1
Vraag
2
Reacties
Petrawouters

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toshiba scanner doet het opeens niet meer

Sinds vorige week kan ik opeens niet meer scannen naar mijn mail.

ik krijg foutmelding: 550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IPxxxxxxxx

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Petrawouters
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bam bedankt voor je reactie. Ik heb ook contact gezocht met Toshiba zelf en die heeft 2 minuutjes geleden het secundaire SMTP adres uitgeschakeld, en nu werkt het weer!

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76387Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22525Likes

550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IPxxxxxxxx is een blokkade op mogelijke spam.

De regels voor verzenden van mail zijn strenger geworden bij alle providers.

 

Heeft de printer de volgende instellingen?

 

Als afzender en gebruikersnaam, één van de eerdere of huidige Ziggo emailadressen?

Plus de volgende instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Uitgaande server

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: AUTOMATISCH, STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32380Posts
  • 2287Oplossingen
  • 16358Likes

Deze foutmelding geeft aan dat authenticatie niet is ingeschakeld voor de SMTP-server. Je moet hiervoor de gebruikersnaam (volledige e-mailadres) en wachtwoord van een Ziggo-mailbox gebruiken.

Petrawouters
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik allemaal ingevuld. Ik moet bij de Toshiba scanner ook een secundaire SMTP gateway invullen. Deze stond op 25, heb ik verandert naar 587 maar dat werkt ook niet.

Ook stuurt de log een heel ander IP adres mee? de scanner heeft een vast IP adres dat in zijn geheel niet lijkt op jhet IP adres in de melding. Als ik naar dat IP adres ga krijg ik de inlog van een andere Ziggo modem??

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Petrawouters,

 

Welk type Toshiba gebruik je?


Heb je de handleiding nog? Dan kijken of je IP instelling op DHCP kunt zetten. 

 

 

Groet,

 

Bam

 

Petrawouters
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bam bedankt voor je reactie. Ik heb ook contact gezocht met Toshiba zelf en die heeft 2 minuutjes geleden het secundaire SMTP adres uitgeschakeld, en nu werkt het weer!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic