wat onwijs jammer dat je zoveel problemen ervaart met tv en internet! Fijn dat @Bert je al geholpen heeft. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik heb een monteur ingepland voor 15 september tussen 12.00 en 18.00 uur. Hij zou inderdaad ook tegen kosten de versterker kunnen vervangen, maar dat is aan jezelf natuurlijk 🙂 

baskunnen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Maud, dank je voor je reactie. De 15e zijn we 's middags de deur uit, dus dat schikt niet. (Tenzij de monteur vóór 14.00u komt). Maandag de 13e zou evt wel overdag kunnen. Is dat een optie? En krijgen we nog een tijdslot te horen hoe laat de monteur ongeveer komt?

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

De 15e was de eerste optie, dus als je nog een datum hebt daarna, dan ga ik die inplannen 🙂 De monteur stuurt een sms voordat hij naar je toe komt! 

Uitgelicht topic