1
Vraag
2
Reacties
annetteuij

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Torrent bestand seeden werkt niet

Een torrent downloaden gaat prima, maar deze vervolgens seeden lukt niet omdat er geen uitgaande poort open is. Hoe moet ik dat instellen?

47 Reacties 47
polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

helaas, ook zonder vpn werkt de poort nog niet, bijgaand de screenshots. ik heb bij de firewall alle vinkjes uitgezet.

 

heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

SmartWifi web werkt nog niet altijd naar behoren.

 

Kun je op de webinterface van het modem inloggen via 192.168.178.1 en controleren of de regel correct aangemaakt is? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Poort-fowarding. Eventueel kun je de regel op die pagina opnieuw aanmaken.

 

Heb je UPnP verder al uitgeschakeld en het netwerkprofiel aangepast van Openbaar naar Privé?

 

Wat geeft deze site aan voor jouw publieke IPv4-adres en poort 65432?

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik snap er helemaal niks van, regel staat goed, UPnP staat uit, de regel is eruit, profiel staat op prive en nog staat de poort dicht ....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je de regel al (verwijderd en opnieuw) aangemaakt via de webinterface van het modem zoals in aangaf in mijn vorige reactie?

 

Maak je gebruik van een antivirus- of firewall-applicatie van derden? Zo ja, kun je deze tijdelijk uitschakelen om uit te sluiten?

 

Het is ook mogelijk dat er in de firewall van Windows nog een regel voor inkomende verbindingen naar de torrentapplicatie aangemaakt moet worden. Ga hiervoor naar Start, typ WF.msc en druk op ENTER. Bij de regels voor inkomende verbindingen maak je vervolgens twee regels aan die TCP- en UDP-verbindingen toestaan naar de torrentapplicatie (je kunt het pad naar de EXE hiervan opgeven).

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

de regel is opnieuw aangemaakt, regels in firewall gemaakt, heb alleen ziggo safe online, kan daar geen instellingen in veranderen. Ga nu werken, pak het later weer op, heel erg bedankt voor alle moeite tot nu toe!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ziggo Safe Online kan ook de oorzaak zijn, die kun je nog uitschakelen om uit te sluiten.

 

Kun je screenshots van de regels in de Windows-firewall plaatsen?

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dag tobias,

 

ik waag nog een poging, ziggo safe online is er nu af,

polme_0-1675947932264.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat geeft deze site nu aan voor jouw publieke IPv4-adres en poort 65432?

 

Kun je controleren of in de regels voor uTorrent de juiste EXE is opgegeven op het tabblad Programma's en services? Versie 1.6.1 dateert namelijk uit 2007, de huidige versie (van 22-11-2022) is 3.6.0.

 

Ik zie ook twee regels zonder versienummer, wordt daarin mogelijk wel naar de juiste EXE verwezen? Zo ja, dan kun je die inschakelen en de andere regels met versie 1.6.1 uitschakelen.

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb de andere regels aangevinkt, de poort staat volgens de site nog dicht maar het publieke ip4 is niet hetzelfde als wat in mijn poort-forwarding regel staat, die begint met 192?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In de port forwarding-regel geef je het interne IP-adres op, dat is inderdaad niet hetzelfde als jouw externe IP-adres. De router vertaalt het externe IP-adres naar het interne IP-adres.

 

Heb je al gecontroleerd of de regels naar de juiste EXE verwijzen?

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

heb voor de zekerheid alles eruit gegooid en regels aangemaakt voor het programma en de poort, 

hij is er niet van onder de indruk....

polme_0-1675952389608.png

 

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

de 1.6 versie is trouwens diegene die ik geinstalleerd heb

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Uiteraard moet uTorrent wel actief zijn, anders blijft de poort gesloten. Verder zie ik dat je niet de EXE hebt opgegeven in de TCP- en UDP-regels.

 

Versie 1.6.1 is erg oud en zou bijgewerkt moeten worden.

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

utorrent staat open, heb de regels aangepast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je naar de hoofdpagina van de firewall gaat, op Eigenschappen van Windows Defender klikt en naar het tabblad Profiel Privé gaat, kun je (tijdelijk) alle inkomende verbindingen toestaan, dit is de tweede optie op dat tabblad.

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

als ik dat vinkje aanzet blokkeer ik alles. Heb ondertussen alles er een keer afgegooid en opnieuw geínstalleerd met een andere poort, ook geen resultaat...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik doelde op onderstaande instelling:

 

20230209-01.PNG

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

neem me niet kwalijk, ik zat inderdaad heel ergens anders, helaas geen resultaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In dat geval zou ik een andere aanpak kiezen:

 

  1. Oude versie uTorrent verwijderen.
  2. UPnP inschakelen op modemrouter.
  3. Bestaande port forwarding-regel verwijderen.
  4. Nieuwe versie uTorrent downloaden en installeren.
  5. Controleren of port forwarding via UPnP is ingeschakeld in configuratie uTorrent.
  6. Controleren of automatisch port forwarding-regel is aangemaakt.
  7. Controleren of poort vanaf internet bereikbaar is met testsite.
polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ga ik vanavond proberen, in ieder geval weer ontzettend bedankt voor je hulp en geduld!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic