Wat zijn de meest handige functies van de TP-link Deco M4 Mesh? In deze video neemt één van onze Community leden zijn top 5 van deze SmartWifi Pods met je door. Ziet jouw top 5 er anders uit of heb jij andere handige functies ontdekt? Laat het dan weten in een reactie!
Heb je vragen over de installatie of gebruik? Neem de stappen door van TP-Link.
Nooit meer een video missen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.
Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde. Wij zijn al meer dan 25 jaar klant bij ziggo maar een keer iets krijgen ho maar. Je moet overal voor betalen. [ ze hebben toch de slogan we gaan pas weg als alles het doet] wij hebben slechte wifi boven. Heb daar al enkele malen over geklaagd maar dan moet je weer je portemonnee voor trekken en dat doe ik niet. Het zijn altijd de nieuwe klanten die overal voordeel uit halen. En ben je eenmaal klant dan …….. nou je snapt me wel.
Ik vind dat ze ook eens een keer iets mogen doen voor zeeeeer trouwe klanten. Want daar moeten ze het uiteindelijk van hebben toch?
Beste bovengenoemde,
Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes.
En jullie weten net zoals ik dat bedrijven altijd nieuwe klanten lokken met gratis dingen. Als je iets gratis wil dan moet je overstappen, zo werkt dat bij veel bedrijven. Stap ook elk jaar over met je energiemaatschappij en krijg elk jaar een x bedrag op je rekening. Blijf je bij dit zelfde bedrijf dan krijg je niets (jaja, er is 1 bedrijf die je elk jaar korting geeft als je langer blijft. maar vergeet niet dat dit ook een bedrag is uit eigen doos). En ook bij de concurrent van Ziggo krijg je, als nieuwe klant, iets gratis en wil je het als vaste klant hebben, dan kan je het ook kopen, met korting. Dus echt, overal gaat het zo, daar doe je niets aan.
Hoe dan ook, klagen kunnen we altijd, dat is makkelijk.
EnergieBoy wrote:
Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes.
Nee dus… Bij Mediamarkt zijn ze ook 100 euro…
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-deco-e4-3-pack-ac1200-1662193.html
Maar ben het wel met je eens dat als je voordeel wil moet je gewoon elk jaar (of paar jaar) overstappen of in ieder geval het vergelijk doen.
@domburgb het scheelt maar één letter maar wat jij bedoelt is de E4. De M4 is ook bij de MediaMarkt 149,- euro. Wel online uitverkocht trouwens.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-deco-m4-3-pack-1615803.html
Wil je alle prijzen op een rij dan is Tweakers ook zeker een aanrader:
https://tweakers.net/pricewatch/1274613/tp-link-ac1200-whole-home-mesh-wifi-systeem-deco-m4-3-pack.h...
Ik heb van het bovenstaande filmpje de 5 handigste functies alleen maar functie 5
De andere functies krijg je geloof ik niet met de deco m4.
Maar wel met de deco m5 en hoger.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar kunnen jullie wel prioriteiten instellen en profielen toevoegen?
Oude technologie inmiddels, maar leuke aanbieding.
Valthermond0599 wrote:
Ik heb van het bovenstaande filmpje de 5 handigste functies alleen maar functie 5
De andere functies krijg je geloof ik niet met de deco m4.
Maar wel met de deco m5 en hoger.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar kunnen jullie wel prioriteiten instellen en profielen toevoegen?
Piratebay?
@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld?
domburgb wrote:
EnergieBoy wrote:
Vergeet niet dat je als vaste klant een korting krijgt van 50,- euro. Normaal zou deze 149,- euro kosten maar als je hem koopt als Ziggo klant krijg je een korting. Nu kan je daarop ook wel weer zeggen dat dit niet eerlijk is, maar 50,- euro korting is ook aardig en netjes.
Maar ben het wel met je eens dat als je voordeel wil moet je gewoon elk jaar (of paar jaar) overstappen of in ieder geval het vergelijk doen.
Zie je het al voor je ieder jaar een nieuw email adres?? -,- En nee, ik hoef geen gmail of ander email adres. Absurd dat je je email adres niet mee kunt nemen naar een andere provider. Als dat met mobiele telefoonnummer kan, moet dit met email adres ook kunnen.
@Valthermond0599
Ik zie dat je laatste 2 plaatjes aangeven dat je je M4, ik neem aan dat je deze hebt, in Access Point hebt geplaatst, dan kan je dus NIET alle functies gebruiken. Wil je alles kunnen gebruiken, dan moet is het verstandiger om je Ziggo Wifi Modem in Bridge te laten zetten en dan je M4 als volledige Router te gebruiken. Dan heb je alle functies wel (zie bij bedrijfsmodes om aan te passen).
