Een torrent downloaden gaat prima, maar deze vervolgens seeden lukt niet omdat er geen uitgaande poort open is. Hoe moet ik dat instellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt de torrent client via UPnP een port forwarding-regel laten aanmaken op de router, of UPnP uitschakelen dan wel uitgeschakeld laten en handmatig een regel aanmaken. In het laatste geval (wat ik overigens aanbeveel) dien je een statische poort in te stellen in de torrent client. Overigens zouden uitgaande verbindingen bij seeding wel functioneren zonder de genoemde regel, alleen inkomende verbindingen van andere peers zijn niet mogelijk.
Zorg je er wel voor dat je geen auteursrechtelijk beschermd materiaal aanbiedt?
Hoe simpel kan het zijn. Er bleken geen seeders te zijn. Met andere torrent geprobeerd en toen verliep wel alles naar wens. sorry en dank voor de hulp
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt de torrent client via UPnP een port forwarding-regel laten aanmaken op de router, of UPnP uitschakelen dan wel uitgeschakeld laten en handmatig een regel aanmaken. In het laatste geval (wat ik overigens aanbeveel) dien je een statische poort in te stellen in de torrent client. Overigens zouden uitgaande verbindingen bij seeding wel functioneren zonder de genoemde regel, alleen inkomende verbindingen van andere peers zijn niet mogelijk.
Zorg je er wel voor dat je geen auteursrechtelijk beschermd materiaal aanbiedt?
het zal mijn onkunde zijn, maar is niet gelukt. binnenkomende torrent gaat goed. Ik gebruik Transmission, misschien moet ik daar iets aan- of uitvinken?
In Transmission moet je een poort instellen, zoals ik aangaf in mijn vorige reactie, bijvoorbeeld 12345. Geef anders even aan wat er niet lukt c.q. waar je vastloopt.
Hoe simpel kan het zijn. Er bleken geen seeders te zijn. Met andere torrent geprobeerd en toen verliep wel alles naar wens. sorry en dank voor de hulp
In dat geval waren er geen andere peers online of beschikten alle peers over 100% van de torrent (dus alleen seeders). Andere optie (iets onwaarschijnlijker) is dat er wel peers online waren die nog bezig waren met downloaden, maar niet reageerden vanwege bijvoorbeeld slechte internetverbinding aan hun kant.
In ieder geval fijn om te lezen dat de oorzaak bekend is en seeding naar behoren functioneert bij een andere torrent.
@annetteuij schreef:Hoe simpel kan het zijn. Er bleken geen seeders te zijn. Met andere torrent geprobeerd en toen verliep wel alles naar wens....
@annetteuij schreef:...binnenkomende torrent gaat goed....
Maar als u zelf de files kan downloaden dan zijn er wel seeders. Hebt u zelf alles gedownload, dan wordt u zelf een seeder, als u de files laat staan voor upload naar andere peers/downloaders.
Een verklarende lijst m.b.t. torrents.
Het zou mij verbazen als in Transmission niet een kolom 'Seeds' o.d. is toe te voegen. Waardoor men kan zien of een torrent 'dood' is ( 0 seeders ) of wel seeders én hoeveel ( hoe meer seeders, hoe hoger de download snelheid ). Overigens kan het best zo zijn, dat er wel seeders zijn, maar dat men daar geen data download van kan downloaden.
Wilt u uw download testen, dan kan u deze BitTorrents gebruiken. Een volledig legale manier van torrents gebruik!
Maar gelukkig is alles opgelost.
Dag tobiastheebe,
ik heb handmatig een poort aangewezen, deze ook toegevoegd aan de connectbox en UPnP uitgezet op de box, toch blijf ik de melding krijgen dat de poort gesloten is.
Heb jij enig idee wat ik fout doe? firewall is ook aangevinkt trouwens.
dank je,
Barbara
@polme Ik ga er vooralsnog van uit dat je Windows gebruikt.
Kun je onderstaande commando uitvoeren in PowerShell en hiervan het resultaat plaatsen? Vervang 192.168.178.123 en 12345 door de juiste waarden.
Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName 192.168.178.123 -Port 12345
Is het netwerkprofiel voor ethernet of Wi-Fi op Privé (Private) ingesteld i.p.v. Openbaar (Public)? Dit i.v.m. de firewall-regel voor inkomende verbindingen.
het netwerk staat openbaar, ik heb Upnp weer aan moeten zetten omdat er toen geen verbinding was...
Kun je Openbaar aanpassen naar Privé?
Kun je verder 192.168.178.031 aanpassen naar 192.168.178.31 in het commando en dit nogmaals uitvoeren?
UPnP dient te worden uitgeschakeld als handmatig aangemaakte port forwarding-regels worden gebruikt.
De torrentapplicatie luistert correct op poort 65432. Heb je het profiel al aangepast naar Privé en kun je daarna nogmaals controleren of poort 65432 vanaf internet bereikbaar is?
sorry, nee. Ik gebruik een vpn, kan dat nog in de weg zitten misschien?
Ik vermoed van niet, deze wordt namelijk gebruikt voor uitgaande verbindingen, maar het kan geen kwaad om dit uit te sluiten.
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall. Kun je tevens UPnP uitschakelen en eventuele automatisch aangemaakte port forwarding-regels verwijderen? Daarna kun je voor de zekerheid het modem opnieuw opstarten.
Kun je tenslotte een screenshot van de port forwarding-regel voor de torrentapplicatie plaatsen?
Zelf gebruik ik meestal deze site om te controleren of een poort vanaf internet bereikbaar is.
Niet iedere vpn provider staat het gebruik van torrents toe. Welke vpn gebruikt u?
En bij b.v. NordVpn heb je speciale P2P servers, die je voor torrents moet gebruiken. Verbonden met andere vpn servers, is met torrents erg traag.
@polme schreef:sorry, nee. Ik gebruik een vpn, kan dat nog in de weg zitten misschien?
Dat zou zo maar eens kunnen dan deel je namelijk je VPN-WAN ip adres met alle andere VPN gebruikers vergelijkbaar met CGNAT/DualStack lite. Omdat uit te sluiten als oorzaak moet je torrent zonder VPN uitproberen.
dank voor je reactie, Pasi, ik gebruik (sinds kort) Cyber Ghost 8
dank voor je reactie Karel, moet ik de vpn helemaal verwijderen of is uitzetten voldoende?
Ik denk dat uitzetten van je VPN voldoende is om het uit te proberen, en verwijderen niet nodig is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.