De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn wifi signaal is heel goed. Toch lukt het niet om bij mijn Tomtom rider de kaarten te upgraden.
Op mijn werk of ergens anders lukt dit wel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt een uniek IPv4 adres, dus geen gedeeld, dat scheelt al.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de TomTom Rider in de war raakt door het IPv6 adres, want dat lees ik vaker op het internet en TomTom.
Ik vermoed dat het met IPv4 only op je modem opgelost is.
Er waren nog geen updates. Net gecheckt. Nu wel en het werkt.😀👍
Super. Wat fijn dat er zoveel kennis aanwezig is.
Bedankt!!!!
Welk modem heb je precies? (er zijn 3 verschillende SmartWifi modems)
Staat onderop het modem.
Maak je verbinding met de wifi van het modem of van een ander apparaat?
Ik heb een connectbox. Onderop staat CBN.
Het wifisignaal komt hier vandaan
Kun je wel verbonden komen met de wifi met je Rider?
Ja, verbinding is prima en signaalsterkte uitstekend
Dat is een lastige zoektocht.
Wat zie je hier aan IP adressen: What Is My IP? Quickly See My IP Address
Geef hier alleen de eerste 6 cijfers van beide IPv4 en IPv6 of van alleen diegene die je ziet.
Het kan tot 10 seconden duren voor je een IPv6 adres ziet.
Verwijderd
@Ahr Dank je.
Haal die SVP weer weg van dit openbare forum, dat is voer voor hackers, vandaar dat ik vroeg om de eerste 6 cijfers.
Je hebt een uniek IPv4 adres, dus geen gedeeld, dat scheelt al.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de TomTom Rider in de war raakt door het IPv6 adres, want dat lees ik vaker op het internet en TomTom.
Ik vermoed dat het met IPv4 only op je modem opgelost is.
Hoe krijg ik dat bericht weer weg
@Ahr @Klikken op uitval pijltje rechts daar bewerken kiezen dit kan tot een uur na plaatsing.
Bedankt voor de moeite.
Ip4 online inschakelen, kan ik dat zelf of moet ik dan contact met Ziggo opnemen. Als ik inlog in mijn modem kan ik bij ip6 niks wijzigen nl
Ik lees inderdaad net als Bert problemen van Tom Tom en IPV6 toch mag dat simpelweg niet.
Als jou tom tom alleen over ipv4 beschikt, wat ik verwacht, zou het gewoon moeten werken, helaas heeft Ziggo zelf dit ook niet overal goed voor elkaar.
Dat wijzigen kunnen we inderdaad niet zelf.
Ik ken dit model verder niet is er geen mogelijkheid deze bedraad te updaten dus gekoppeld aan een pc of gaat ook dat fout? Wat is het wezenlijke probleem, komt er geen verbinding met de server van TomTom?
Ik heb even wat gelezen, My drive is dus niet nodig, updaten gaat direct op het apparaat via een wifi verbinding. Heb je het ook via usb aan een laptop of pc via Mydrive Connect geprobeerd?
Ook via mydrive lukt niet. Krijg melding oeps er ging wat mis. Apparaat ziet wel dat er updates zijn en geeft aan dat netwerkverbinding via wifi ok is.
Koppeling ik hem aan wifi op mijn werk of bij fam. Dan is er niets aan de hand.
@Ahr schreef:Ook via mydrive lukt niet. Krijg melding oeps er ging wat mis. Apparaat ziet wel dat er updates zijn en geeft aan dat netwerkverbinding via wifi ok is.
Koppeling ik hem aan wifi op mijn werk of bij fam. Dan is er niets aan de hand.
Op het werk en bij familie is daar sprake van internet verbindingen via Ziggo? Want dit zit in mijn ogen niet aan de Tom Tom kant eerder hoe Ziggo met ipv4 en ipv6 omgaat.
Ik kan niet vinden of dit toestel beide vormen ondersteunt, wezenlijk kan een ipv4 apparaat alleen met andere ipv4 apparaten communiceren. Dan kan het probleem er in zitten dat jouw thuis verbinding DS lite is dan zal je inderdaad naar IPv4 only moeten.
DS lite is simpel gezegd een constructie om IPv4 apparaten via IPv6 verbinding te laten maken met het internet. Met een Dual Stack verbinding (zoals het hoort) zal dit probleem naar ik verwacht niet optreden.
Ps @Ahr ik vermoed dat het ook goed zal gaan als je een smartfoon als wifi hotspot instelt en de Tom Tom Rider zo verbind.
Je vermoeden is juist.
Via de smartfoon werkt het wel. Bedankt, dan lukt het thuis ook om te upgraden.
Ik ben vast niet de enige met een tomtom rider en ziggo. Zouden meer problemen moeten zijn. Of heeft ziggo modems waarbij dit probleem zich niet voordoet. Kan voor mij een reden zijn om over te stappen naar een andere provider nu ze bij ons in de wijk glasvezel aanleggen. Zou jammer zijn. Ben verder super tevreden met ziggo.
Voor nu, nogmaals bedankt voor de reactie(s)
Dat ligt niet aan je modem eerder je woonplaats, en de techniek die Ziggo op ipv4 en ipv6 gebied toepast.
@Ahr schreef:
Bedankt voor de moeite.
Ip4 online inschakelen, kan ik dat zelf of moet ik dan contact met Ziggo opnemen. Als ik inlog in mijn modem kan ik bij ip6 niks wijzigen nl
@Ahr dat kan een Ziggo moderator voor je in orde maken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hoi @Ahr,
Je TomTom up to date houden is wel zo handig. Mogelijk spelen de IP-instellingen Ik kan dit voor je aanpassen, je merkt dan wel kort 2 onderbrekingen in je verbinding. Laat me maar weten of ik dat nu mag regelen.
Top. Regel het maar
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...