Hallo, heb al e.e.a. gelezen hier over dit Topic en heb veelal dezelfde problemen. Ik heb een 600Mbit abbo, maar haal tegenwoordig maximaal net aan 300Mbit en in het weekend veel minder (soms maar100). modem herstarten, andere poorten, kabels vernieuwen helpt allemaal niet. Uiteraard verder getest met een rechtstreekse kabel op het modem (Technicolor TC7210.z).
Zie dat veel mensen met dit probleem een verouderde PoA (en modem?) blijken te hebben en na tussenkomst van een monteur klachtenvrij zijn. Ik hoor graag of deze werkwijze ook voor mij opgaat en stuur wat foto's en data hier mee. De speedtest is van vanmorgen 21-03-2022 om 09:55
Status Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Current System Time: Mon Mar 21 08:55:40 2022 |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Paul, alle onderdelen aangesloten en fluitend naar de 600 MBit 😍. wat een verschil ! Zat hem dus toch in 1 van de 3 onderdelen....In elk geval haal ik nu de snelheid weer waar ik voor betaal.
Dank voor de goede service (mag ook wel eens worden gezegd ) ! nu (ooit) alleen nog een nieuwe aansluitdoos op de muur, want ik heb nog die oude MET een radioaansluiting, maar voorlopig werkt die nog, dus prima.
Nogmaals dank!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator kan kijken wat, in jou geval, de beste stap is.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
M.a.w. even geduld hebben....😁 No Problem !
Goedemorgen @Frenklin en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat de internetinetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt. Als ik naar het signaal kijk, dan zie ik zo op het hoog geen ongeregeldheden terug. Wel zie ik dat het type modem wat je hebt een ouder type modem (Technicolor 7210) is. Dit modem kan ik kosteloos vervangen door een nieuw SmartWifi modem. Daarnaast kan ik dan gelijk nieuwe aansluitmaterialen (POA1-B splitter + nieuwe coaxkabel voor het modem) naleveren. Zo sluiten we eerst een probleem in de binnenhuisinstallatie uit.
Mocht het hiermee niet opgelost zijn, dan lijkt het mij verstandig om een afspraak met een storingsmonteur in te plannen. In dat geval hoor ik graag op welke data een afspraak het beste uitkomt.
Laat je weten of je akkoord bent met een toesturen van een nieuw modem + aansluitmaterialen?
Lijkt me een prima eerste stap, dank daarvoor !
@Frenklink Top! Ik heb kosteloos een nieuw SmartWifi modem opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. Let op: Maak gelijk een foto met je smartphone, tablet of camere van het afgiftebewijs wat je ontvangt. Dit is het bewijs dat het oude modem is ingeleverd bij Post NL. De aansluitmaterialen (POA1-B splitter + coaxkabel modem) ontvangen je met de brievenpost van ons.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je het nieuwe modem hebt aangesloten met de nieuwe coaxkabel en splitter?
Helemaal goed, ik wacht het pakket en de aansluitkit af en meld mij weer als alles is aangesloten en getest ! DANK !
@Frenklin Helemaal goed! We wachten jouw berichtgeving dan even af. Nog een fijne middag gewenst! 😉
Hallo @Paul , Modem is inmiddels 1 dag binnen en net kwam er een envelop met de coaxkabel. Helaas zat de splitter niet in de envelop of komt die ook apart ? wat dan ook weer heel apart zou zijn 😉
@Frenklin Zo te zien is er nog wel een brievenbuspakketje onderweg. Ik vermoed dat hier de splitter in zit. Meestal worden de aansluitmaterialen in een keer opgestuurd, maar het kan zijn dat dit nu niet het geval is geweest.
Oke....met de service is niks mis, 🙏 nu nog het economische en milieuvriendelijk gedeelte (3 pakketjes) 😉 Ik wacht het weer af ...dank !
Hallo @Paul, alle onderdelen aangesloten en fluitend naar de 600 MBit 😍. wat een verschil ! Zat hem dus toch in 1 van de 3 onderdelen....In elk geval haal ik nu de snelheid weer waar ik voor betaal.
Dank voor de goede service (mag ook wel eens worden gezegd ) ! nu (ooit) alleen nog een nieuwe aansluitdoos op de muur, want ik heb nog die oude MET een radioaansluiting, maar voorlopig werkt die nog, dus prima.
Nogmaals dank!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.