1
Vraag
2
Reageer en help mee
joep_geert

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tomtom rider wil niet updaten via wifi, via kabel wel.

tomtom rider update niet. lukt allen via kabel op laptop. Ik las dat dit door ipv6 kan komen. Kan deze naar ipv4? of wellicht naar dslite? 

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Ook via een netwerkkabel krijgt een apparaat ipv4 en Ipv6 aangeboden dat kan bijna het probleem niet zijn. 

Wat het probleem wel is durf ik niet te zeggen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33264Posts
  • 2390Oplossingen
  • 16847Likes

Maak je naast het modem (TG2492) gebruik van losse access points, bijvoorbeeld de TP-Link Deco's?

joep_geert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja klopt inderdaad. Deco's gebruik ik.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33264Posts
  • 2390Oplossingen
  • 16847Likes

Indien het modem in router mode is geconfigureerd (witte status-LED): zijn de Deco's in AP mode geconfigureerd? Zie de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in de app.

joep_geert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja staan als accessoire point 

joep_geert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

access point  🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33264Posts
  • 2390Oplossingen
  • 16847Likes

In principe is er dan geen reden waarom specifiek deze update mislukt via Wi-Fi. Je kunt nog testen of het verschil maakt als je de laptop met Wi-Fi van de Connectbox verbindt. Indien nodig moet je deze wel opnieuw inschakelen.

jansmarcel

Level 16
  • 1590Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

Wat de TS ervaart heb ik inmiddels al met 2 verschillende tomtoms mee gemaakt. Bij de eerste was er alleen een connectbox als netwerkapparaat en bij de 2e weet ik niet zeker of er al deco's geinstalleerd waren.
Tomtom weet dat dit gebeurd en ik begreep dat het eventueel weer te herstellen is. Dan moet de tomtom echter volgens de website van tomtom naar fabrieksinstellingen terug gezet worden. Zo ver ben ik nog niet gegaan met die beide tomtom's. Als ik het probeer dan zie ik "Oeps, er is iets misgegaan"
Zie bijgevoegd artikel van tomtom: https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/360013958719-Fout-er-is-een-probleem-opgetreden-tijdens-he...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33264Posts
  • 2390Oplossingen
  • 16847Likes

Ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat de TomTom Rider in beide gevallen via USB wordt aangesloten op de PC en dat met 'kabel' een UTP-kabel tussen PC en (modem)router wordt bedoeld, maar dat is dus niet het geval, de TomTom Rider kan dus ook zelf via Wi-Fi verbinden. In dat geval is het inderdaad mogelijk dat er een stabiliteitsprobleem aanwezig is in de hard- of software van de Rider.

jansmarcel

Level 16
  • 1590Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

Zoals Wim C. het beschrijft doe ik het ook met die 2 genoemde tomtom's. Dus via USB de navi op de PC aansluiten. Vervolgens de mydrive Connect app op de PC opstarten. Het scherm open hebben staan is voldoende. Er hoeft niet eens met het tomtom account ingelogd te zijn. Vervolgens via het menu van de tomtom de updates uit laten voeren. Dan werkt het wel. Dan gebruikt de tomtom dus de verbinding van een PC met het internet. Deze kan dan zowel draadloos als bedraad met een netwerkkabel zijn, terwijl de tomtom dus met de USB kabel op de PC / laptop / Mac is aangesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic