1
Vraag
2
Reageer en help mee
WilDieteren

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Torrent downloads erg traag sinds nieuwe modem

Sinds een week heb ik een nieuwe modem, een Arris Connectbox. En sinds die tijd zijn torrent downloads erg traag. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En heeft er iemand een idee hoe dit is te verhelpen?

Wil Dieteren
5 Reacties 5
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ik weet niet of dat te verhelpen is. De puma6 chip in dit modem houdt niet zo van dergelijke multipele verbindingen. Er is al veel geschreven over een bug in de puma6 chip, en er zijn software updates uitgebracht om die bug te mitigeren. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat afdoende is gelukt, omdat het een hardware bug is. Het zou dus kunnen dat die chip met torrents nog steeds “op z’n bek” gaat. Misschien dat andere Arris bezitters iets over hun ervaringen kunnen zeggen.
WilDieteren
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok

Zit deze puma6 chip alleen in deze versie van de Connectbox, of ook in de Compal Connectbox.

Wil Dieteren
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
In beide........ maar nogmaals ik weet niet 100% zeker of dit de oorzaak is, maar het zou me niet verbazen. Gaan gewone downloads en een speedtest wel goed?
WilDieteren
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok

Ja, speedtest gaat wel gewoon goed.

Wil Dieteren
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo WilDieteren, welkom op onze Community!

Kun je de test van Mark eens proberen? Met het probleem in dat topic zou het zeker ook nog mee te maken kunnen hebben. Zie je dan ook een enorm verschil? Laat dan in dat topic een berichtje achter.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic