Ik had hetzelfde probleem en heb dit vandaag kunnen oplossen!
Allereerst was mijn vermoeden dat het aan de nieuwe Wifi booster kon liggen, dat ik onlangs van Ziggo ontvangen heb. Dit is het type booster dat er vrijwel identiek uitziet als het witte Ziggo "Connect Box" modem. Ik heb de Wifi booster uitgeschakeld in de hoop dat Toon zou verbinden met mijn modem, dat wel binnen bereik was, maar met een iets zwakker signaal. Dit lukte helaas niet. Ook als ik vanuit de instellingen in Toon handmatig opnieuw probeerde te verbinden met mijn Wifi netwerk lukte dit niet. Nadat ik echter, wederom vanuit de instellingen, Toon een herstart had laten uitvoeren kon ik wel verbinding maken en stond de tijd juist! Hierna heb ik mijn Wifi booster weer ingeschakeld en geeft nu, inmiddels een aantal uren later, nog steeds de juiste tijd aan.
Omdat ik meerdere handelingen heb verricht kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen of het aan de Wifi booster ligt of niet. Ik hoop dat anderen in dit forum kunnen vermelden of Toon ook via een Wifi booster contact maakt of rechtstreeks.
Mijn advies als dit probleem optreedt is als volgt:
- Probeer eerst vanuit de instellingen op Toon een herstart te geven en kijk of dit het probleem oplost.
- Lost dit het probleem niet op, schakel dan al je Wifi boosters uit en zorg dat Toon zich binnen het bereik van je modem bevindt.
- Laat Toon vervolgens opnieuw vanuit de instellingen een herstart uitvoeren.
Deel je bevindingen a.u.b. Als Toon niet de juiste tijd aangeeft, dan kloppen je instellingen voor het dagprogramma niet meer. Dit is dus wel belangrijk!