Wat zijn de meest handige functies van de TP-link Deco M4 Mesh? In deze video neemt één van onze Community leden zijn top 5 van deze SmartWifi Pods met je door. Ziet jouw top 5 er anders uit of heb jij andere handige functies ontdekt? Laat het dan weten in een reactie!
Heb je vragen over de installatie of gebruik? Neem de stappen door van TP-Link.
Nooit meer een video missen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je van de Router mode afgaat naar AP mode vervallen een aantal opties van de Deco M4.
Lijkt mij een bekend gegeven.
Vriendelijke groet,
Bam
@BAM dat snap ik inderdaad. Uiteraard heeft routermodes andere en meer functies dan accespointmodes.
Maar welke optie mis je in accespointmodes waarbij je wel de tip krijgt?
Ik test het hier namelijk in accespointmodes, en kan alles tips gewoon volgen.
Ik draai ook in de Access Point mode, schiet mij maar lek 😁
Lijkt mij dat deze features in de Routermode wel aanwezig zijn.
Dus 'even' van de AP modus op Router gezet en voila Ouderlijk toezicht én QoS in beeld.
Benieuwd op jij niet op een developer versie werkt.
Vriendelijke groet,
Bam
"...Dus 'even' van de AP modus op Router gezet en voila Ouderlijk toezicht én QoS in beeld..."
In AP mode staan bijna alle router functies ( zoals o.a. "ouderlijk toezicht" en "QoS" ) natuurlijk uit. In AP mode zijn de Deco stations 100% transparant en geven ze alles gewoon door wat ze ontvangen.
Precies wat ik zeg.
Tussen de router/ ap instelling zit een verschil.
Echter wordt dit aangegeven alsof er geen verschil zou maken.
Groet,
Bam
"...Precies wat ik zeg.
Tussen de router/ ap instelling zit een verschil.
Echter wordt dit aangegeven alsof er geen verschil zou maken..."
Wie geeft aan dat het geen verschil maakt én in welke context is dat?
In de IT zit tussen een AP en een router, een wereld van verschil. Maar afhankelijk van in welk netwerk het gebruikt wordt, is voor een digibeet geen verschil te merken en/of zien.
In een reactie van Jiri "Ik test het hier namelijk in accespointmodes, en kan alles tips gewoon volgen."
Lijkt mij dan duidelijk, gelukkig is IT mij niet vreemd 😁
Vriendelijke groet,
Bam
@BAM : zowel @Jiri als u, noemen ( bewust ? ) geen functies bij naam, die wel of niet aanwezig zijn in AP of Router mode. Dus blijft het een welles-nietes verhaal, waar niemand iets aan heeft en vooral, waar ook niemand wijzer van wordt.
Voor iedereen die wel exact het verschil tussen beide modes wil weten, op de TP-Link website staat :
Maar aangezien u geen digibeet bent ( "....gelukkig is IT mij niet vreemd..." ) had u de bovenstaande informatie natuurlijk ook zelf kunnen Google'n 🤔.
@Pasi
Ik benoemde de QoS en Ouderlijk toezicht, als verschil.
Verder snap ik prima welke verschillen er zitten tussen de AP of Router.
Mooi dat je zo toch de verduidelijking aangeeft voor anderen.
Vriendelijke groet,
Bam
Ligt het mij. Wordt er weinig over de Deco's weinig gecommuniceerd.
Het is toch Product wat Ziggo in omloop heeft. Het kan Kwaliteit van WiFi verbinding beïnvloeden.
@SRF
Die Deco's doen gewoon hun werk, net zoals de Ziggo zeskantige pods. En af en toe gaat er iets fout en dan verschijnt het hier op dit forum !
Ik heb ze nu een aantal maanden in gebruik en ik ben zeer tevreden met deze dingen. Als ik had geweten dat ze zo goed werkte, dan had ik ze al veel eerder genomen. Dit is een echte aanrader.
waar neer komt er een nieuw update uit voor de tp Deco link
Wellicht kan deze vraag beter gesteld worden aan de tplink helpdesk. Ziggo maakt hier geen firmware updates voor.
Van de week nog een nieuwe update gehad, dus ze zijn een update aan het uitrollen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.