Wat zijn de meest handige functies van de TP-link Deco M4 Mesh? In deze video neemt één van onze Community leden zijn top 5 van deze SmartWifi Pods met je door. Ziet jouw top 5 er anders uit of heb jij andere handige functies ontdekt? Laat het dan weten in een reactie!
Heb je vragen over de installatie of gebruik? Neem de stappen door van TP-Link.
Nooit meer een video missen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik Ipv6 werkend krijg via de M4 deco?
Er zou een LAN ipv6 adres zijn, maar alle testen mislukken op https://ipv6-test.com
Dit werkt wel goed via de Wifi van de connectbox
Het apparaat staat in AP modus, bij router modus, had ik wel een optie van Ipv6 in de app, maar toen werkte de ipv6 test website ook niet
Hi @juanj! Volgens deze pagina vind je die optie onder "Meer" en dan "Geavanceerd" in de Deco app. Heb je daar wat aan? Mogelijk werkt dit inderdaad alleen als je je Deco set op Router modus hebt ingesteld.
@Pasi, heb jij misschien nog een andere goede tip voor @juanj mocht bovenstaande niet lukken?
In beide modussen werkt ipv6 niet
er is een LAN Ipv6 nr, maar geen WAN ipv6 nr. Ipv6 ip adress wat in de connectbox staat word gewoon niet doorgegeven aan de M4
Ik mis alle IP opties 4 en 6 in AP modus.
Tevens lijkt mijn netwerk zwakker te zijn in router modus, klopt dit?
Want heb juist de M4 gekocht voor beter bereik (zolder en garage) maar wil eigenlijk niet mijn ipv6 kwijt
@juanj
Iedere router die in AP mode is gezet, is in feite een 'doorgeef luik' geworden, doordat vele opties zijn uitgeschakeld en dus router opties niet meer instelbaar zijn. De enige functie van een router in AP mode, is Access Point ( toegangspunt ), niet meer en niet minder.
Mijn Deco set staat in AP mode, dus kan ik e.e.a. in mijn Deco ( qua settings ) niet controleren, maar leest u dit eens.
Overigens, ook in AP mode, wordt een IPv6 adres wel aan al mijn wifi apparaten uitgedeeld en deze 'informatie' zal vanaf de ConnectBox komen.
"...Tevens lijkt mijn netwerk zwakker te zijn in router modus, klopt dit?...
Bedoelt u dat uw netwerk trager is geworden?
Max 500 mbs op wifi met Router modus
en 768 mbs op wifi met AP modus
Over ipv6, de “deco” wifi krijgt geen ipv6 adress toegewezen, de wifi van de connectbox wel
Die instructies heb ik geprobeerd, maar niets werkt.
Zou de snelheid geen verschil moeten maken? in Router en AP modus zou het even snel moeten en hetzelfde bereik moeten zijn?
Ik had namelijk problemen met iP camera's op mijn vrijstaande garage, een van de redenen om 1 deco in de garage te zetten, en nu werkt de camera stukken beter.
Gevonden, ligt dus aan Connectbox Wifi. Als ik de Wifi volledig aanzet in de ConnectBox dus 2.4 Ghz en 5 Ghz, dan werkt IPv6 en IPv4.. IPv6 werkt dus niet zonder het Wifi van de ConnectBox
Nu heb ik IPv6 ook via Deco wifi.
Kan hier naar gekeken worden, waarom dit alleen werkt als ConnectBox wifi 2.4Ghz en 5Ghz moet aan staan.
Beste Ziggo,
Heel erg bedankt voor het mogen lenen van de TP-link Deco M4 mesh wifi set
Man .. wat een fantastische apparatuur.
Voor het eerst in 15 jaar eindelijk overal in huis snelle wifi.
De set is makkelijk te installeren door middel van de bijbehorende app.
Zelfs in de tuin snelle wifi nu.
Bedankt voor de fantastische service.
waarom zie ik niet de opties om profielen te maken en prioriteiten te stellen aan WiFi voorrang. Heb de nieuwste update en de M4-mesh staan, aangeschaft via Ziggo
Hebt u misschien de Deco set in Access point mode staat? Want dan is die ( router ) functie niet beschikbaar.
M.b.t. de Deco, leest u dit ook een : TP-Link Deco
Ja, dat klopt, dan heb ik pech. Ik wil het wel zo laten. Dank voor je reactie!
Ik heb als bestaande klant deze set wel gratis gekregen.
Omdat ik langer dan een jaar abonnee was, kon ik mijn abonnement voor een jaar verlengen, met deze set erbij.
Dit staat niet vermeld op de Ziggo site zelf.
Zo kijk ik ieder jaar op Google en "verleng" ik mijn abonnement met een aanbieding of korting.
Als je de wifi extenders gratis wil krijgen dan moet je de juiste medewerker aan de telefoon krijgen. In eerste instantie krijg je een call center medewerker en die mag en kan niet zo veel doen. Vraag naar een iemand van de klantendienst van Ziggo zelf en daar heb ik de 3 Deco wifi extenders voor niets gekregen. Maar je moet wel een tijdje lid zijn bij Chello/UPC/Ziggo zoals in mijn geval. Ze kunnen geen korting geven aan klanten maar wel apparatuur gratis ter beschikking stellen. En men informeert je dan dat je daarna wel een jaar weer lid bent van Ziggo maar dat is geen probleem als Ziggo dit zo oplost. Dus even doorvragen naar een medewerker die wat meer mag dan normaal. Maar je kunt ook naar een andere provider gaan maar ik zeg altijd maar dat het gras bij de buren vaak niet groener is. Suc6 Wenno Zijlstra
Hallo, Ik neb ook Deco's M4 geinstalleerd, met temelijk veel moeite. Mogelijk kan er meer bekend aan gegeven worden aan he feit dat je de Modem Wifi 2.4 en 5.0 moet uitschakelen.
Verder, weet iemand hoe komt dat mij Laptop Offline blijft, "Verbonden Deco, Niet beschikbaar in de huidige Firmware", terwijl dat andere zaken bij het aanzetten toegevoegd worden aan het Netwerk.
Leest u dit eens door : Leidraad
Dag allemaal!
Mijn netwerk zit als:
Ziggo Ubee EVW321B wifi-modem [IN Bridge-modus / wifi UIT] → TP-Link Deco M4 wifiboosters [3x]:
Alles zit in MESH wifi. Alle Deco M4 hebben Ziggo wifi-modem NAAM en zijn met:
Alles werkt goed maar met WIT LED. Dus geen KNIPPEREND BLOUW LED.
Is het normaal of moet altijd LED BLOUW knipperen?
Als het NIET normaal is wat moet ik doen om KNIPPEREND BLOUW LED te krijgen?
Bedankt voor snelle antwoord.
Dus ik zit prima met White solid LED status.
vriendelijke groetjes
Goedendag,
Leuk filmpje, ik mis echter de kanttekening met welke modus van de DECO M4 dit wordt gedaan.
Dit lijkt mij op de Router modus, niet de Access point modus.
Vriendelijke groet,
Bam
Hallo @BAM ,
Op beide instellingen hoor je deze functies te hebben. Jij mist een aantal opties begrijp ik?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.