Maar let op, als je de M4 in volledige Router zet, dan geeft die een IP adres met 192.168.68.X (en niet zoals Ziggo doet: 192.168.178.X). Heb je al dingen aangesloten met een vast IP adres, dan moet je dit allemaal gaan aanpassen!
mail-willy wrote:
Zie je het al voor je ieder jaar een nieuw email adres?? -,- En nee, ik hoef geen gmail of ander email adres. Absurd dat je je email adres niet mee kunt nemen naar een andere provider. Als dat met mobiele telefoonnummer kan, moet dit met email adres ook kunnen.
Ja, wat wil je nu dan? Als je kortingen wil of gratis spullen, dan moet je ergens anders een e-mail adres nemen. Maar als je al geen gmail of een eigen mail server wil aanmaken, dan is de keuze snel gemaakt en moet je blijven waar je zit.
Is niet absurd dat je deze niet kan meenemen. Als je geen klant meer bent bij Ziggo dan is het over en uit. Dat jij niet een eigen, of ander, mail adres wil aanmaken, omdat het dan handiger is om over te stappen, dat is je eigen probleem. Waarom aan een mail adres van Ziggo vast blijven zitten als je dan toch naar een andere provider gaat? Dat snap ik dan weer niet. Tevreden met je @ziggo.nl mail adres, dan gewoon lekker blijven.
Maar goed, daar gaat deze topic niet over, gaan on topic blijven
Sander Ziggo wrote:
@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld?
Mijne staat als access point ingesteld, verder heb ik snelle roaming en beamforming ingeschakeld. Momenteel heb ik 40 apparaten online waarvan ik de meeste mesh heb uitgeschakeld. Zoals al mijn verlichting, garagedeur opener, brievenbusmelder en rookalarmen. Die hoeven niet van satelliet te veranderen dus kunnen uit.
Wel bij mijn tablets, horloge en telefoons staat mesh aan.
Ik dacht, bekijk ik hier een video van de bewaking van een gevangenenkamp? "Ouderlijk toezicht" klinkt zo mooi, ouderlijke macht over kinderen is tenslotte een mensenrecht, dus ook een grondrecht in de grondwet. Maar kindermisbruik en ander huiselijk geweld kun je zo als huistiran prima binnenshuis dus uit de kijker weg houden. Een campagne als Masker 19 (de code om via de apotheek om hulp tegen dat soort praktijken te krijgen) zou u toch aan het denken moeten zetten, Ziggo, over de terreur die "ouderlijk toezicht" in stand kan houden.
Ansdeg wrote:
Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.
helemaal mee eens vaste klanten worden benadeeld.
Triple wrote:
Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde. Wij zijn al meer dan 25 jaar klant bij ziggo maar een keer iets krijgen ho maar. Je moet overal voor betalen. [ ze hebben toch de slogan we gaan pas weg als alles het doet] wij hebben slechte wifi boven. Heb daar al enkele malen over geklaagd maar dan moet je weer je portemonnee voor trekken en dat doe ik niet. Het zijn altijd de nieuwe klanten die overal voordeel uit halen. En ben je eenmaal klant dan …….. nou je snapt me wel.
Ik vind dat ze ook eens een keer iets mogen doen voor zeeeeer trouwe klanten. Want daar moeten ze het uiteindelijk van hebben toch?
Ziggo doet niet veel aan loyaliteitsbeleid. Maar helemaal niets is niet waar. Je kunt Movies & Series L gratis krijgen als TV-bundel, als je ook Vodafone-klant bent (die bovendien al extra kortingen krijgen op hun mobiele telefonie/internet-contract). Toch: iedereen wil een beter modem, een betere mediabox.
Ansdeg wrote:
Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.
JA ik ben 2 maand te vroeg met ziggo anders had ik nu 3 wifi boosters gehad !
jorn mulder wrote:
Ansdeg wrote:
Wel een beetje jammer dat voor nieuwe klanten deze gratis is. Maar de trouwe klanten er voor moeten betalen.
JA ik ben 2 maand te vroeg met ziggo anders had ik nu 3 wifi boosters gehad !
Hi Jorn - In dit geval heb je gekozen voor korting op je abonnement. Als je de totale korting bij elkaar optelt, kom je op dezelfde waarde uit als de booster-set. Zelfs iets erboven
Dit antwoord:
@Valthermond0599 Wat een goeie vraag! Er zit verschil in functies zodra je de TP-Link Deco M4 instelt als accesspoint of juist als router. Met de routerfunctie heb meer opties dan als accesspoint. Hoe staat jouw Deco M4 ingesteld?
Roept bij mij de volgende vraag op:
Ik heb een Deco M4 geplaatst en daarbij de instructies gevolgd van Ziggo. Dus op router van Ziggo uit (2,4 en 5 en Deco ingesteld als accesspoint
Ik kan dus een aantal van de 5 opties NIET gebruiken.
DOEL: is een snelle goeie wifi verbinding met mijn apparaten
VRAAG:
Wat is nu de beste stand: houden zoals de instructies aangeven of Connectbox in bridge met alle gevolgen van dien?
Graag een duidelijk en helder advies.
Bij voorbaat hartelijk dank!!!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.