De afgelopen tijd is het mij opgevallen dat de internet verbinding gedurende de dag een aantal keren weg valt.
Inmiddels heb ik een 24 uurs test uitgevoerd waarbij een PC op LAN1 zit aangesloten en deze laat ik continu (lees: elke seconde) de volgende IP adressen pingen (via een tool genaamd pinginfo).
Connectbox IP: 192.168.178.1 - 0% packetloss
Next-Hop: 217.120.30.1 - 0,7% packetloss
Cloudflare DNS: 1.1.1.1 - 0,7% packetloss
Google DNS: 8.8.8.8 - 0,7% packetloss
Dit komt neer op een verlies van ~600 seconden per dag, voldoende impact om met enig regelmaat merkbaar de Teams/Zoom sessies weg te zien vallen.
Ik heb eerder contact gehad met de technische helpdesk en daar kwamen de volgende waarden uit, ook heb ik toen een POA-01-B toegezonden gekregen:
RX power zit tussen de 0,5 en -6
kleine verlies in de CER van 0,018%
Bijgevoegde Foto's
-Ik heb de AOP / groene kabel gecontroleerd op vocht/roest en dat er geen kortsluiting zit aan de kabelkern.
-Verder kun je zien hoe de aansluitingen zitten in mijn meterkast.
Dan heb ik nog wat extra relevante info.
-In de test setup had ik over een periode van 24 uur alleen 1 PC aangesloten, er was verder geen randapparatuur gekoppeld aan de modem.
-WiFi staat uitgeschakeld
-Modem staat niet in bridge mode, dit omdat ik normaliter naast mijn firewall ook een extra VPN-router gebruik. Dus heb ik meerdere IP-adressen nodig in de "DMZ"
Op advies van de technische helpdesk werd ik verwezen naar deze website. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.
Alvast bedankt!