1
Vraag
2
Reacties
Ron3311

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toon thermostaat - verkeerde tijd en datum?

Onze Toon thermostaat staat opeens op een verkeerde tijd en datum, 01-01-2015??

Wij gebruiken de Toon al geruime tijd zonder abonnement van Eneco en dat werkte altijd goed, maar sinds enkele dagen niet meer. Kan dit met het Ziggomodem te maken hebben?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Ron3311  schreef:

. Kan dit met het Ziggomodem te maken hebben?


 

Nee.

Bekijk in context

Uitgelicht
Le Blanc

Level 1
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had hetzelfde probleem en heb dit vandaag kunnen oplossen!

 

Allereerst was mijn vermoeden dat het aan de nieuwe Wifi booster kon liggen, dat ik onlangs van Ziggo ontvangen heb. Dit is het type booster dat er vrijwel identiek uitziet als het witte Ziggo "Connect Box" modem. Ik heb de Wifi booster uitgeschakeld in de hoop dat Toon zou verbinden met mijn modem, dat wel binnen bereik was, maar met een iets zwakker signaal. Dit lukte helaas niet. Ook als ik vanuit de instellingen in Toon handmatig opnieuw probeerde te verbinden met mijn Wifi netwerk lukte dit niet. Nadat ik echter, wederom vanuit de instellingen, Toon een herstart had laten uitvoeren kon ik wel verbinding maken en stond de tijd juist! Hierna heb ik mijn Wifi booster weer ingeschakeld en geeft nu, inmiddels een aantal uren later, nog steeds de juiste tijd aan.

 

Omdat ik meerdere handelingen heb verricht kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen of het aan de Wifi booster ligt of niet. Ik hoop dat anderen in dit forum kunnen vermelden of Toon ook via een Wifi booster contact maakt of rechtstreeks.

 

Mijn advies als dit probleem optreedt is als volgt:

 

- Probeer eerst vanuit de instellingen op Toon een herstart te geven en kijk of dit het probleem oplost.

 

- Lost dit het probleem niet op, schakel dan al je Wifi boosters uit en zorg dat Toon zich binnen het bereik van je modem bevindt.

- Laat Toon vervolgens opnieuw vanuit de instellingen een herstart uitvoeren.

 

Deel je bevindingen a.u.b. Als Toon niet de juiste tijd aangeeft, dan kloppen je instellingen voor het dagprogramma niet meer. Dit is dus wel belangrijk!

 

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Ron3311  schreef:

. Kan dit met het Ziggomodem te maken hebben?


 

Nee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het Ziggo modem van slag zou zijn, dan zie je 01-01-1970.

Kan het zijn dat Eneco iets uitgezet heeft, omdat je geen klant meer bent?

Ron3311
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou vreemd zijn want ik heb ca 2 jaar geleden mijn abonnement al opgezegd en over gestapt naar Essent.

Al die tijd heb ik de Toon gewoon kunnen gebruiken, kreeg alleen geen rapportage meer van Eneco. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je Toon resetten op de één of andere manier?

Le Blanc

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had hetzelfde probleem en heb dit vandaag kunnen oplossen!

 

Allereerst was mijn vermoeden dat het aan de nieuwe Wifi booster kon liggen, dat ik onlangs van Ziggo ontvangen heb. Dit is het type booster dat er vrijwel identiek uitziet als het witte Ziggo "Connect Box" modem. Ik heb de Wifi booster uitgeschakeld in de hoop dat Toon zou verbinden met mijn modem, dat wel binnen bereik was, maar met een iets zwakker signaal. Dit lukte helaas niet. Ook als ik vanuit de instellingen in Toon handmatig opnieuw probeerde te verbinden met mijn Wifi netwerk lukte dit niet. Nadat ik echter, wederom vanuit de instellingen, Toon een herstart had laten uitvoeren kon ik wel verbinding maken en stond de tijd juist! Hierna heb ik mijn Wifi booster weer ingeschakeld en geeft nu, inmiddels een aantal uren later, nog steeds de juiste tijd aan.

 

Omdat ik meerdere handelingen heb verricht kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen of het aan de Wifi booster ligt of niet. Ik hoop dat anderen in dit forum kunnen vermelden of Toon ook via een Wifi booster contact maakt of rechtstreeks.

 

Mijn advies als dit probleem optreedt is als volgt:

 

- Probeer eerst vanuit de instellingen op Toon een herstart te geven en kijk of dit het probleem oplost.

 

- Lost dit het probleem niet op, schakel dan al je Wifi boosters uit en zorg dat Toon zich binnen het bereik van je modem bevindt.

- Laat Toon vervolgens opnieuw vanuit de instellingen een herstart uitvoeren.

 

Deel je bevindingen a.u.b. Als Toon niet de juiste tijd aangeeft, dan kloppen je instellingen voor het dagprogramma niet meer. Dit is dus wel belangrijk!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic