Ik heb al heel lang last van traag en wegvallend internet. Regelmatig moet ik het modem opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen. De laatste week kan ik niet eens meer fatsoenlijk mijn werk doen omdat de verbinding elke 5 min met mijn laptop even wegvalt. Ik heb niet zoveel verstand van dus als iemand mij kan adviseren graag.
ik heb al heel lang hetzelfde modem misschien is die gewoon verouderd
modem Ubee3200
Ik zie dat er bij anderen foto’s down/upscreengegevens en aansluiting is gevraagd dus die alvast bijgevoegd.
bedankt alvast
Opgelost! Ga naar oplossing.
dan is de ziggo monteur niet op de hoogte van de huidige standaard binnen ziggo
het modem mag niet meer op een versterker aan worden gesloten omdat dit fouten kan maskeren in het signaal
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is het AOP (de wand contact doos) de eerste plaats waar de groene Ziggo kabel je huis binnenkomt?
@KBX458 naar mijn weten wel.
Er loopt wel een groene kabel door de meterkast vanuit vloer tot in het plafond, maar geen idee of dat de bedoelde kabel is.
Het modem is niet meer de jongste, zodat ik aanneem dat dit ook geldt voor het AOP, aangezien er ruis aanwezig is op de verbinding. Eveneens is het vermogen dBmV aan de hoge kant. Deze zaken kunnen zorgen voor uitval.
Tegenwoordig is de wijze van aansluiten AOP > POA-01B splitter > 1 uitgang naar modem > de andere uitgang naar versterker.
Het AOP kan door een monteur kosteloos worden vervangen voor een hedendaags exemplaar. Een nieuw modem (connectbox) kan je ook kosteloos worden toegestuurd.
Een moderator kan het modem, evenals een monteur voor je regelen.
Zorg er dan wel voor dat je postcode en huisnummer in je community-profiel staan, dan leg ik je topic voor aan het moderatieteam.
Kun je een foto plaatsen?
@KBX458 Gegevens staande mijn profiel. Als dat (modem + AOP) geregeld kan worden graag!
foto van de kabel neem ik aan? Er nu ook bij gezet
Ik zie in de meterkast geen AOP, zodat de aansluiting op de eerdere foto dat zal moeten zijn.
Je hoeft zelf verder geen actie te ondernemen.
Een moderator voorziet je hier vandaag, of anders morgen, van een reactie.
@KBX458 Dankjewel!
Hoi @NatasjaL60 Welkom hier op de Community en goed ook dat je de situatie hier deelt. Zoals @KBX458 aangeeft zijn zowel je modem als hoofdaansluiting aan vernieuwing toe. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland op 7 juli a.s. tussen 8.00 en 13.00. De monteur zal in ieder geval je hoofdaansluiting update. Hij zal ook je modem vervangen, mits hij deze op voorraad heeft. Mocht dat nu toch niet het geval zijn, dan kunnen we je vanaf hier uiteraard een nieuw modem sturen.
Laat je het de volgende week weten hier op de Community?
@Rikst Top! Fijn dat jullie mij zo snel helpen. Ik laat het weten volgende week
@Rikst vandaag is de monteur geweest. Hij heeft de AOP vervangen maar had geen modem. Kunnen jullie een nieuwe modem toesturen met kabel? Alvast bedankt
@NatasjaL60 Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Super dat de monteur is langs geweest en het AOP inmiddels vervangen is. Ik zorg ervoor dat je nu alsnog een nieuw modem en coaxkabel ontvangt. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je dit in huis. Het Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem jou bevalt?
@Paul Dank je! Zeker laat ik het weten
@NatasjaL60 Top, we wachten je bericht dan even af. Nog een fijne dag gewenst!
De modem is binnen alleen de kabel die ik er bij gekregen heb is niet de goede. Volgens mij heb ik een rood/rood kabel nodig om van de versterker naar de modem te gaan. Ik heb een rood/groen gekregen
het modem moet niet aangesloten worden op de versterker die moet direct op het AOP met deze splitter erop waarvan 1 naar het modem en de 2de naar de versterker
@MR_CHIP Dat is niet wat de ziggo monteur mij vertelde. Hij heeft de AOP vervangen vorige week en zei dat ik de modem (zodra ontvangen) en kabel op dezelfde manier als oude situatie moest aansluiten
dan is de ziggo monteur niet op de hoogte van de huidige standaard binnen ziggo
het modem mag niet meer op een versterker aan worden gesloten omdat dit fouten kan maskeren in het signaal
@MR_CHIP Dankjewel, vandaag alles aangesloten zoals jij gister hebt verteld.
alles lijkt nu te werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.