Sinds vorige week kan ik opeens niet meer scannen naar mijn mail.
ik krijg foutmelding: 550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IPxxxxxxxx
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi Bam bedankt voor je reactie. Ik heb ook contact gezocht met Toshiba zelf en die heeft 2 minuutjes geleden het secundaire SMTP adres uitgeschakeld, en nu werkt het weer!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IPxxxxxxxx is een blokkade op mogelijke spam.
De regels voor verzenden van mail zijn strenger geworden bij alle providers.
Heeft de printer de volgende instellingen?
Als afzender en gebruikersnaam, één van de eerdere of huidige Ziggo emailadressen?
Plus de volgende instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Deze foutmelding geeft aan dat authenticatie niet is ingeschakeld voor de SMTP-server. Je moet hiervoor de gebruikersnaam (volledige e-mailadres) en wachtwoord van een Ziggo-mailbox gebruiken.
Dat heb ik allemaal ingevuld. Ik moet bij de Toshiba scanner ook een secundaire SMTP gateway invullen. Deze stond op 25, heb ik verandert naar 587 maar dat werkt ook niet.
Ook stuurt de log een heel ander IP adres mee? de scanner heeft een vast IP adres dat in zijn geheel niet lijkt op jhet IP adres in de melding. Als ik naar dat IP adres ga krijg ik de inlog van een andere Ziggo modem??
hoi @Petrawouters,
Welk type Toshiba gebruik je?
Heb je de handleiding nog? Dan kijken of je IP instelling op DHCP kunt zetten.
Groet,
Bam
Hi Bam bedankt voor je reactie. Ik heb ook contact gezocht met Toshiba zelf en die heeft 2 minuutjes geleden het secundaire SMTP adres uitgeschakeld, en nu werkt het weer!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.