1
Vraag
2
Reacties
MikeDoelen79

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tp link versterker koppelen met nieuwe modem

Ik heb onlangs een nieuwe zggo modem gehad en wil mijn tp link versterker daar weer aan koppelen,nu heb ik de versterker eerst gereset alvorens hem proberen te koppelen met de wps knop van de modem,modem knippert eerst groen en daarna rood wifi signaal,hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


De Tl-WA850RE is een model uit eind 2012 en misschien kon deze nog 'meekomen' met uw oude Ziggo modem, maar kan de extender geen 'kaas' meer maken van het signaal van het nieuwe Ziggo modem. Ik weet niet wat uw vorig Ziggo modem was, maar de huidig heeft o.a. dual wifi en zend dus op 2,4GHz én 5GHz uit. Veel oude wifi apparatuur kan niet overweg met een wifi netwerk met die 2 frequenties en wil daarom niet koppelen.

U zou 5Ghz wifi tijdelijk uit kunnen zetten en dan kijken of de extender dan verbinding wil maken. Om daarna de 5GHz wifi weer aan te zetten.

MAAR ...... misschien is het beter om de extender met pensioen te sturen en één of meerdere Ziggo pods of een set Deco M4 te huren. Dan is uw wifi netwerk qua techniek ook weer helemaal up-to-date en waarschijnlijk nog veel beter én sneller dan met de extender.

Bekijk in context

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat voor model van TP link? Uit wat u schrijft maak ik op dat het om een repeater gaat.

 

Waarschijnlijk helpt het als de repeater dichter bij de modem/router van Ziggo wordt geplaatst als de WPS optie wordt gebruikt. Welk model heeft u ontvangen?

Hebben andere apparaten wel verbinding met de modem/router van Ziggo?

MikeDoelen79
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het type is wifi Range extender Tl-WA850RE,ik heb de versterker 1.5 meter vanaf de modem gebruikt om hem te connecten zodat ik hem op zolder kan gaan gebruiken om het wifi signaal daar te versterken,dit werkte met mijn vorige modem perfect met deze tp link versterker,de nieuwe modem is een smartwifi modem(wit)

MikeDoelen79
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Andere apparaten hebben een goede verbinding,ik wil alleen de versterker gebruiken om het wifi signaal op zolder te versterken als dat nodig is,zodat ik de versterker zomaar daar in het stopcontact kan steken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kleine correctie versterken kan niet de dekking vergroten wel, de eigenlijke term is daarom ook wifi toegangspunt.

 

Een range extender halveert de maximale haalbare snelheid wat op zichzelf geen probleem hoeft te zijn. 

 

Mogelijk gaat het fout omdat deze extender alleen via 2,4 GHz werkt. In de Ziggo modem/router staat mogelijk wifi optimalisatie aan waardoor 2,4 en 5 GhZ dezelfde naam hebben. En met name oudere aparatuur gaat daar minder goed mee om.

 

Ik moet nog even verder spitten wat een optie is om dit wel werkbaar te krijgen, al heb ik de neiging om een wat nieuwere variant in te zetten. De Pods die Ziggo levert werken met uw modem samen mogelijk is dat een overweging. Is er een mogelijkheid om een netwerk kabel naar de zolder te brengen een bedraad verbonden wifi punt blijft toch aan te bevelen.

 

MikeDoelen79
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou zeker een optie zijn een wifi pod,een netwerk kabel zou een optie kunnen zijn vanaf de meterkast(waar mijn modem hangt)naar de zolder maar dan zit de kabel overal in het zicht helaas en zovaak heb ik geen wifi nodig op zolder maar 1 keer per week als mijn dochter er is en huiswerk moet maken op haar laptop,dus een wifi pod zou de oplossing kunnen zijn hoop ik,bedankt voor uw reactie

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

gebruik je de app van tp link op je mobiel?

zo ja dan het netwerk verwijderen en opnieuw beginnen of de netwerknaam en het ww van het oude modem in het nieuwe modem zetten de zogenaamde ssid.

MikeDoelen79
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee die gebruik ik niet, bedankt voor je advies iig

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


De Tl-WA850RE is een model uit eind 2012 en misschien kon deze nog 'meekomen' met uw oude Ziggo modem, maar kan de extender geen 'kaas' meer maken van het signaal van het nieuwe Ziggo modem. Ik weet niet wat uw vorig Ziggo modem was, maar de huidig heeft o.a. dual wifi en zend dus op 2,4GHz én 5GHz uit. Veel oude wifi apparatuur kan niet overweg met een wifi netwerk met die 2 frequenties en wil daarom niet koppelen.

U zou 5Ghz wifi tijdelijk uit kunnen zetten en dan kijken of de extender dan verbinding wil maken. Om daarna de 5GHz wifi weer aan te zetten.

MAAR ...... misschien is het beter om de extender met pensioen te sturen en één of meerdere Ziggo pods of een set Deco M4 te huren. Dan is uw wifi netwerk qua techniek ook weer helemaal up-to-date en waarschijnlijk nog veel beter én sneller dan met de extender.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic