1
Vraag
2
Reacties
Tom N

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Tp Link Deco M4 connecten met Samsung TV UE49NU

Onlangs via Ziggo de Tp Link Deco M4 aangeschaft. Geinstalleerd volgens het stappenplan van Ziggo en de TP Link app. Ik heb 1 wifibooster aangesloten op de Connectbox van Ziggo, er staat er een op de 1e verdieping en 1 op de 2e verdieping. Zoals omschreven in het stappenplan de Wifi van de Connectbox uitgezet. Alle apparaten in huis ( ook andere Samsung apparaten ) werken prima op de Wifi Boosters behalve de Samsung TV. Ook boven heb ik nu prima Wifi dekking en dat was de reden dat ik de Boosters heb aangeschaft. 

Nu had ik dus het probleem dat het internet van de tv (dus gebruik van de apps zoals netflix, videoland etcetera) opeens heel lang duurde voordat hij geconnect was met de Boosters. Dus moet enkele minuten wachten op internetverbinding of handmatig elke keer weer opnieuw instellen.

Inmiddels veelvuldig contact gehad met Ziggo, Tp Link en Samsung over dit probleem. Alle mogelijkheden geprobeerd zoals Mesh uitzetten, gastnetwerk gebruiken, naam veranderen etcetera. Ook staat de Deco M4 op Acces Point. Via Samsung alle mogelijke resetten geprobeerd, tot zelfs een harde reset op afstand aan toe.

Uiteindelijk heb ik zelf maar iets geprobeerd: De naam en wachtwoord van de Wifi Boosters veranderd en vervolgens de Wifi van de Ziggo Connectbox weer aangezet. Alle apparaten in huis de naam en wachtwoord van de Connectbox laten "vergeten" en alleen de TV geconnect met de Connectbox. De rest op de Boosters.

Hierdoor heeft de TV weer direct bij aanzetten toegang tot internet en dus het gebruik van alle apps. Alleen wel iets trager.

Nu heb ik te horen gekregen dat dit verstoringen gaat veroorzaken op de Wifi verbinding en ook invloed heeft op de beveiliging van je internet. Na enkele dagen dit zo te hebben ingesteld heb ik nog geen merkbare verstoringen gehad. Alleen de verbinding van het internet op de TV is dus iets trager dan voorheen.

Nu zijn mijn concrete vragen over zowel de wifi aanhebben van de Connectbox alsmede de Wifi Boosters:

  • Gaat dit leiden tot ernstige verstoringen?
  • Heeft dit invloed op de internet beveiliging?
  • En is er nog een andere optie die ik kan proberen om de Samsung TV goed te laten connecten met de Wifi Boosters net als alle andere apparaten?

Met vriendelijke groet,

Tom

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Tom N  schreef:

...De optie van Andre om de modem in bridge en de deco’s op router te zetten heb ik nog niet geprobeerd. Als dat nog het proberen waard is kan ik dat van het weekend nog even testen.



Ik verwacht niet dat e.e.a. qua beveiliging er slechter van wordt. De wifi van de ConnectBox kan natuurlijk ook gewoon aanblijven, maar dat heeft natuurlijk wel enkele 'gevolgen'. Als dat/die voor u geen spelbrekers zijn, dan is dat ( toch ) de oplossing voor uw probleem.

Het in bridge zetten van de CB en de Deco set in router mode gebruiken, lost ( volgens mij ) uw probleem niet op. Sterker nog, door de bridge mode vervalt de wifi optie van de CB en blijft alleen de Deco wifi over. De wifi van de Deco in router mode, is natuurlijk hetzelfde als de wifi in Access Point mode. Dus voor uw tv maakt dat niet uit, behalve dat in deze opzet ( CB in bridge ) alleen Deco wifi overblijft en dat was/is juist het probleem.

Bekijk in context

Tom N
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jiri @Andre Verbeek @Mariska @Pasi ,

 

Allen bedankt voor jullie hulp.

 

Ik ben nu wel klaar met testen. De Wifi van de Connectbox aanlaten en alleen de TV daarmee connecten en de rest van alle apparaten connecten met de Wifi Boosters is de beste optie en ook eigenlijk de enige optie.

Zolang ik geen grote obstakels tegen kom hou ik het hier op.

 

Groet, 

Tom

 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Misschien is het beter om de tv bekabeld aan te sluiten. Het voorkomt dingen zoals; bufferen, connecten, enz. Of zet jouw modem in bridge en de deco’s op router. Misschien maakt dat nog een verschil?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hey @Tom N en welkom hier op onze Community, 

Wat is er al veel gecheckt en wat heb je er al een tijd en moeite in gestoken. Elke situatie is anders en wat voor jou werkt, kan in een andere situatie helemaal niet lekker werken. Ik denk dat je veel gaat hebben aan het topic wat @Pasi destijds heeft geschreven over de TP Link Deco. En wie weet heeft hij verder ook nog goede tips 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Leest u punt 6 eens van de Leidraad.

Probeert u eens met de onderstaande opties, de Samsung met de Deco's te verbinden.

 

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst van apparaten? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk.

Tom N
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi allen,

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

@Pasi  Punt 6 is inderdaad hoe ik het nu heb ingesteld. Wifi van de Connectbox aan en alleen de TV geconnect met die Wifi. Alle andere apparaten met de Wifi van de Deco Wifi Boosters.

 

Alle andere opties die je voorstelt heb ik allemaal al geprobeerd. Bij alle opties hetzelfde probleem: Bij het aanzetten van de tv niet direct internet. Als je op een app druk krijg je een probleemoplossing geen internet scherm. Dan kun je 2 dingen doen: Of gelijk opnieuw verbinden en hij pakt de Wifi op, of enkele minuten wachten en dan pakt hij de Wifi automatisch op.

Hoe ik het nu heb ingesteld met de Wifi van de Connectbox ook aan en de TV daarop geconnect pakt de TV het Wifisignaal direct op bij aanzetten TV, alleen lijkt hij iets trager.

Dat trager valt wel mee te leven, alleen kreeg ik dus te horen dat als je de Wifi van zowel de connectbox als de Wifi Boosters aan heb staan dat je dan verstoringen op het Wifinet krijg en dat het invloed heeft op je internetbeveiliging. Dus is nu mij vraag, klopt dat?

 

De optie van Andre om de modem in bridge en de deco’s op router te zetten heb ik nog niet geprobeerd. Als dat nog het proberen waard is kan ik dat van het weekend nog even testen.

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Tom N  schreef:

...De optie van Andre om de modem in bridge en de deco’s op router te zetten heb ik nog niet geprobeerd. Als dat nog het proberen waard is kan ik dat van het weekend nog even testen.



Ik verwacht niet dat e.e.a. qua beveiliging er slechter van wordt. De wifi van de ConnectBox kan natuurlijk ook gewoon aanblijven, maar dat heeft natuurlijk wel enkele 'gevolgen'. Als dat/die voor u geen spelbrekers zijn, dan is dat ( toch ) de oplossing voor uw probleem.

Het in bridge zetten van de CB en de Deco set in router mode gebruiken, lost ( volgens mij ) uw probleem niet op. Sterker nog, door de bridge mode vervalt de wifi optie van de CB en blijft alleen de Deco wifi over. De wifi van de Deco in router mode, is natuurlijk hetzelfde als de wifi in Access Point mode. Dus voor uw tv maakt dat niet uit, behalve dat in deze opzet ( CB in bridge ) alleen Deco wifi overblijft en dat was/is juist het probleem.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Tom N

Hoe gaat het nu met het internet op de TV?
Heb je het weekend nog wat kunnen testen?

Tom N
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jiri @Andre Verbeek @Mariska @Pasi ,

 

Allen bedankt voor jullie hulp.

 

Ik ben nu wel klaar met testen. De Wifi van de Connectbox aanlaten en alleen de TV daarmee connecten en de rest van alle apparaten connecten met de Wifi Boosters is de beste optie en ook eigenlijk de enige optie.

Zolang ik geen grote obstakels tegen kom hou ik het hier op.

 

Groet, 

Tom

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Tom N

 

Fijn om te lezen dat je met deze instructie uit de voeten komt.

Als je nergens meer tegen aan loopt, en we niks meer van je horen, sluiten we dit topic.

 

Ik wens je een plezierige dag toe.

Groet,

Jamyla

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic