velocityx

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Traag WiFi met Cisco EPC3925 modem

Hallo, 

 

Mijn WiFi verbinding is maar 6 of 7 MBPS. Terwijl ik 2 meter van mijn Cisco EPC3925 zit.

Is het niet mogelijk om een nieuw modem te krijgen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @velocityx 

 

Ik heb in dit geval eerst het modem eens vervangen want het EPC3925 is wel dermate verouderd die kan wel een upgrade gebruiken. 

Je ontvangt via PostNL binnen 3 werkdagen het pakket aangeboden. Maar ik zorg ervoor dat je nog een bevestiging en Track&Trace krijgt.

Bekijk in context

19 Reacties 19
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat kan zeker, moderators komen binnen 1-2 dagen langs, vergeet niet om hier je postcode en huisnummer neer te zetten : https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

en stuur ook een foto van de plek waarop het modem is aangesloten grote kans dat dat up2date moet worden gemaakt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

20230323_172811.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @velocityx ,

Dit AOP voldoet nog voor het Compal of Arris Connectbox modem, er is dan wel een nieuwe splitter+ modemkabel nodig(POA254+F-F kabel of POA-01-A/B met IEC-F kabel).Maar als er een Sagemcom of Ubee modem geleverd word, is er een monteursafspraak nodig om een compleet nieuw AOP+ splitter en kabel te installeren.Beide situaties zijn kosteloos.De TV kabel voldoet immers nog.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Duidelijk, een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @velocityx 

 

Ik heb in dit geval eerst het modem eens vervangen want het EPC3925 is wel dermate verouderd die kan wel een upgrade gebruiken. 

Je ontvangt via PostNL binnen 3 werkdagen het pakket aangeboden. Maar ik zorg ervoor dat je nog een bevestiging en Track&Trace krijgt.

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het modem ontvangen, maar het lampje blijft maar rood branden. Is het mogelijk om een monteur hier naar te laten kijken?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kun je laten zien hoe je deze hebt aangesloten?

doet de wifi het wel of heb je helemaal geen internet uit het modem?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je modem hebt aangesloten zitten wel alle kabels goed in het modem en heb je met een UTP Kabel naar je PC/Laptop de verbinding via http://192.168.178.1 gemaakt en dan met de gegevens aan de onderkant inloggen om je modem te activeren.

 

En zoals gevraagd @Gio2903  even een foto graag van aansluiten.

 

Ik ga deze wel voorleggen aan een Ziggo Medewerker en die kan kijken waar het mis gaat in het systeem, wegens weekend kan het even duren maar ze komen zo spoedig mogelijk om je te helpen in dit topic.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@velocityx Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community.
Ik zie dat het nieuwe Sagemcom modem administratief niet actief staat. Hierover heb ik zojuist intern een vraag gesteld met de bedoeling dat we de Sagemcom modem z.s.m. weer voor je actief hebben. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weer weten.

 

 

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@velocityx 
Ik heb helaas nog geen goed nieuws. 

In sommige gevallen lopen de orders voor het omruilen van modems momenteel vast. Jouw modemruil actie is vastgelopen en is gerelateerd aan storingsticket welke intern staat gelogd.

Ik moet je vragen nog je huidige modem in gebruik te houden totdat we het nieuwe modem kunnen activeren. Er wordt richting ons gecommuniceerd dat het probleem gemiddeld 14 dagen duurt en ik moet je dan ook vragen om geduld. 

 

Werkt je huidige modem binnenkort opeens niet meer? Laat het ons weten! De kans is dan groot dat de activatie van het nieuwe modem tussentijds is geslaagd. Zodra we meer informatie hebben, laten we het je weten.

 

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als zaterdag mijn modem niet meer werkt, moet ik dan de helpdesk bellen?
Trouwens de kabel die erbij zat is female en past niet in mijn splitter, omdat die male is. De kabel die er nu in zit is male-male dus de uiteinde past wel in de nieuwe modem. Dit maakt niet uit?1500.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er kan je ook een nieuwe splitter toegestuurd worden door Ziggo, dan kun je deze nieuwe kabel ook gebruiken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Als je oude modem niet meer werkt @velocityx dan mag je de nieuwe aansluiten! Zit er geen andere kabel bij, in de doos van het nieuwe modem? Anders stuur ik je nieuwe spulletjes op! 

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Carlien ja boven staat dat het ongeveer 14 dagen duurt voordat de nieuwe modem actief wordt. Nee ik heb alleen die kabel gekregen. Ik weet dus nu niet of ik een nieuwe splitter nodig heb of kan ik de oude kabel gebruiken op het nieuwe modem.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ik stuur je even extra materiaal op 🙂 Dan weet je zeker dat je bekabeling goed is. Omdat er vertraging zit op het activeren van het nieuwe modem, kan je het beste wachten totdat je oude modem niet meer werkt. Dan weet je dat de nieuwe geactiveerd is en kan je die aansluiten. Ik zorg voor nieuw materiaal! @velocityx 

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@CarlienIk denk dat er iets fout is gegaan. Het bestelnummer kan ik niet terugvinden en bij de track en trace staat alleen de postcode. Kunt u kijken wat er mis is gegaan?

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Goedemorgen @velocityx , ik heb even voor je gekeken. Mijn collega heeft de bestelling correct in het systeem gezet, maar daarna lijkt er iets niet goed te gaan. Zoals je aangeeft is de Track & Trace leeg en is het bestelnummer nu ook niet meer te vinden. Voor de zekerheid plaats ik de bestelling opnieuw voor je. Laat maar weten of het deze keer goed doorkomt!

velocityx
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Anne B Ik heb de splitter vandaag ontvangen en ik heb alles aangesloten. Alles paste en alles werkt nu. Mijn WiFi is nu supersnel! Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen!

Uitgelicht topic