1
Vraag
2
Reacties
NatasjaL60

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Traag en wegvallend wifi Ubee3200

Ik heb al heel lang last van traag en wegvallend internet. Regelmatig moet ik het modem opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen. De laatste week kan ik niet eens meer fatsoenlijk mijn werk doen omdat de verbinding elke 5 min met mijn laptop even wegvalt. Ik heb niet zoveel verstand van dus als iemand mij kan adviseren graag. 
ik heb al heel lang hetzelfde modem misschien is die gewoon verouderd

modem Ubee3200

Ik zie dat er bij anderen foto’s down/upscreengegevens en aansluiting is gevraagd dus die alvast bijgevoegd.

 

bedankt alvast

BE1F3570-BF7A-4D17-9874-202C3F4FB284.jpegFFB239C6-A0B9-4B5C-92CF-038BD5B1486D.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan is de ziggo monteur niet op de hoogte van de huidige standaard binnen ziggo

het modem mag niet meer op een versterker aan worden gesloten omdat dit fouten kan maskeren in het signaal

Bekijk in context

20 Reacties 20
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is het AOP (de wand contact doos) de eerste plaats waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt?

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@KBX458 naar mijn weten wel.

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er loopt wel een groene kabel door de meterkast vanuit vloer tot in het plafond, maar geen idee of dat de bedoelde kabel is. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem is niet meer de jongste, zodat ik aanneem dat dit ook geldt voor het AOP, aangezien er ruis aanwezig is op de verbinding. Eveneens is het vermogen dBmV aan de hoge kant. Deze zaken kunnen zorgen voor uitval.

Tegenwoordig is de wijze van aansluiten AOP > POA-01B splitter > 1 uitgang naar modem > de andere uitgang naar versterker.

Het AOP kan door een monteur kosteloos worden vervangen voor een hedendaags exemplaar. Een nieuw modem (connectbox) kan je ook kosteloos worden toegestuurd.

Een moderator kan het modem, evenals een monteur voor je regelen.

Zorg er dan wel voor dat je postcode en huisnummer in je community-profiel staan, dan leg ik je topic voor aan het moderatieteam.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kun je een foto plaatsen?

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@KBX458 Gegevens staande mijn profiel. Als dat (modem + AOP) geregeld kan worden graag!
foto van de kabel neem ik aan? Er nu ook bij gezet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie in de meterkast geen AOP, zodat de aansluiting op de eerdere foto dat zal moeten zijn.

Je hoeft zelf verder geen actie te ondernemen. 

Een moderator voorziet je hier vandaag, of anders morgen, van een reactie.

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@KBX458 Dankjewel!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @NatasjaL60 Welkom hier op de Community en goed ook dat je de situatie hier deelt. Zoals @KBX458 aangeeft zijn zowel je modem als hoofdaansluiting aan vernieuwing toe. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland op 7 juli a.s. tussen 8.00 en 13.00. De monteur zal in ieder geval je hoofdaansluiting update. Hij zal ook je modem vervangen, mits hij deze op voorraad heeft. Mocht dat nu toch niet het geval zijn, dan kunnen we je vanaf hier uiteraard een nieuw modem sturen. 

Laat je het de volgende week weten hier op de Community?

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Rikst Top! Fijn dat jullie mij zo snel helpen. Ik laat het weten volgende week

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Rikst vandaag is de monteur geweest. Hij heeft de AOP vervangen  maar had geen modem. Kunnen jullie een nieuwe modem toesturen met kabel? Alvast bedankt

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@NatasjaL60 Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Super dat de monteur is langs geweest en het AOP inmiddels vervangen is. Ik zorg ervoor dat je nu alsnog een nieuw modem en coaxkabel ontvangt. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je dit in huis. Het Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem jou bevalt?

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Dank je! Zeker laat ik het weten

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@NatasjaL60 Top, we wachten je bericht dan even af. Nog een fijne dag gewenst!

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De modem is binnen alleen de kabel die ik er bij gekregen heb is niet de goede. Volgens mij heb ik een rood/rood kabel nodig om van de versterker naar de modem te gaan. Ik heb een rood/groen gekregen

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het modem moet niet aangesloten worden op de versterker die moet direct op het AOP met deze splitter erop waarvan 1 naar het modem en de 2de naar de versterker

robinjoo19_0-1626031751853.png

 

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@MR_CHIP  Dat is niet wat de ziggo monteur mij vertelde. Hij heeft de AOP vervangen vorige week en zei dat ik de modem (zodra ontvangen) en kabel op dezelfde manier als oude situatie moest aansluiten

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan is de ziggo monteur niet op de hoogte van de huidige standaard binnen ziggo

het modem mag niet meer op een versterker aan worden gesloten omdat dit fouten kan maskeren in het signaal

NatasjaL60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@MR_CHIP  Dankjewel, vandaag alles aangesloten zoals jij gister hebt verteld. 
alles lijkt nu te werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic