Vraag
Reacties
Oplossing
trrrijn hin
Level 1

TomTom update geeft via Ziggo internetverbinding melding: oeps er is iets misgegaan

Tomtom updaten geeft oeps er is iets misgegaan: schijn opgelost te kunnen worden door ziggo in de instellingen. iets met v6 en v4?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
franske1958
Level 8

Dat had ik eerst ook.  Ik heb de tomtom met wifi, de Go classic 6 inch.   Eerst gaf hij ook die meldingen.  ik heb het volgende gedaan en daarmee was het opgelost.  Op mijn laptop  (Windows 11) heb ik hun programma "Mydrive connect" geinstalleerd.   Vervolgens mijn laptop aangesloten op de lader.  Vergeet niet de slaapstand van uw laptop uit te zetten. want als uw laptop in slaapmodus komt dan stopt de update.  Sluit de tomtom aan op de USB poort van uw laptop met het snoertje wat normaal in de 12 Volt adapter zit en maak uw keuze wat U wilt updaten op uw laptop in het menu scherm.  Op uw tomtom ziet U nu de voortgang van de update in procenten. Let op. Tijdens het updaten wordt het scherm van uw tomtom donker, maar er is nog met goed licht te zien wat hij doet.   Duurde bij mij 45 minuten voor de  Europa update.  Als de update klaar is ziet U dat zowel op uw laptop als op uw tomtom scherm.

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Om welk type apparaat gaat het precies? Is het daadwerkelijk een apparaat van TomTom en niet Garmin? Er lijkt namelijk een storing te zijn bij Garmin op dit moment, zie Allestoringen.nl.
  • Bij een apparaat van TomTom: kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @trrrijn hin 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben… én zowel Garmin als TomTom-gebruiker.

Ik weet natuurlijk niet welk model TomTom u heeft, maar mijn ervaring is dat de meeste modellen op een aantal manieren kunnen worden geüpdate. Dit is mijn ervaring.

Via Wifi: via uw draadloze netwerk kunt u verbinding maken met uw TomTom, maar TomTom werkt extreem traag met het binnenhalen van data en de meeste keren zegt-ie: “Oeps er is iets misgegaan!” 
🔴 Dit werkt dus voor geen meter.

Via USB: aangesloten op een laptop of computer werkt TomTom nog steeds tergend langzaam, maar uiteindelijk komen de updates wel binnen. 
🟢 Vereist wat meer geduld, maar het werkt.

Via Bluetooth: via de hotspot van een telefoon zou het updaten kunnen werken.

🟡 Nog nooit geprobeerd. 

TomTom geeft ook actuele verkeersinformatie

Aanvankelijk deed ik dit door TomTom te verbinden via de hotspot van m’n iPhone. TomTom ziet zo’n hotspot als een soort Wifi-signaal. TomTom maakt uiteindelijk verbinding maar net zo vaak verliest TomTom deze verbinding ook. Ik heb hierom de wifi op m’n TomTom uitgeschakeld.

Via Bluetooth verbinding maken met m’n iPhone werkt eigenlijk perfect; TomTom maakt snel verbinding en pikt het ook snel weer op.

Wat ik zou doen:

1. Wifi op TomTom uitschakelen.
  2. Updaten via USB
  3. Verkeersinformatie via Bluetooth 

Veel ligt aan Ziggo, maar in dit geval ligt het niet aan de instelling van Ziggo maar aan de verbindingen van TomTom.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Ook hier een TomTom gebruiker, die vaak zonder problemen ( en zonder aanpassingen ) z'n TT kan updaten. Maar mijn TT is een redelijk oud type dat alleen m.b.v. USB aangesloten kan worden.

Mocht het toch een keer fout gaan, dat is het m.i. vaak de TT software die er een bende van maakt ! Of er moet ( alweer ) een update geïnstalleerd worden. Anders : USB stekker eruit, 10 sec. wachten, USB stekker erin en opnieuw proberen.

0 Kudos
trrrijn hin
Level 1
Topicstarter

Ik heb een TomTom520 Go essential met wifi.

Heb de flooding uitgezet op beide v4 en v6.

kijken of het lukt... moet ik er nog even op wachten of zou het direct moeten werken?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor de zekerheid kun je zowel het modem en het navigatiesysteem even opnieuw opstarten. Heeft het geen effect, dan zou ik naar de andere reacties kijken.

0 Kudos
franske1958
Level 8

Dat had ik eerst ook.  Ik heb de tomtom met wifi, de Go classic 6 inch.   Eerst gaf hij ook die meldingen.  ik heb het volgende gedaan en daarmee was het opgelost.  Op mijn laptop  (Windows 11) heb ik hun programma "Mydrive connect" geinstalleerd.   Vervolgens mijn laptop aangesloten op de lader.  Vergeet niet de slaapstand van uw laptop uit te zetten. want als uw laptop in slaapmodus komt dan stopt de update.  Sluit de tomtom aan op de USB poort van uw laptop met het snoertje wat normaal in de 12 Volt adapter zit en maak uw keuze wat U wilt updaten op uw laptop in het menu scherm.  Op uw tomtom ziet U nu de voortgang van de update in procenten. Let op. Tijdens het updaten wordt het scherm van uw tomtom donker, maar er is nog met goed licht te zien wat hij doet.   Duurde bij mij 45 minuten voor de  Europa update.  Als de update klaar is ziet U dat zowel op uw laptop als op uw tomtom scherm.

0 Kudos
trrrijn hin
Level 1
Topicstarter

Dit werkt in ieder geval. Ik heb m weer geupdate. Bedankt Franske

0 Kudos