1
Vraag
2
Reacties
annetteuij

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Torrent bestand seeden werkt niet

Een torrent downloaden gaat prima, maar deze vervolgens seeden lukt niet omdat er geen uitgaande poort open is. Hoe moet ik dat instellen?

Uitgelicht
annetteuij
topicstarter
Level 2
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe simpel kan het zijn. Er bleken geen seeders te zijn. Met andere torrent geprobeerd en toen verliep wel alles naar wens. sorry en dank voor de hulp

47 Reacties 47
polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dag tobiastheebe,

 

je advies opgevolgd en alles opnieuw geïnstalleerd, volgens mij zit de vpn nu in de weg.

Als ik die aanzet is de poort dicht, sluit ik hem af niet.

Aan een kant fijn om te weten natuurlijk maar wil dat zeggen dat ik de vpn eraf moet gooien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat er voortgang is.

 

Het is inderdaad mogelijk dat VPN conflicteert. Wanneer de tunnel actief is, verandert je externe/publieke IPv4-adres en wordt uitgaand verkeer via de tunnel verstuurd. Bij CyberGhost kun je niet van port forwarding gebruik maken. Je kunt bij actieve VPN expliciet het Ziggo IPv4-adres (welke je ziet bij inactieve VPN) opgeven bij de testsite en controleren of de poort dan wel open is, maar ik betwijfel of dit zal werken.

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

je hebt gelijk, bij actieve vpn is de poort dicht, op zoek naar een andere dus, heb jij nog een suggestie misschien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Misschien verstandig om eerst vast te stellen wat je precies wilt bereiken met VPN?

 

Als je torrentverkeer via de tunnel wilt laten verlopen en tegelijkertijd van port forwarding gebruikt wilt maken om inkomend verkeer naar jouw torrentapplicatie toe te staan via de tunnel, dan gaat dit in feite het doel van VPN voorbij. Het wordt daarom ook niet ondersteund door de meeste VPN-providers.

 

Als je VPN alleen voor webverkeer wenst te gebruiken en juist niet voor torrents, dan zou je op zoek moeten gaan naar een provider die split tunnel ondersteunt. Daarmee zou je dan torrentverkeer via Ziggo kunnen laten verlopen en t.b.v. daarvan van port forwarding gebruik kunnen maken, zoals nu alleen mogelijk is zonder actieve tunnel.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Bij NordVpn kan je aangeven of je split tunnel wilt gebruiken. Waarna je kan instellen welke programma's de vpn gebruiken ( en welke dus niet ).

 

Maar veel complexer zou ik het niet maken !

 

polme

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Pasi  en @tobiastheebe Wat leggen jullie dat fijn uit, zo duidelijk ben ik het nog niet tegengekomen. Het gaat me voornamelijk om het torrent verkeer. Ik ga dus cyber ghost opzeggen en voorlopig met een vaste poort werken via port forwarding (UPnP gaat dan weer uit toch?). Verder ga ik Nord vpn eens nader bekijken. Onzettend veel dank allemaal.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Nu je een nieuwe(re) versie van uTorrent gebruikt, kun je inderdaad weer handmatige port forwarding proberen. Je kunt UPnP inderdaad het beste uitschakelen voordat je een zelf regel aanmaakt. Succes verder en laat het gerust weten als je nog ergens tegenaan loopt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Je kan NordVpn één maand als test gebruiken en dan beslissen het je wel/niet bevalt.

Ik gebruik het alleen voor torrents...

 

Nabrander : torrents download ik natuurlijk niet op dezelfde computer, waarop ik ook m'n bank- en andere prive-zaken mee doe, maar dat lijkt mij logisch ( toch ? ).

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic