1
Vraag
2
Reacties
Frenklin

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Traag Internet

Hallo, heb al e.e.a. gelezen hier over dit Topic en heb veelal dezelfde problemen. Ik heb een 600Mbit abbo, maar haal tegenwoordig maximaal net aan 300Mbit en in het weekend veel minder (soms maar100). modem herstarten, andere poorten, kabels vernieuwen helpt allemaal niet. Uiteraard verder getest met een rechtstreekse kabel op het modem (Technicolor TC7210.z).

Zie dat veel mensen met dit probleem een verouderde PoA (en modem?)  blijken te hebben en na tussenkomst van een monteur klachtenvrij zijn. Ik hoor graag of deze werkwijze ook voor mij opgaat en stuur wat foto's en data hier mee. De speedtest is van vanmorgen 21-03-2022 om 09:55

 

 

 

Status

Connection  :  This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.



 

Startup Procedure
ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity StateOKOperational
Boot StateOKOperational
Configuration FileOK 
SecurityEnabledBPI+

Downstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPowerSNR
1LockedQAM25616952000602000000 Hz6.7 dBmV39.2 dB
2LockedQAM25626952000610000000 Hz6.6 dBmV39.1 dB
3LockedQAM25636952000618000000 Hz6.8 dBmV39.2 dB
4LockedQAM25646952000626000000 Hz6.7 dBmV39.1 dB
5LockedQAM25656952000634000000 Hz6.4 dBmV38.8 dB
6LockedQAM25666952000642000000 Hz6.4 dBmV38.8 dB
7LockedQAM25676952000650000000 Hz6.2 dBmV38.8 dB
8LockedQAM25686952000658000000 Hz5.9 dBmV38.8 dB
9LockedQAM25696952000666000000 Hz5.7 dBmV38.7 dB
10LockedQAM256106952000674000000 Hz5.6 dBmV37.2 dB
11LockedQAM256146952000706000000 Hz5.0 dBmV38.6 dB
12LockedQAM256156952000714000000 Hz4.9 dBmV38.5 dB
13LockedQAM256296952000826000000 Hz5.6 dBmV38.6 dB
14LockedQAM256306952000834000000 Hz5.5 dBmV38.6 dB
15LockedQAM256316952000842000000 Hz4.9 dBmV37.9 dB
16LockedQAM256326952000850000000 Hz4.5 dBmV38.0 dB

Upstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPower
1LockedQAM6445120 Ksym/sec58800000 Hz45.5 dBmV
2LockedQAM6435120 Ksym/sec36000000 Hz45.5 dBmV
3LockedQAM6425120 Ksym/sec44500000 Hz45.5 dBmV
4LockedQAM6415120 Ksym/sec52000000 Hz45.5 dBmV

CM IP AddressDurationExpires
---.---.---.---😧 -- H: -- M: -- S: ----- --- -- --:--:-- ----

 


Current System Time: Mon Mar 21 08:55:40 2022

 

 

 

 

 

 

 

aansluiting.jpgziggotest.JPG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @Paul, alle onderdelen aangesloten en fluitend naar de 600 MBit 😍. wat een verschil !  Zat hem dus toch in 1 van de 3 onderdelen....In elk geval haal ik nu de snelheid weer waar ik voor betaal.

 

Dank voor de goede service (mag ook wel eens worden gezegd ) !   nu (ooit) alleen nog een nieuwe aansluitdoos op de muur, want ik heb nog die oude MET een radioaansluiting, maar voorlopig werkt die nog, dus prima.

 

Nogmaals dank!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66749Posts
  • 4688Oplossingen
  • 18462Likes

Een Ziggo moderator kan kijken wat, in jou geval, de beste stap is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

M.a.w. even geduld hebben....😁  No Problem !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

Goedemorgen @Frenklin en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetinetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt. Als ik naar het signaal kijk, dan zie ik zo op het hoog geen ongeregeldheden terug. Wel zie ik dat het type modem wat je hebt een ouder type modem (Technicolor 7210) is. Dit modem kan ik kosteloos vervangen door een nieuw SmartWifi modem. Daarnaast kan ik dan gelijk nieuwe aansluitmaterialen (POA1-B splitter + nieuwe coaxkabel voor het modem) naleveren. Zo sluiten we eerst een probleem in de binnenhuisinstallatie uit. 

Mocht het hiermee niet opgelost zijn, dan lijkt  het mij verstandig om een afspraak met een storingsmonteur in te plannen. In dat geval hoor ik graag op welke data een afspraak het beste uitkomt. 
Laat je  weten of je akkoord  bent met een toesturen van een nieuw modem + aansluitmaterialen?

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Lijkt me een prima eerste stap, dank daarvoor !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Frenklink Top! Ik heb kosteloos een nieuw SmartWifi modem opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. Let op: Maak gelijk een foto met je smartphone, tablet of camere van het afgiftebewijs wat je ontvangt. Dit is het bewijs dat het oude modem is ingeleverd bij Post NL. De aansluitmaterialen (POA1-B splitter + coaxkabel modem) ontvangen je met de brievenpost van ons.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je het nieuwe modem hebt aangesloten met de nieuwe coaxkabel en splitter?

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal goed, ik wacht het pakket en de aansluitkit af en meld mij weer als alles is aangesloten en getest !  DANK !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Frenklin Helemaal goed! We wachten jouw berichtgeving dan even af. Nog een fijne middag gewenst! 😉

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @Paul , Modem is inmiddels 1 dag binnen en net kwam er een envelop met de coaxkabel. Helaas zat de splitter niet in de envelop of komt die ook apart ?  wat dan ook weer heel apart zou zijn 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16852Posts
  • 1292Oplossingen
  • 5818Likes

@Frenklin Zo te zien is er nog wel een brievenbuspakketje onderweg. Ik vermoed dat hier de splitter in zit. Meestal worden de aansluitmaterialen in een keer opgestuurd, maar het kan zijn dat dit nu niet het geval is geweest. 

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Oke....met de service is niks mis, 🙏 nu nog het economische en milieuvriendelijk gedeelte (3 pakketjes) 😉  Ik wacht het weer af ...dank !

 

Frenklin
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @Paul, alle onderdelen aangesloten en fluitend naar de 600 MBit 😍. wat een verschil !  Zat hem dus toch in 1 van de 3 onderdelen....In elk geval haal ik nu de snelheid weer waar ik voor betaal.

 

Dank voor de goede service (mag ook wel eens worden gezegd ) !   nu (ooit) alleen nog een nieuwe aansluitdoos op de muur, want ik heb nog die oude MET een radioaansluiting, maar voorlopig werkt die nog, dus prima.

 

Nogmaals dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic